Ukrainos žvalgyba susipažino su slaptais „Rosaviacijos“ duomenimis: Rusijos civilinė aviacija – prie žlugimo slenksčio

2023 m. gruodžio 1 d. 16:12
Per Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos operaciją kibernetinėje erdvėje gauti duomenys rodo, kad Rusijos civilinė aviacija jau yra atsidūrusi prie žlugimo slenksčio.
Daugiau nuotraukų (1)
Ukrainiečių žvalgybininkams pavyko gauti daug slaptų Rusijos transporto ministerijos struktūrinio padalinio – Federalinės oro transporto agentūros „Rosaviacija“ – dokumentų.
„Rosaviacija“ yra atsakinga už skrydžių saugumą ir fiksuoja visus incidentus, kurie ištinka Rusijos orlaivius. Tarp informacijos, gautos įsilaužus į Rusijos informacines sistemas, – kasdienės „Rosaviacija“ ataskaitos per daugiau kaip pusantrų metų.
2023 m. sausį Rusijos civilinėje aviacijoje užfiksuoti 185 įvykiai. Maždaug trečdalis jų kvalifikuojami kaip įvairaus pavojingumo lygio incidentai. Čia lyderiu tapo Rusijos trumpųjų nuotolių lėktuvas „Suchoj Superjet“ – 34 probleminiai atvejai.
Per pirmuosius devynis 2023 m. mėnesius Rusijoje užregistruota 150 orlaivių techninių gedimų. Per tą patį 2022 m. laikotarpį būta 50 tokių incidentų. Todėl skrydžių pavojingumas Rusijoje padidėjo trigubai.
Problemiškiausios Rusijos aviacijos vietos išlieka varikliai, važiuoklės ir kiti svarbūs elementai: hidraulinės sistemos, sklendės ir programinė įranga.
Kaip pabrėžė Ukrainos žvalgyba, Rusija taip pat susiduria su dideliais sunkumais prižiūrėdama daug išskraidžiusius orlaivius. Trūkstant pajėgumų ir specialistų, bandoma lėktuvų techninei priežiūrai pasitelkti Iraną, kur atitinkami darbai atliekami amatininkų lygmeniu, be atitinkamų sertifikatų.
2022 m. kovą Rusija turėjo apie 820 užsienyje pagamintų civilinių orlaivių. Tuo metu tik iki dešimtadalio jų buvo remontuojami be sertifikatų ir naudojant neautentiškas atsargines dalis, o dabar jau beveik 70 proc. aviacijos parko pasinaudojo tokiomis paslaugomis.
Dėl didelio atsarginių dalių stygiaus Rusijoje įsigalėjo vadinamasis aviacijos kanibalizmas, kai vieni lėktuvai išardomi, kad būtų galima remontuoti kitus. Turimais duomenimis, iki 2023 metų vidurio Rusijoje vadinamaisiais donorais tapo apie 35 proc. orlaivių.
Dauguma sovietinių lėktuvų An-2 dabar negali pakilti nuo žemės, nes jiems skirti varikliai buvo gaminami Lenkijoje, o dėl sankcijų jų tiekimas buvo sustabdytas.
Be to, vien tik 2023 m. sausį užfiksuota 19 įvairių gedimų laineriuose „Airbus“, kurių Rusijoje iš viso yra 220. Devyniuose kompanijos „Aeroflot“ lėktuvuose užfiksuota 17 uždūminimo atvejų.
„Boeing“ orlaiviuose, kurių Rusija turi 230, registruoti 33 techniniai vienos ar kitos sistemos gedimai.
Kas septintas Brazilijos pagamintas lėktuvas „Embraer“, kurių Rusija turi 21, neatlaikė eksploatavimo sąlygų.
Dar 2022 m. rugsėjį Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) paženklino Rusiją raudona spalva kartu su Liberija ir Butanu, o tai rodo itin didelę skrydžių saugumo riziką.
Aviacijos incidentų pobūdžio analizė atskleidė, kad nemažai gedimų, ypač susijusių su varikliais, važiuokle ir sparnų mechanizmais, yra sisteminio pobūdžio.
„Tendencija rodo, kad Rusijos civilinė aviacija yra smarkios turbulencijos zonoje, kur gresia didelis pavojus staigiai smigti žemyn“, – konstatavo Ukrainos žvalgyba.
Ši tikrovė yra tiesioginis Rusijai taikomų sankcijų padarinys, o skaudžiausios buvo draudimas tiekti orlaivius ir jų atsargines dalis, atsisakymas rūpintis technine priežiūra ir teikti paslaugas, atsisakymas atnaujinti programinę įrangą, Rusijos orlaivių sulaikymas užsienyje bei prieigos prie meteorologijos informacijos oro navigacijai apribojimas.
Ukrainiečių žvalgyba pabrėžė, jog Rusija, keldama savo gyventojams mirtiną pavojų, trūks plyš stengiasi nuslėpti didžiules civilinės aviacijos problemas.
žvalgybaRusijaRusijos lėktuvai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.