Jie identifikavo skrydžio kapitoną, pagrindinį pilotą kaip Patricką S., auginantį du vaikus. Per spaudos konferenciją „Lufthansa“ atstovai pripažino, kad išgirdę pirmines prokurorų išvadas neteko amo: „Buvome šokiruoti.“
Daugiau apie katastrofos tyrimą skaitykite čia.
Kapitonas buvo patyręs pilotas
Dienraštis „Bild“ rašo, kad Patrickas S. turėjo 10 metų patirtį oro linijų bendrovėse. Valdydamas lėktuvą „Airbus 320“ Patrickas S. ore praleido 6 tūkst. valandų. Bendrovėje „Germanwings“ jis įsidarbino 2014 metų gegužę. Prieš tai vyras skraidė bendrovėms „Lufthansa“ ir „Condor“ priklausančiais lėktuvais.
Pavardės atskleisi nenorėjęs Dieteris, į pensiją išėjęs „Lufthansa“ pilotas, apie Patricką S. sakė, kad jis buvo vienas iš geriausių kompanijos profesionalų: „Jis buvo labai patikimas, vienas iš geriausių pilotų, kuriuos turėjome. Esu 100 procentų tikras, kad jis darė viską, ką galėjo. Aš jį pažinojau labai gerai. Jis buvo labai patyręs, ore praleidęs daugiau negu 6 tūkstančių valandų“.
Antrasis pilotas – Andreasas Lubitzas. Į jį dabar krypsta prokurorų dėmesys. Pirminiai duomenys leidžia daryti išvadą, kad 28 metų pilotas užsirakino kabinoje, nepaisė draudimo ir neįleido į kabiną skrydžio kapitono. Įtariama, kad A.Lubitzas nukreipė lėktuvą į Alpes įjungęs nusileidimo programą.
Vokietijoje gimęs A.Lubitzas buvo sukaupęs 630 skrydžio valandų patirtį. Prie kompanijos „Germanwings“ jis prisidėjo 2013 metų rugsėjį, kai baigė didžiausios Vokietijos aviacijos kompanijos „Lufthansa“ mokyklą Brėmene. Mokykla negalėjo atsakyti į klausimą, ar darbas „Germanwings“ buvo pirmasis jo karjeroje. Pasirodė pranešimų, kad A.Lubitzo šeima pabėgo iš namų. Vėliau pranešta, kad piloto šeima taip pat vyko į nelaimės vietą, tačiau laikoma atskirai nuo kitų katastrofos aukų artimųjų
Prie šeimos namų Montabauro miestelyje budi policijos pareigūnai.
Krėtė namus
Vokietijos prokuroras
ketvirtadienį pranešė, kad policija Diuseldorfe ir kitose
vietovėse krato valdas, ieško dokumentų ir įkalčių, kai
Prancūzijos tyrėjai nurodė, jog bendrovės „Germanwings“
antrasis pilotas tyčia sudaužė lėktuvą Alpėse.
Prokuroras Christophas Kumpa sakė, kad po kratų prireiks laiko surinktiems duomenims įvertinti.
Daugiau detalių apie teisėsaugos veiksmus jis nepateikė.
Naujienų agentūros „Reuters“ reporteris, buvęs prie antrojo
piloto A.Lubitzo namų, matė, kaip kartonines dėžes nešini į namą ir iš jo vaikšto policininkai.
Gimtąjį miestelį ištiko šokas
„Lufthansa“ atstovai teigia, kad abu pilotai buvo sveiki, kvalifikuoti ir tinkami eiti pareigas. Jie nenori spekuliuoti, kokie buvo antrojo piloto elgesio motyvai. „Lufthansa“ pilotai laikomi vienais iš geriausių pasaulyje. „Mes neatskleisime jų vardų ne vien dėl asmens duomenų apsaugos įstatymo, bet pirmiausia gerbdami jų privatumą“, – parašė Brėmeno mokyklos atstovas.
