2012 metais per „Costa Concordia“ katastrofą prie Italijai
priklausančios kurortinės Džiljo salos žuvo 32 žmonės.
F.Schettino nebuvo teismo salėje, kai pirmininkaujanti teisėja
Grazia D'Onofrio perskaitė verdiktą.
Jis nebus iškart įkalintas, nes dar gali apskųsti šį teismo
sprendimą, o turint galvoje, kad kalėjimai Italijoje yra perpildyti,
be to, galioja nuteistiesiems palanki lygtinio paleidimo sistema,
mažai tikėtina, kad F.Schettino atliktų visą jam skirtą bausmę.
Pernai F.Schettino buvo skirta 16 metų ir vieno mėnesio
kalėjimo bausmė, teismui nusprendus, kad dėl kapitono neatsargumo
2012 metų sausio 13-osios vakarą didžiulis laivas užplaukė ant
uolų prie Džiljo salos netoli Toskanos krantų ir pusiau nugrimzdo
pasviręs ant kairiojo borto.
Prokurorai prašė teismo sugriežtinti bausmę buvusiam kapitonui
ir skirti 27 metus kalėjimo, o F.Schettino advokatai prašė jį
išteisinti.
55 metų F.Schettino buvo apkaltintas netyčiniu nužudymu, laivo
katastrofos sukėlimu ir pasitraukimu iš skęstančio laivo pirma
laiko, kai iš jo dar nebuvo evakuoti visi keleiviai ir įgulos
nariai, dėl ko žiniasklaidos buvo pramintas „Kapitonu Bailiu“.
Už tai, kad sulaužė nuo senovės laikų galiojančią
jūreivystės taisyklę, jog kapitonas skęstantį laivą palieka
paskutinis, trijų teisėjų kolegija Toskanos Groseto mieste
F.Schettino skyrė metus kalėjimo.
Per pirmąjį 19-a mėnesių trukusį bylos nagrinėjimą
F.Schettino buvo kaltinamas tuo, kad nukreipė labai arti salos kranto
didžiulį kruizinį laivą norėdamas pasipuikuoti prieš draugę.
Laineriu plaukė 4 229 žmonės, tarp jų 3 200 turistų. Dviejų
aukų kūnų taip ir nepavyko rasti.
F.Schettino advokatai tvirtino, kad katastrofa įvyko dėl
organizacinių trūkumų, už kuriuos atsakomybę turėtų prisiimti
lainerį eksploatavusi turizmo bendrovė „Costa Crociere“, jo
vairininkas indonezietis ir Italijos pakrančių apsaugos tarnyba.