Ant žemės iš beveik 50 metrų aukščio šeštadienį nuleista pirmoji tilto atkarpa – žemyn ji keliavo net 10 valandų.
36 metrų ilgio ir 18 metrų pločio pražūtingojo Morandi tilto dalis, sverianti daugiau kaip 900 tonų, ant žemės specialia technika buvo leidžiama 5 metrų per valandą greičiu.
45 metrų aukštyje pakibęs gigantiškas viadukas bus supjaustytas plokštėmis ir taip visas nuleistas ant žemės.
Reikia ypatingos įrangos
Iš pradžių buvo kalbama, kad tiltą gali tekti sprogdinti, bet vėliau šios minties atsisakyta.
Jį išmontuojančios įmonės vadovai pasakojo, kad tiltas bus pjaustomas specialiais diskais ir deimantų dulkėmis padengtais siūlais.
„Tai yra speciali įranga, kuri padengta smulkiais ir itin kietais deimantų akmenėliais, galinčiais perpjauti net kelių metrų storio plokštes.
Supjaustyti cemento blokai bus nuleisti ant žemės ir išgabenti. Išmontuoti Morandi tiltą mums yra didžiulė garbė, bet kartu ir didžiulė atsakomybė, nes juk mus stebės visa Italija“,– kalbėjo tiltą ardančios Bergamo miesto įmonės „Demco“ vadovas Pierluigi Magri.
Nors sudėtingiems darbams savaitgalį šiek tiek trukdė gūsingas pajūrio vėjas, pirmoji sugriuvusio tilto plokštė, ant kurios plevėsavo Genujos vėliava, žemę pasiekė lėtai, bet sėkmingai.
Ją leidžiant ant tilto nebeliko žmonių, o visa technika buvo valdoma nuotoliniu būdu.
„Niekada neužmiršiu tos tylos, kuri stojo vos perpjovus tiltą. Tai buvo kulminacija to susikaupimo ir darbo, kurį padarėme, kad ši unikali, didžiulė ir itin kompleksiška operacija būtų atlikta sėkmingai“,– sakė darbus kontroliuojančios įmonės atstovas Roberto Carpaneto.
Greičiu stebins pasaulį
Visos tilto dalys bus sunaikintos tik po to, kai jas apžiūrės tyrimą dėl tilto griūties atliekantys pareigūnai.
Sudėtingą pirmosios viaduko atkarpos nuleidimo operaciją stebėjęs Italijos premjeras Giuseppe Conte žadėjo, kad viadukas virš Genujos bus pastatytas per rekordiškai trumpą laiką.
„Mes labai stengėmės, kad ši rekonstrukcija įvyktų 2019 metais. Galime tikėtis, kad naujas tiltas čia stovės metų pabaigoje. Reikės palaukti pirmųjų 2020-ųjų mėnesių, kol jis bus atidarytas“, – žadėjo G.Conte ir pridūrė, kad rekordiškai greita rekonstrukcija Italija ketina nustebinti pasaulį.
„Kovo 31-oji yra ta diena, kai prasidės rekonstrukcijos darbai. Jie bus atliekami kartu su senojo tilto ardymo darbais. Naujas viadukas stovės metų pabaigoje ir turėtų būti atvertas eismui 2020-ųjų balandį“, – žadėjo Genujos meras Marco Bucci.
Italijos susisiekimo ministras Danilo Toninelli patikino, jog naujas viadukas valstybei nieko nekainuos, esą Morandi tiltą ir Italijos autostradas prižiūrėjusi bendrovė po tragedijos jau pervedė kelis šimtus milijonų eurų siekiančią kompensaciją.
„Šita atvira Genujos žaizda taip greitai neužgis. Tačiau matyti išmontuojamą tiltą, kurį kažkas blogai prižiūrėjo, naudojosi padėtimi ir iš to lobo, ir žinoti, kad po kelių mėnesių čia stovės naujas tiltas, yra pozityvus postūmis visai Italijai“, – sakė ministras.
Žinojo, bet neveikė?
Pranešama, kad naujasis Genujos viadukas bus kiek daugiau negu kilometro ilgio ir panašaus aukščio kaip pernai rugpjūčio 14 dieną žemyn netikėtai nusmigęs tiltas. Įdomiausia jo dalis bus išskirtinis apšvietimas.
Prieš pusmetį sugriuvus Morandi tiltu vadinamam viadukui žuvo 43 žmonės, daugybė buvo sužeista – ant naujojo tilto bus būtent 43 šviestuvai, skirti tragedijos aukoms atminti.
Senajam viadukui griauti ir naujajam statyti iš Italijos autostradas valdančios bendrovės „Autostrade“ reikalaujama 439 milijonų eurų.
Anot Italijos žiniasklaidos, grupei „Benetton“ priklausanti įmonė patvirtino, kad už darbus sumokės, tačiau reikalaus nuolaidos, ir piktinosi, jog Italijos valdžia ja naudojasi kaip bankomatu.
Tragedijos detales tirianti Genujos prokuratūra yra pareiškusi įtarimus kelioms dešimtims asmenų, kurie, kaip teigiama, apie kritinę tilto būklę žinojo, tačiau nieko nedarė.
Manoma, kad nelaimės buvo galima išvengti, nes teisėsaugos surinkti duomenys rodo, jog likus mėnesiui iki nelaimės technikai buvo įspėję apie susilpnėjusias tilto konstrukcijas, bet jokių veiksmų nesiimta, nebuvo sumažintas net eismo intensyvumas.