„Šis oro uostas pasižymi atlaidžiu požiūriu į saugumą ir yra dėl to žinomas, – JAV žvalgybos pareigūnas sakė CNN. – Tačiau turime žinių, kad kažkas oro uoste galėjo padėti įnešti sprogmenį į lėktuvą.“
Sinajaus pusiasalyje šeštadienį sudužusio lėktuvo katastrofą tiriantys Egipto pareigūnai viešai į JAV kaltinimus kol kas neatsakė. Nuo pat nelaimės jie atmeta galimybę, kad 224 žmones pražudžiusią tragediją galėjo sukelti teroro aktas.
Nedideliame populiaraus Raudonosios jūros kurorto oro uoste kasdien atliekama maždaug 160 skrydžių. Nors čia ir taikomos įprastos saugumo procedūros, jame pabuvoję žmonės pripažįsta, kad patikros čia – gana atlaidžios.
Trečiadienį Jungtinės Karalystės ir Airijos valdžia išreiškė susirūpinimą savo turistų saugumu ir atšaukė visus skrydžius iš Šarm aš Šeicho.
Bet Egipto užsienio reikalų ministras Sameh Shoukry tikino, kad ir prieš Rusijos orlaivio skrydį oro uoste buvo taikomos visos reikalingos saugumo priemonės.
„Suprantame susirūpinimą ir užtikrinome papildomą saugumą savo oro uostuose tam, kad apsaugotume keliautojus ir parodytume, jog darome viską, ką galime“, – aiškino ministras.
Jeigu lėktuvą tikrai pražudė jame paslėptas sprogmuo, JAV netiki, kad jis buvo pagamintas taip, kad nepastebėtas patektų į orlaivį.
Žvalgybos pareigūnai tvirtina, kad tai buvo įprastas sprogmuo, kurį tikrai pastebėtų keleivius ar jų bagažą tikrinantys oro uosto darbuotojai. Tad kažkas arba atlaidžiai vykdė patikrą, arba sąmoningai praleido tokį prietaisą.
Kolegoms iš JAV antrino Jungtinės Karalystės saugumo ekspertai. Jie pareiškė, kad stebėtos oro uosto patikros procedūros buvo „prastai prižiūrimos ir nenuoseklios“.
Šarm aš Šeicho oro uostas pagarsėjęs saugumo patikros punktų darbuotojų trūkumu. Internete gausu ir turistų pasakojimų apie tai, kad pareigūnai elgiasi nemandagiai, o kartais netgi vagia keleivių daiktus.
Tačiau CNN saugumo ekspertas Davidas Soucie užtikrino, kad šiame oro uoste yra įrengti ir specialūs slėgio prietaisai, kuriuose tikrinamas keleivių bagažas.
Jeigu jame yra sprogmuo, kuris detonuotų pasikeitus slėgiui, kai orlaivis pakyla į tam tikrą aukštį, tokiame prietaise ši bomba būtų aktyvuojama.
Bet jeigu sprogdinimas buvo darbuotojų darbas, bomba nebūtų sustabdyta ir laisvai patektų į orlaivį.