Lėktuvas priklauso Rusijos aviakompanijai „Utair“. Šeštadienį, gruodžio 23 dieną, iškart po pakilimo kilo problemų su lėktuvo varikliu. Kaip patikslino agentūra „Interfax“, nurodydama šaltinį skubios pagalbos tarnybose, orlaivis pakilo skrydžiui iš Maskvos į Machačkalą ir tuojau pat grįžo dėl degalų nuotėkio iš bako. Tokį sprendimą priėmė įgulos vadas, vos tik lėktuvas išskrido iš Vnukovo.
Televizijos kanalui nepavyko gauti oro uosto spaudos tarnybos operatyvaus komentaro.
Nusipelnęs Rusijos lakūnas ir buvęs oro bendrovės „Vnukovo Airlines“ skrydžių direktorius Jurijus Sytnikas, kalbėdamas su TV kanalo „360“ žurnaliste, paaiškino, kokia grėsmė kyla sugedus vienam iš lėktuvo variklių.
„Labai rimta problema. Sugedus vienam iš variklių, iš karto prarandama 50 proc. traukos. Jei lėktuvas pilnai pakrautas ir pilnas bakas degalų, tai reikia žiūrėti, kaip skrido, jis galės skristi tik leisdamasis po du–tris metrus. Horizontaliai skristi jis negalės, neišsilaikys. Tik leisdamasis žemyn gali pasiekti aerodromą ir tūpti. Nutupdyti paprasta, o atskristi (iki oro uosto tūpimo tako. – Red.) sudėtinga“, – sako J.Sytnikas.
Jei lėktuvas kurį laiką suka ratus virš aerodromo, reiškia, jis degina degalus. Taip sumažinamas orlaivio svoris, kad leisdamasis nesulaužytų važiuoklės. Paprastai lėktuvai daro ratus nedideliame aukštyje – 600, 900 arba 1200 metrų. Jam nedelsiant atlaisvinamas kilimo ir tūpimo takas ir leidžiama skubiai leistis avariniu būdu.
Tokios avarinės situacijos retai kyla su tėvyniniais orlaiviais, teigia žurnalistė. Dažniau lėktuvai negali nuskristi iki reikiamo oro uosto ar iš jo išskristi dėl nepalankių meteorologinių sąlygų. Toks incidentas įvyko šį antradienį – du orlaiviai negalėjo pasiekti Domodedovo ir nutūpė Žemutiniame Naugarde.
Parengė Leonas Grybauskas