Kritikos banga minėtiems prekių ženklams kilo sekmadienį, kai internete pasirodė nuotrauka, kurioje „Versace“ marškinėlių etiketėje specialų statusą turintys Honkongo ir Makao miestai buvo įvardinti kaip nepriklausomos valstybės.
Pirmadienį žmonės atkreipė dėmesį, kad „Coach“ 2018 metų kolekcijos marškinėliai nepriklausomomis šalimis įvardija Honkongą ir Taivaną.
Pastarąjį Pekinas taip pat laiko savo teritorija.
„Givenchy“ taip pat neseniai marškinėlių etiketėje padarė tokį pat užrašą.
Visos trys kompanijos bandė sumažinti Kinijoje kilusį pasipiktinimą, nes jau neteko žymių tų ženklų ambasadorių Azijos milžinėje.
„Coach“ atstovai reiškė apgailestavimą dėl „rimto netikslumo“ ir tvirtino pašalinę atitinkamas prekes iš savo parduotuvių lentynų.
Ši kompanija atnaujino ir savo interneto puslapį, kuriame Honkongas buvo įvardytas kaip atskira valstybė.
„Mes mylime Kiniją ir gerbiame jos suverenumą“, – Kinijoje populiariame socialiniame tinkle „Weibo“ parašė „Versace“ mados namų atstovai.
Jie tvirtino, kad marškinėliai jau liepos 24-ąją buvo pašalinti iš parduotuvių ir sunaikinti.
Asmeniškai Kinijos atsiprašė pati mados dizainerė Donatella Versace.
Tačiau to Kinijos piliečiams neužteko. Žmonės pradėjo raginti prekių ženklus nustoti prekiauti Kinijoje, nes taip jie šaliai daro žalą.
Kinų modelis Liu Wen nutraukė bendradarbiavimą su „Coach“, o dainininkas Jacksonas Yee – su „Givenchy“.
Anksčiau problemų su Kinija yra turėję drabužių gamintojai „Dolce & Gabbana“, GAP bei oro linijos „Cathay Paficif“ ir „Delta Airlines“.
Kinija jautriai reaguoja į bet kokius bandymus pažeisti jos teritorijos vientisumą. Honkongas pastaruosius mėnesius yra paniręs į tūkstantinius už demokratiją regione pasisakančių žmonių protestus.
Savaitgalį protestuotojai praleido užėmę Honkongo oro uostą. Vakar jį buvo nuspręsta visiškai uždaryti.
Parengta pagal AFP, BBC inf.