Orlaiviai „Airbus A320“ yra labai panašūs į „Boeing 737“ modelio lėktuvus: jie turi du variklius, vieną praėjimą tarp sėdimų vietų eilių ir skraidina keleivius tarp miestų, kurie yra nuo vienos iki penkių valandų atstumu vienas nuo kito.
„Airbus A320“ yra laikomas vienu saugiausių keleivinių lėktuvų pasaulyje, o pasak orlaivių gamybos įmonės „Boeing“ 2015 metais atliktos saugumo analizės, A320 orlaiviai patiria vos 14 mirtinų nelaimingų atsitikimų iš šimto milijonų pakilimų.
Populiarus ir saugus modelis
Pirmieji keleivius skraidinti pradėję „Airbus A320“ tipo lėktuvai pakilo prieš 28 metus – 1988 metais. Šiuo metu visame pasaulyje skraido beveik 4 tūkst. modelio A320 orlaivių, kuriuos sukūrė Prancūzijos mieste Tulūzoje įsikūrusi Europos lėktuvų gamybos kompanija „Airbus“.
Įmonė „Airbus“ taip pat gamina orlaiviams A320 beveik identiškus lėktuvus, pavyzdžiui mažesnio dydžio „Airbus A318“ bei A319 modelius ir ilgesnį A321. Iš viso, „Airbus“ lėktuvai yra skridę beveik 180 mln. valandų ir atlikę daugiau nei 98 mln. skrydžių.
„Airbus A320“ pilotams yra leidžiama lėktuvu pakilti daugiausiai iki 11,9 km virš jūros lygio – jei bandoma pakilti aukščiau, orlaivio kilimo greitis pradeda mažėti. Absoliutus modelio A320 orlaivių pakilimo limitas yra 12,8 kilometrų virš jūros lygio.
Pasak CNN, ketvirtadienį sudužęs – iš Paryžiaus į Kairą skridęs – „Airbus A320“ lėktuvas oro linijose „EgyptAir“ buvo naudojamas beveik 13 metų – nuo 2003 metų lapkričio 3 dienos. Viduržemio jūroje sudužęs lėktuvas trečiadienį buvo patikrintas dėl gedimų, o pačiame orlaivyje nebuvo jokių ypatingų krovinių ar pavojingų medžiagų.
Tačiau nepaisant saugumo sumetimų, dažnai padangę raižantys lėktuvai „Airbus A320“ yra ne kartą prikaustę žiniasklaidos ir pasaulio dėmesį dėl nelaimingų įvykių.
Tragiška savižudybė
2015 metų kovo 24 dieną oro linijų „Germanwings“ antrasis pilotas Andreas Lubitzas A320 modelio lėktuvą nukreipė į kalno šlaitą Prancūzijos Alpėse. Jis kartu su savimi į mirtį nusinešė visus lėktuve buvusius 149 žmones. Tai buvo skaudžiausia nelaimė Vokietijos aviacijos istorijoje.
A.Lubitzas turėjo rimtų psichologinių sutrikimų ir jam buvo nustatyta sunkios formos depresija. Vėliau vyro psichologinės problemos sugrįžo. Per tris mėnesius iki savižudybės lėktuvu A.Lubitzas net 32 kartus lankėsi pas gydytojus, psichologus ir neurologus.
Viena šeimos gydytoja A.Lubitzui patarė apsilankyti psichiatrijos klinikoje, tačiau A.Lubitzas suplėšė jos išrašytą siuntimą. Vyras retai atviravo jį gydantiems medikams: daugeliui jų jis nepasakojo apie savo ankstesnę depresiją ir taip pat draudė tyrimų rezultatus siųsti kitiems gydytojams.
Pilotas nieko neinformavo apie savo gydytojų padarytas išvadas dėl jo psichikos būklės, o savaitė iki katastrofos internete ieškojo savižudybės būdų. A.Lubitzo palaikuose buvo aptikta antidepresantų, migdomųjų ir nerimą slopinančių medikamentų pėdsakų, o jo namuose rasti suplėšyti nedarbingumo lapeliai.
Įkaitų drama
Šių metų kovo 29 dieną Seifas Eldinas Mustafa užgrobė oro linijų „EgyptAir“ lėktuvą „Airbus A320“ ir įkaitais paėmė 62 keleivius. Lėktuvas turėjo skristi iš Aleksandrijos į Kairą, bet sprogstamąjį diržą užsisegęs S.E.Mustafa pilotus privertė nutupdyti orlaivį Larnakos oro uoste, Kipre.
Nors buvo baiminamasi, kad „psichologiškai nestabilus“ vyras ketino įvykdyti teroristinę ataką, paaiškėjo, kad jis neturėjo jokių politinių motyvų, o norėjo susitikti su savo buvusia žmona. Po šešias valandas trukusio įvykio, S.E.Mustafa galiausiai pasidavė teisėsaugai ir buvo suimtas.
Paaiškėjo, kad vyro sprogstamasis diržas buvo netikras, o jo buvusi žmona pasaulio žiniasklaidai lėktuvo užgrobėją pristatė kaip bedarbį narkomaną, kuris jos ir vaikų gyvenimą buvo pavertęs „tikru pragaru“.