Oro uostuose besilankantys ir jų parduotuvėse apsiperkantys keliautojai yra įpratę, kad jose pardavėjai paprašo parodyti įlaipinimo korteles.
Tai atrodo įprastas reikalavimas ir daugelis pirkėjų yra įsitikinę, kad jie yra įpareigoti tai daryti.
Tačiau oro uostuose veikiančių parduotuvių savininkai įlaipinimo kortelių reikalauja tam, kad išvengtų 20 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM), kuris nėra taikomas pirkiniams, kurie išvežami už ES ribų.
„The Independent“ atliktas tyrimas atskleidė, kad įmonės sutaupytu mokesčiu su vartotojais nesidalina ir tokiu būdu siekia padidinti savo pelną.
Britai dabar ketina protestuoti prieš šį reikalavimą ir neberodyti savo įlaipinimo kortelių.
„Pirkėjų pasipriešinimas privers kompanijas imtis priemonių“, – pastebėjo taupymo ekspertas Martinas Lewisas.
„Jeigu įmonės savo sutaupytu PVM nesidalina su savo vartotojais, turėtume nustoti rodyti įlaipinimo korteles. Parduotuvės tiesiog nėra skaidrios. Jeigu jie nemoka mokesčio už keleivius, paliekančius ES teritoriją, sutaupytos sumos turėtų atsispindėti ir jų kainose“, – pabrėžė „SavvyWoman“ tinklapio analitikė Sarah Pennells.
Jungtinės Karalystės Žaliųjų partijos atstovė Caroline Russell pareiškė, kad oro uostų parduotuvės, kurios dažniausiai vykdo milijonų dolerių vertas operacijas, toliau gauna PVM lengvatas, bet kainų nemažina.
Dažni pirkėjai nepasitenkinimą išreiškė ir socialiniuose tinkluose. Kai kurie jų piktinosi, kad parduotuvių kasininkai juos bandė įtikinti, kad šiems neparodžius įlaipinimo kortelės nebus galima nieko įsigyti.
Tačiau tai, žinoma, yra netiesa.
„Tai buvo paskutinis kartas, kada aš parduotuvėje pateikiau savo įlaipinimo kortelę iš principo. Net neketinu to daugiau daryti, net ir prašoma“, – rašė socialinio tinklo „Twitter“ vartotojai.
Finansų ekspertas M.Lewisas pripažino, kad kompanijoms oro uostuose tenka patirti didesnes sąnaudas, tačiau dalimi sutaupyto PVM jie vis tiek turėtų pasidalinti su vartotojais.
„The Independent“ kalbinti kompanijų atstovai tikino, kad dviguba kainų sistema yra „praktiškai neįmanoma“. Nė vienas iš prekybos tinklų savo veiksmais jokių Jungtinės Karalystės įstatymų nepažeidžia.