Pirmasis savirašis buvo ištrauktas diena anksčiau, ekspertai
jau pradėjo tirti jo duomenis, siekdami nustatyti katastrofos
priežastį.
Gynybos ministerijos lėktuvas Tu-154, kildamas skristi į
Siriją, sekmadienį ryte nukrito į Juodąją jūrą netoli Sočio.
Juo skrido 92 žmonės: aštuoni įgulos nariai ir 84 keleiviai, tarp
jų – kariškiai, žurnalistai, Aleksandrovo vardo dainų ir šokių
ansamblis, fondo „Spravedlivaja pomošč“ vadovė Jelizaveta
Glinka.
Lėktuvas iš radiolokatorių ekranų dingo kelios minutės po
pakilimo iš Sočio.
Kaip informavo Gynybos ministerija, nelaimės vietoje rasta 15
lavonų ir 239 aukų kūnų fragmentai. Anksčiau buvo nurodyta, kad
rasta 17 žuvusiųjų kūnų.
Didžiulėje gelbėjimo operacijoje dalyvauja 3 600 žmonių iš
visos Rusijos; tarp jų – 200 karinio jūrų laivyno narų.
Paieškoms taip pat naudojamos bepilotės skraidyklės bei
povandeniniai aparatai.
Šiuo metu pagrindinės ekspertų tiriamos versijos yra lėktuvo
techninės problemos, pašalinio objekto patekimas į variklį, piloto
klaida ir nekokybiški degalai. Rusijos tiriamojo komiteto teigimu,
paimti kuro, kurį naudojo lėktuvas, mėginiai. Tu-154, pakilęs iš
Čkalovsko aerodromo Maskvos regione, buvo sustojęs Sočyje
pasipildyti degalų.
Dienraštis „Komsomolskaja pravda“ ir interneto portalas
Life.ru paskelbė, jų teigimu, pilotų kabinoje prieš pat nelaimę
vykusio pokalbio išrašą. Kaip nurodoma, vienas pilotas šaukė apie
problemą su lėktuvo užsparniais ir tada sušuko: „Vade,
krentam!“ Paviešinti pranešimai kol kas patvirtinti nebuvo,
tačiau abu leidiniai yra žinomi turį patikimų ryšių su Rusijos
saugumo agentūromis.
Lėktuvo užsparniai yra nulenkiama žemyn galinė sparno dalis,
padedanti lėktuvui kilti.
Dienraštis „Kommersant“ taip pat nurodė, kad tyrėjai mano,
jog lėktuvas sudužo dėl blogai veikiančių užsparnių bei
padarytos piloto klaidos. Ekspertų nuomone, dėl to lėktuvas prarado
greitį.
Vis dėlto buvęs Rusijos oro pajėgų vado pavaduotojas Nikolajus
Antoškinas atmetė tokią versiją sakydamas, kad pilotai paprastai
yra mokomi, ko imtis netinkamai veikiant užsparniams. „Jei
užsparniai laiku nesusitraukia ar neišsiskleidžia pilotai žino,
ką daryti, tai visai ne problema“, – sakė jis valstybinei
naujienų agentūrai „RIA Novosti“.
Rusijos federalinė saugumo tarnyba (FSB) nurodė neradusi
„požymių ar faktų rodančių, kad tai galėjo būti teroro ar
diversijos aktas“.
Kai kurie aviacijos ekspertai nurodė, kad tai, jog skrydžio
įgula nepranešė apie technines problemas, ir dideliu spinduliu
išsibarsčiusios lėktuvo nuolaužos gali liudyti apie lėktuve
įvykusį sprogimą.
Tu-154 lėktuvas yra sovietų gamybos trijų variklių orlaivis,
sukurtas septintojo dešimtmečio pabaigoje. Rusijos avialinijos šio
triukšmingo ir daug kuro naudojančio modelio atsisakė jau prieš
keletą metų, tačiau kariuomenė jį vis dar tebenaudoja. Pilotai
šį lėktuvo modelį vertina dėl manevriškumo ir patvarumo.
Sekmadienį sudužęs lėktuvas buvo sukonstruotas 1983 metais.
Lėktuvų gamykloje jis buvo tikrinamas 2014 metais ir anksčiau
šiemet. Tyrėjai paėmė reikalingus dokumentus iš gamyklos, kurioje
buvo atliekami darbai.