Kiek vėliau buvo pranešta, kad pareigūnai nustatė dviejų savirašių buvimo vietą.
Oro bendrovės „Sriwijaya Air“ lėktuvas „Boeing 737-500“ nukrito šeštadienį po pietų, maždaug keturios minutės po pakilimo iš Džakartos Soekarno-Hattos tarptautinio oro uosto skristi į Pontianako miestą Borneo saloje.
Vienas karinis laivas užfiksavo lėktuvo signalą ir narai iš maždaug 23 m gylio ištraukė nuolaužų, sekmadienį paskelbė Transporto ministerija, cituodama Indonezijos kariuomenės vadą Hadi Tjahjanto.
Šalies prezidentas Joko Widodo išreiškė „didelę užuojautą“ ir paragino piliečius „drauge melstis, kad aukos būtų surastos“.
Tačiau karštligiška paieška, kurioje dalyvauja sraigtasparniai ir karo laivai, nesuteikė vilties surasti gyvų žmonių.
Paieškos ir gelbėjimo agentūra nurodė, kad kol kas yra paėmusi žmonių palaikų, kurie telpa į penkis specialius maišus, taip pat nuolaužų.
Pasak pareigūnų ir naujienų agentūros AFP korespondentų, tarp paimtų daiktų yra rožinis vaiko drabužėlis, pažeista padanga ir ratas, gelbėjimo liemenių, lėktuvo nuolaužų.
Tarp lėktuvo keleivių buvo 59 metų Beben Sofian ir jos 58 metų vyras Danas Razanahas. „Jie pasidarė asmenukę ir prieš pakilimą nusiuntė ją savo vaikams“, – AFP sakė poros sūnėnas Hendra.
Visi 62 lėktuve buvę žmonės yra indoneziečiai, tarp jų yra 10 vaikų, pranešė pareigūnai.
Dingo iš ekranų
Reisu SJ182 skridęs lėktuvas Pontianaką turėjo pasiekti po maždaug pusantros valandos skrydžio virš Javos jūros.
Šeštadienį vakare keleivių ir įgulos narių giminaičiai Pontianako oro uoste nervindamiesi ir sielvartaudami laukė žinių.
„Lėktuvu skrido keturi mano šeimos nariai: mano žmona ir trys vaikai, – verkdamas sakė Yamanas Zai. – Šiandien [žmona] atsiuntė kūdikio nuotrauką... Kaip man gali neplyšti širdis?“
Lėktuvas nukrito prie salų netoli pakrantės, į kurias populiaru rengti vienos dienos iškylas.
Skrydžių stebėsenos portale „FlightRadar24“ skelbiami duomenys rodo, kad lėktuvas buvo pakilęs į maždaug 3 350 metrų aukštį, staigiai nusileido iki 76 metrų ir dingo iš radarų ekranų.
Transporto ministras šeštadienį sakė, kad lėktuvas prieš pat dingimą iš radiolokatorių ekranų tikriausiai nukrypo nuo kurso.
Galimos katastrofos priežastys yra prastos oro sąlygos, piloto klaida ar kokia nors techninė lėktuvo problema, sakė Džakartoje dirbantis aviacijos analitikas Gerry Soejatmanas.
„Tačiau dar tikrai per anksti daryti kokias nors išvadas. Kai bus surasta „juodoji“ dėžė, galėsime pradėti dėlioti dėlionę“, – pridūrė jis.
„Sriwijaya Air“, kurios lėktuvai skraido Indonezijoje ir į kitas Pietryčių Azijos šalis, pranešime sakoma tik tai, kad kompanija tiria kontakto praradimo incidentą.
Sekmadienį oro bendrovė dar nepateikė komentaro po naujo AFP prašymo.
Prasta saugumo reputacija
2018 metų spalį 189 žmonės žuvo netoli Džakartos sudužus oro bendrovės „Lion Air“ lėktuvui „Boeing 737 MAX“.
Dėl šios katastrofos, taip pat to paties modelio lėktuvo sudužimo Etiopijoje „Boeing“ gavo 2,5 mlrd. dolerių (2,04 mlrd. eurų) baudų, nes buvo teigiama, kad kompanija suklaidino šio modelio tikrintojus.
Po minėtų dviejų aviakatastrofų visame pasaulyje buvo uždrausta skraidyti lėktuvais „Boeing 737 MAX“.
Šeštadienį Indonezijoje nukritęs „Boeing 737-500“, kuris buvo pagamintas prieš 26 metus, yra kito modelio.
„Galvojame apie įgulą, keleivius ir jų šeimas“, – sakoma „Boeing“ pareiškime. Jame nurodoma, kad kompanija palaiko ryšį su oro bendrove.
Indonezijos aviacijos sektorius seniai garsėja prastu saugumu. Vienu metu šios šalies oro bendrovių lėktuvams buvo draudžiama įskristi į JAV ir Europos oro erdves.
2014 metų gruodį į jūrą nukritus iš Surabajos į Singapūrą skridusiam indoneziečių bendrovės „AirAsia“ lėktuvui žuvo visi 162 jame buvę žmonės.
Indonezijos tyrėjų galutinėje ataskaitoje dėl šios katastrofos sakoma, kad tarp svarbių ją nulėmusių veiksnių buvo seniai sugedusi vairo kontrolės sistemos detalė, prasta lėktuvo priežiūra ir neadekvatus pilotų atsakas.
Po metų, 2015-aisiais, daugiau kaip 140 žmonių žuvo netrukus po pakilimo iš Medano Sumatros saloje nukritus kariniam lėktuvui. Dešimtys šių žmonių žuvo ant žemės.