JAV nacionalinė vandenynų ir atmosferos administracija patvirtino, kad 66 žmones skraidinęs „EgyptAir“ lėktuvas siuntė pagalbos prašymą, kurį užfiksavo palydovai. Pagalbos orlaivis prašė praėjus kelioms minutėms iškart po to, kai dingo iš radaro gegužės 19 dieną.
Egipto valstybinės informacijos tarnyba savo tinklalapyje taip pat rašė, kad „palydovai gavo elektroninį pagalbos prašymą iš lėktuvo avarinio vietos nustatymo siųstuvo“.
Orlaivis iš radarų dingo gegužės 19 dieną, 2 val. 29 min. vietos laiku (3 val. 29 min. Lietuvos laiku) likus 16 kilometrų iki Egipto oro erdvės. Nacionalinės vandenynų ir atmosferos administracijos leitenantas Jasonas Wilsonas teigė, kad pagalbos prašymą dingęs „EgyptAir“ laineris pradėjo transliuoti 2 val. 36 min. vietos laiku (3 val. 36 min. Lietuvos laiku).
Signalą užfiksavo penki palydovai, kurie susisiekė su stotimi Kipre. Pastaroji patvirtino lėktuvo tapatybę ir susiaurino galimą orlaivio nelaimės vietą iki 5 kilometrų spindulio. Stotis Merilando valstijoje pranešė gavusi „du signalų srautus“ iš palydovų, tačiau to nepakako, kad būtų tiksliai nustatyta lėktuvo avarinio siųstuvo vieta.
Pasak tyrėjų, prireiks mažiausiai savaitės, kol bus aptiktos dingusio lainerio „juodosios dėžės“, nes yra laukiama, kol atplauks jas iškelti sugebantis laivas. O tyrėjų komandos vis dar ieško paties orlaivio po vandeniu. Lėktuvo skrydžių duomenų savirašiai turi pakankamai energijos, kad siųstų signalus keturias ar penkias savaites.
Tyrėjai „juodųjų dėžių“ ieško maždaug 3 kilometrų gylyje Viduržemio jūroje, 290 kilometrų į šiaurę nuo Egipto kranto. Prieš savaitę paieškų tarnyboms pavyko rasti kelias nuolaužas.
Vienas Egipto tyrėjas tikino, kad ant kelių jūroje surastų žmonių kūnų liekanų atsiradę ženklai rodo, kad lėktuve galėjo įvykti sprogimas. Tiesa, jokių sprogmenų pėdsakų kol kas nerasta.