Buvo pradėtas tyrimas dėl šio incidento, kuris įvyko po
virtinės kitų atvejų, kai orlaiviai vos nesusidurdavo su
bepiločiais skraidančiais aparatais. Manoma, kad toks susidūrimas
buvo pirmasis Didžiojoje Britanijoje.
Lėktuvas „Airbus A320“, kuriame buvo 132 keleiviai ir penki
įgulos nariai, buvo labai arti Hitrou oro uosto, kai įvyko tas
susidūrimas.
„Iš Ženevos į Hitrou oro uostą skridusio lėktuvo pilotas
pranešė policijai manantis, kad į orlaivį rėžėsi bepilotė
skraidyklė“, – sakė viena Londono policijos atstovė.
„Tas lėktuvas saugiai nusileido Hitrou 5-ajame terminale.
Paaiškėjo, kad kažkoks objektas, kaip manoma, bepilotė
skraidyklė, rėžėsi į orlaivio priekį“, – pridūrė ji.
„British Airlines“ atstovas sakė, kad nusileidęs lėktuvas
buvo apžiūrėtas ir kad jam buvo leista skristi kitu reisu.
Britanijos skrydžių saugumo agentūra „UK Airprox Board“
praeitą mėnesį nurodė, kad per praeitų metų šešis mėnesius
nuo balandžio iki spalio buvo užfiksuoti 23 incidentai, kai
orlaiviai vos nesusidūrė su dronais.
Per vieną iš tų incidentų, įvykusį rugsėjo 22 dieną,
lėktuvo „Boeing 777“ įgula pranešė vos išvengusi susidūrimo
su praskrendančia skraidykle, laineriui kylant.
Tyrėjai padarė išvadą, kad dronas buvo tame pačiame aukštyje
kaip laineris ir kad jie prasilenkė 25 metrų atstumu.
Praėjus vos kelioms dienoms, rugsėjo 30-ąją, kita skraidyklė
buvo atsidūrusi vos už kelių metrų nuo lėktuvo „Airbus A319“,
kuris leidosi Hitrou oro uoste.
„Buvo tik laiko klausimas, kada įvyks susidūrimas su bepilote
skraidykle, žinant, kad daugybę jų skraidina mėgėjai,
nesuprantantys pavojų ir taisyklių“, – sakė Britanijos
avialinijų pilotų asociacijos skrydžių saugumo specialistas
Steve'as Landellsas (Stivas Landelsas).
Pagal Britanijos įstatymus bepilotės skraidyklės negali būti
leidžiamos netoli lėktuvų, sraigtasparnių ir oro uostų, taip pat
privalo skraidyti ne didesniame negu 400 pėdų (122 metrų)
aukštyje.