Opozicija paprašė vyriausybės pateikti skubų pasiaiškinimą dėl išmokos, kurią jaunesnioji finansų ministrė Alexandra Reis gavo iš TAP, kai vasarį paliko jos valdybą dar nepasibaigus sutarčiai.
Skolose paskendusioje oro linijų bendrovėje šiuo metu vyksta pertvarkymo procesas, dėl kurio atleista daug darbuotojų ir sumažintas darbo užmokestis.
Ketvirtadienį, praėjus kelioms dienoms po to, kai A. Reis buvo priversta pasitraukti iš pareigų, infrastruktūros ministras Pedro Nunesas Santosas ir jo pavaduotojas Hugo Santosas Mendesas paskelbė, kad atsistatydina.
P. N. Santosas, kurio departamentas yra atsakingas už bendrovės TAP veiklą, teigė, kad atsistatydina dėl „visuomenės požiūrio“ į šį klausimą ir „prisiima politinę atsakomybę“.
Pasitraukusi iš TAP, A. Reis buvo paskirta valstybinės oro eismo kontrolės bendrovės NAV vadove, o gruodžio pradžioje ji tapo jaunesniąja iždo ministre.
Kaip ir TAP, NAV yra kontroliuojama Infrastruktūros ministerijos.
A. Reis pabrėžia, kad ji nepadarė nieko neteisėto ir paprasčiausiai pareikalavo išeitinės kompensacijos, į kurią turėjo teisę, tai patvirtino ir TAP.
Visgi opozicija siekia, kad centro kairiųjų ministras pirmininkas Antonio Costa kitą savaitę atvyktų į parlamentą ir paaiškintų susidariusią padėtį.
Opozicinės centro dešiniosios Socialdemokratų partijos vicepirmininkas Paulo Rangelis priekaištavo, kad „politinių krizių epidemija“ sukėlė nestabilumą.
Nedidelė dešiniųjų Liberalų iniciatyva planuoja siūlyti pareikšti nepasitikėjimą A. Costos Socialistų partijos vyriausybe.
Tačiau ji turi tik aštuonias iš 230 vietų parlamente, o aplinkos ministras Jose Duarte Cordeiro atmėtė šią galimybę.
„Vyriausybė turi absoliučios parlamento narių daugumos paramą ir tęs savo darbą“, – sakė J. D. Cordeiro.
Politikos analitikė Paula do Espirito Santo teigė, kad vyriausybę susilpnino „TAPgeitas“.
Naujienų agentūrai AFP ji teigė, kad TAP „įvaizdis nukentėjo, o tai kenkia jos patikimumui“.
2020 metais TAP, kurios finansiniai sunkumai dėl COVID-19 pandemijos dar labiau paaštrėjo, buvo nacionalizuota.
Valstybė ėmėsi gelbėti sunkiai besiverčiančią oro vežėją, kai dėl koronaviruso apribojimų buvo sustabdytos kelionės, o Europos Komisija tam pritarė pagal restruktūrizavimo planą, kuris numato aviakomanijos orlaivių parko mažinimą ir kai kurias kitas sąnaudų mažinimo priemones.
Šį planą užginčijo TAP pilotų profsąjunga.