Dviratės transporto priemonės, kurios gali pasiekti iki 50 km/val. greitį, pakliuvo į kelis šimtus avarijų visoje Europoje – kelios netgi baigėsi mirtimi.
Vokietija dabar siekia priimti aiškius įpareigojančius įstatymus, kurie aiškiai apibrėžtų, kur galima važinėti elektriniais paspirtukais – šaligatviais, dviračių takais ar keliais.
Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje draudžiama paspirtukais važinėti šaligatviais ir keliais – galima važinėti tik privačioje teritorijoje. Vis dėlto taisyklių pažeidėjų gausu.
Švedijoje uždrausta dviračių takais važinėti paspirtukais, kurie gali pasiekti didesnį negu 20 km/val. greitį.
Paryžiuje už kelionę paspirtuku šaligatviu galima gauti 135 eurų baudą, o dabar nutarta, kad už nevykusį pastatymą – kai transporto priemonė numetama prie įėjimo ar blokuoja automobilio dureles – laukia 35 eurų bauda.
19 Briuselio savivaldybių braižo žemėlapius, kuriuose bus pažymėta, kuriose vietose nuo rugsėjo bus draudžiama palikti elektrinius paspirtukus. Jei kompanijos per 24 valandas neperkels ten paliktų paspirtukų, joms grės bauda.
Lietuvoje važiuoti elektriniu paspirtuku galima dviračių taku arba kelkraščiu, o šaligatviu arba važiuojamąja dalimi galima važiuoti tik tuo atveju, kai nėra dviračių tako ar kelkraščio.
Ant paspirtuko negalima vežtis keleivių ar gyvūnėlių, pėsčiųjų perėjose nuo paspirtuko privalu nulipti.
Nors ši transporto priemonė maža, ji turi elektrinį variklį ir tai kelia sunkumų sprendžiant, kur būtų saugiausia ir paspirtukininkams, ir eismo dalyviams.
Elektrinių paspirtukų nuoma veikia jau 100 miestų visame pasaulyje, įskaitant Vilnių. Kai kur jie populiarumu ėmė lenkti ir dviračių nuomą.
Paryžiaus gatvėse yra daugiau nei 15 tūkst. nuomai skirtų elektrinių paspirtukų. O, pavyzdžiui, Vokietijos mieste Kelne važinėja 40 tūkstančių paspirtukininkų. Vilniuje vien nuomai siūloma keli šimtai šių transporto priemonių.
Viena vertus, miestams tai – ekologijos dovana, leidžianti sumažinti automobilių skaičių. Kita vertus, eismo taisyklėse tiek spragų, kad paspirtukai ėmė kelti grėsmę.
Bendrovės, kurios gamina ar nuomoja paspirtukus, nesusiduria su jokiais reikalavimams jų siūlomoms transporto priemonėms. Kai kurie paspirtukai turi tik vieną stabdį, kuris neleidžia jo staigiai suvaldyti, jei vairuotojas lekia įsibėgėjęs maksimaliu greičiu.
Nuo 2018 metų sausio paspirtukų avarijos mirtimi baigėsi 11 žmonių tokiuose miestuose kaip Paryžius, Briuselis, Barselona, Stokholmas ir Londonas.
Paryžiuje paspirtuko vairuotoją nutrenkė sunkvežimis. Barselonoje į 92 metų moterį įsirėžė paspirtukininkas ir mirtinai ją sužalojo.
Liepą populiari Jungtinės Karalystės TV laidų vedėja Emily Hartridge buvo užmušta krovininio automobilio, kai lėkė paspirtuku.
Parengta pagal BBC, AFP inf.