Lėktuvas „Airbus A330-300“ pernai kovo 10 dieną pakilo iš
Sidnėjaus skristi į Kvala Lumpūrą, bet skrydžių kontrolieriai
paskelbė pavojų, nes laineris pradėjo skristi kita kryptimi.
Jie radijo bangomis susisiekė su įgula, bet bandymai išspręsti
problemą tik dar labiau sutrikdė navigacijos sistemą ir skrydžio
kontrolės sistemas, atlikęs tyrimą paskelbė Australijos transporto
saugumo biuras (ATSB).
Pilotas, kuris A330 tipo lėktuvais buvo skraidęs pusantrų
metų, nusprendė grįžti į Sidnėjų, bet dėl prasto oro turėjo
be autopiloto skristi į Melburną, kur saugiai nutupdė lėktuvą.
„ATSB nustatė, kad nustatydamas lėktuvo skrydžio valdymo ir
navigacijos sistemą kapitonas netyčia įvedė klaidingą lėktuvo
išilginės ašies padėtį“, – sakoma pranešime.
„Tai neigiamai paveikė borto navigacijos sistemas. Tačiau,
nepaisant virtinės galimybių identifikuoti ir ištaisyti klaidą, ji
buvo pastebėta tik lėktuvui pakilus į orą ir pradėjus skristi
netinkama kryptimi“, – nurodoma jame.
ATSB taip pat nustatė, kad lėktuve nebuvo patobulintos skrydžio
valdymo sistemos, kuri būtų užkirtusi kelią klaidai įvedant
duomenis.
„Įgula, turėdama didelį krūvį, bandė išsiaiškinti
problemą ir ištaisyti situaciją. Drauge su ribotais patarimais iš
prieinamų kontrolinių sąrašų tai nulėmė tolesnes įgulos
klaidas“, – nurodė pareigūnai.
Malaizijos pigių skrydžių bendrovė „AirAsia X“ vėliau
informavo apie incidentą visus savo pilotus ir parengė naują
vadovą įguloms, pridūrė ATSB.
Pirmą gyvybių pareikalavusią katastrofą ši bendrovė patyrė
2014 metų gruodį, kai reisu QZ8501 skridęs jos lėktuvas per audrą
nukrito į jūrą netoli Indonezijos. Tada žuvo visi 162 jame buvę
žmonės.
Tais pačiais metais įvyko dvi „Malaysia Airlines“ lėktuvų
katastrofos, pareikalavusios daugiau kaip 500 gyvybių. Dėl to
sukėlė keliautojų susirūpinimą Malaizijos oro bendrovių saugumu.