Šis išbandymas buvo užfiksuotas vaizdo įraše, kuris buvo parodytas per BBC laidos „The Travel Show“ epizodą. Įraše iš epizodo, kuriuo pasidalijo „The Daily Mail“, matyti akimirka, kai povandeninį laivą pilotavęs Scottas Griffithas suprato netekęs kontrolės.
„Ar aš sukuosi?“, – S.Griffithas paklausė.
„Taip“, – jam atsakė vienas iš keleivių.
„O ne, turime problemą“, – vieno iš keleivių tikinimu, S.Griffithas tai ištarė sužinojęs apie povandeninio laivo sukimąsi.
Filmuotoje medžiagoje girdėti, kaip S.Griffithas sako povandeninio laivo keleiviams, kad vienas iš variklių traukia pirmyn, o kitas – atgal.
„Taigi vienintelis dalykas, kurį dabar galiu padaryti, yra sukimasis 360 laipsnių“, – tikino jis.
„Žinote, aš galvojau, jog mes neišgyvensime. Esame tiesiog 300 metrų nuo „Titaniko“, ir nors esame nuolaužų lauke, negalime niekur judėti, tik suktis ratu“, – pasakojo Titane“ buvusi meksikiečių narė Renata Rojas.
R.Rojas tikino, kad povandeninis laivas buvo kiek daugiau nei 300 metrų nuo „Titaniko“, beveik 4 km žemiau jūros lygio.
„OceanGate“ generalinis direktorius Stocktonas Rushas susisiekė su povandeniniu laivu „Titan“, kuris buvo įstrigęs ir nepaliaujamai sukosi ratu bei padėjo pakoreguoti jo kursą, kad laivas galėtų plaukti link sudužusio "Titaniko" nuolaužų, rašo „The Daily Mail“.
S.Rushas buvo „Titan“ povandeniniame laive, kai birželio 18 d. jam neriant prie „Titaniko“ dingo ryšys su pagalbiniu laivu. Po keturių dienų JAV pakrančių apsaugos tarnyba paskelbė, kad buvo rastos „Titan“ nuolaužos bei nurodė, kad povandeninis laivas katastrofiškai sudužo, o jame buvę visi penki žmonės žuvo.
Nuo to laiko S.Rushas ir „OceanGate“ buvo kritikuojami dėl to, kad ignoravo buvusių darbuotojų ir povandeninių laivų pramonės ekspertų išreikštą susirūpinimą dėl saugos.
Kiti taip pat iškėlė problemų dėl „Titan“ varomųjų variklių.
„Discovery Channel“ laidos „Expedition Unknown“ vedėjas Joshas Gates'as laidai „The Today Show“ sakė, kad 2021 m. atsisakė ekspedicijos link „Titaniko“ nuolaužų su „OceanGate“, nes jo nardymo metu povandeninis laivas „veikė neužtikrintai“.
„Turėjome problemų dėl variklių valdymo“, – sakė jis. – Turėjome problemų su laive esančiais kompiuteriais, su ryšiu. Man tiesiog atrodė, kad povandeniniam laivui reikėjo daugiau laiko ir, tiesą sakant, reikėjo daugiau bandymų“.
Parengta pagal „The Insider“ inf.