JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) pranešė, kad „JetBlue“ lėktuvas turėjo imtis pavojingų veiksmų ir vos išvengė išskrendančio „Learjet“ lėktuvo.
Agentūra teigė, kad tirs incidentą, kad nustatytų, kaip arti vienas prie kito priartėjo abu lėktuvai.
„Remiantis preliminariu tyrimu, lėktuvo „Learjet 60“ pilotas pakilo be leidimo, kai „JetBlue Flight 206“ ruošėsi leistis ant susikertančio kilimo ir tūpimo tako“, – sakoma FAA pareiškime.
Pavojingas skrydis įvyko apie 19 val. vietos laiku (2 val. Lietuvos laiku).
Oro eismo dispečeris nurodė „Learjet“ pilotui „išsirikiuoti ir laukti“ ant kilimo ir tūpimo tako, kuris kerta kitą kilimo ir tūpimo taką, prie kurio artėjo „JetBlue“ skrydis, teigia FAA.
„Learjet“ pilotas aiškiai perskaitė nurodymus, bet vietoj to pradėjo kilti“, – sakoma FAA pareiškime.
„JetBlue“ orlaivio pilotas turėjo imtis vengimo veiksmų ir pradėjo kilimą, kai „Learjet“ kirto sankryžą.“
„FAA, atlikdama tyrimą, nustatys, kokiu atstumu abu orlaiviai buvo arčiausiai vienas kito“, – rašoma pareiškime.
Bendrovės „JetBlue“ atstovas spaudai JAV žiniasklaidai sakė, kad pilotas vėliau atliko „apsisukimo manevrą“ – įprastą procesą, kuris pradedamas, kai negalima tęsti įprasto tūpimo.
Skrydžių stebėjimo svetainės „FlightAware“ duomenimis, „JetBlue“ lėktuvas nusileido vėluodamas 14 minučių.
BBC duomenimis tai ne pirmas toks pavojingas incidentas JAV pastaruoju metu.
Sausio mėn. vos neįvyko panašus susidūrimas Niujorko Džono F. Kenedžio tarptautiniame oro uoste.
Gruodžio mėn. iš Havajų išskridusio „United Airlines“ lėktuvas skriejo vos 245 m. aukštyje virš Ramiojo vandenyno, o po to pakilo į viršų ir saugiai nuskrido į San Franciską.
Likus vienai dienai iki Senato posėdžio, FAA pareiškė, kad atliks „saugumo raginimą imtis veiksmų“ ir sudarys grupę pastariesiems incidentams ištirti.
„Šiuo metu išgyvename saugiausią laikotarpį aviacijos istorijoje, tačiau negalime to laikyti savaime suprantamu dalyku“, – sakė FAA administratoriaus pareigas einantis Billy Nolenas.
Aviacijos pramonės atstovai „BBC News“ teigė, kad dėl neseniai į pensiją išėjusių darbuotojų bangos, kuri susidarė per pandemiją, visoje pramonėje susidarė personalo trūkumas.
Darbuotojų trūkumas jaučiamas nuo oro uostų bagažo skyrių iki pilotų ir FAA – federalinės agentūros, atsakingos už oro eismo kontrolę ir skrydžių saugą.
Parengta pagal BBC inf.