Italija bendrovei suteikė 900 mln. eurų paskolą, skirtą palaikyti „Alitalia“ operacijoms po to, kai avialinijų darbuotojai 2017 m. pabaigoje atmetė kaštų ribojimo plano pasiūlymą.
„Komisija turi pareigą užtikrinti, kad valstybių narių suteikiamos paskolos kompanijoms atitinka ES valstybinės pagalbos taisykles“, – sakė ES konkurencijos komisarė Margrethe'a Vestager.
„Mes tirsime „Alitalia“ atvejį“, – pridėjo ji.
Pagal ES valstybinės pagalbos taisykles, vyriausybių intervencija bei pagalba sunkioje situacijoje atsidūrusioms kompanijoms turi būti ekvivalenti rinkos sąlygoms.
ES nurodo 2017-aisiais sulaukusi „visos eilės skundų“, kuriuose teigiama, kad Italijos vyriausybės paskola įmonei „Alitalia“ neatitiko nustatytų kriterijų, todėl konkurencijos komisija nusprendė atvejį tirti detaliau.
Tyrimas pradėtas praėjus vos kelioms dienoms po to, kai trys „Alitalia“ konkurentai – vokiečių „Lufthansa“, britų „EasyJet“ ir vengrų „Wizz Air“ – pateikė pasiūlymus įsigyti Italijos avialinijas.
Be to, „Alitalia“ nežinomybę šiuo metu sunkina ir politinė padėtis Italijoje, kur kovo mėnesio rinkimus laimėjusioms partijoms nepavyksta suformuoti vyriausybės.
Anksčiau nustatytas terminas „Alitalia“ pardavimui baigiasi šį mėnesį, bet Italijos vyriausybė artimiausiomis savaitėmis išleis dekretą, kuris nukels minėtąjį terminą maždaug šešiems mėnesiams.