Tiltas, kuris laikomas vienu svarbiausių šių dienų Kinijos projektų, sujungė Džuhajaus miestą žemyninėje dalyje, Honkongą ir Makao. Šis tiltas gerokai sumažins kelionės trukmę tarp miestų.
Nuo šiol vairuotojai galės pervažiuoti virš Perlų upės estuarijos nutiestu tiltu iš Honkongo į Džuhajų per 40 minučių, įskaitant sustojimą muitinės postuose ir susimokėjimą už kelią.
Iki šiol šis maršrutas užtrukdavo keturias valandas. Vis dėlto tiltu upę kirsti Honkonge galės ne visi privatūs automobiliai – tam reikės specialių leidimų.
Daugeliui vairuotojų teks palikti savo transporto priemones šio miesto uoste ir toliau per tiltą važiuoti nuomotu automobiliu arba specialiu autobusu.
Leidimus gaus žmonės, atitinkantys griežtus reikalavimus: daug Kinijoje mokamų mokesčių, dosni labdara Guangdongo provincijos organizacijoms ar narystė politinėse organizacijose.
Beje, šiuo tiltu važiuojantys vairuotojai privalės dėvėti daviklius, matuojančius jų širdies ritmą ir kraujospūdį. Informacija bus perduodama tilto kontrolės centrui.
Maža to, pravažiuojančius automobilius nuolat stebinčios kameros perduos įspėjimą, jeigu vairuotojas per 20 sekundžių nusižiovaus daugiau nei tris kartus.
Šio tilto, dirbtinės salos ir povandeninio tunelio kompleksą pastatyti iš viso kainavo 130 mlrd. juanių (16,3 mlrd. eurų). Manoma, kad kasdien šiuo tiltu pervažiuos 40 tūkst. transporto priemonių.
„Tiek, kiek čia sunaudota plieno, užtektų 60 Eiffelio bokštams pastatyti“, – „Lietuvos rytui“ pasakojo Evelyn Tang, dirbanti Honkongo–Džuhajaus–Makao tilto valdybos viešųjų ryšių vadove.
Tilto statytojams reikėjo spręsti ir eismo krypties problemą, mat Kinijoje automobiliai važiuoja dešine, o Honkonge – kaire puse.
Kadangi tiltas laikomas Kinijos teritorijos dalimi, juo bus važiuojama dešine puse, o vairuotojai iš Honkongo turės prisitaikyti prie kiniškos sistemos.
Kad netrukdytų laivininkystei, 6,7 kilometro kelio dalis eis povandeniniu tuneliu, sujungtu dviem dirbtinėmis salomis. Tai ilgiausia po vandeniu panardinta tokio tipo struktūra pasaulyje.
„Didžioji tilto konstrukcijos dalis pastatyta specialiose aikštelėse, nulieta fabrikuose ir tuomet transportuojama į šią vietą. Procesas buvo panašus, lyg statytume ką nors iš lego detalių“, – teigė Evelyn Tang.
Šis tiltas buvo statomas daugiau nei devynerius metus su pertraukomis. Iš pradžių planuota jį atidaryti 2016-aisiais, bet darbai užtruko dėl viršyto pradinio biudžeto ir kelių teismo bylų dėl įtarimų korupcija.
Tiesa, statybos pasiglemžė ir aukų – statybų metu mirė 7 darbuotojai, dar 275 buvo sužeisti.