Skraidymo klubas, į kurį dar mokykloje įstojo A.Lubitzas, prieš tragediją tiriančių Prancūzijos prokurorų spaudos konferenciją išplatino pranešimą, kuriuo pagerbė auką: „Andreasas žuvo kaip antrasis pilotas. Klubo nariu jis tapo būdamas paauglys. Jis norėjo įgyvendinti savo svajonę skraidyti. Pirmiausia į padangę jis pakilo sklandytuvu, intensyviai domėjosi aviacija ir galiausiai išmoko valdyti „Airbus 320“. Jis sugebėjo išpildyti savo svajonę. Svajonę, už kurią sumokėjo gyvybe. Klubo nariai gedi Andreaso ir kitų 149 aukų, žuvusių per katastrofą 2015 metų kovo 24 dieną. Užjaučiame šeimas. Mes nepamiršime Andreaso.“
A.Lubitzas kartu su tėvais gyveno Montabaure, Reino-Pfalco žemėje. Kaip antrąją gyvenamąją vietą jis buvo nurodęs Diuseldorfą.
Montabaure jis buvo žinomas kaip „jaunas, santūrus žmogus, ne kaip kai kurie bepročiai, kurių kartais pasitaiko lėktuvuose“, sakė piloto pažįstami.
„Visiškai normalus vyrukas“
Pranešama, kad vaikinas mėgo aktyvų gyvenimo būdą, dalyvaudavo bėgimo maratonuose, mėgo popmuziką ir naktinį gyvenimą. „Jis buvo visiškai normalus vyrukas“, – sakė Klausas Radke – vietinio skrydžių klubo vadovas. Jame A. Lubitzas gavo pirmąją skraidymo licenciją. Aviatorių klubo vadovas pasakojo, kad A.Lubitzas buvo mielas, linksmas ir mandagus jaunuolis.
„Aš jį pažinau, turėčiau sakyti, kad pakartotinai su juo susipažinau kaip su labai maloniu, linksmu ir mandagiu jaunuoliu“, – sakė K.Radke.
Netoli nedidelio namo, kuriame A.Lubitzas gyveno su tėvais, policija iškart atsiuntė pareigūnus, kad šie prižiūrėtų tvarką ir apsaugotų šeimą. Gimnazijos, kurioje mokėsi A.Lubitzas, mokytojas Arminas Pleissas buvo ištiktas šoko, kaip ir kiti 12 tūkst. miestelio gyventojų.
„Esu kaip ir jūs sukrėstas ir nustebintas“, – sakė gimnazijos, kurią lankė ir 2007 metais baigė A.Lubitzas vadovas Arminas Pleissas, 1300 mokinių mokyklos direktoriumi tapęs po jos baigimo.
A.Lubitzo draugas ir aviatorių klubo narys Peteris Rueckeris žurnalistams net parodė sklandytuvą, kuriuo į dangų pirmą kartą pakilo siaubingu nusikaltimu dabar įtariamas vyras. R.Rueckeris netiki, kad jo bičiulis galėjo pasiryžti tokiam žingsniui.
„Man tiesiog trūksta žodžių. Neturiu tam jokio paaiškinimo. Man, pažįstančiam Andreasą, tai yra tiesiog nesuvokiama“, – sakė P.Rueckeris.
„Andreas buvo labai malonus jaunuolis, kuris čia mokėsi ir buvo šio klubo narys. – kalbėjo P.Rueckeris. – Jis buvo labai linksmas, nors kartais būdavo gana tylus. Jis čia buvo tiesiog vienas iš daugelio tokių“.
Miestelio gyventojas Hansas Juergenas Krause, nedidelio balto namo, prie kurio policija pastatė apsaugą, kaimynas sakė, kad jį ši žinia „tikrai sukrėtė“.
Nesuvokia motyvų
„Lufthansa“ vadovas Carstenas Spohras nurodė, kad antrasis pilotas perėjo intensyvius apmokymus ir 100 proc. atitiko visus reikalavimus.
„Neturime jokių žinių, kas galėjo motyvuoti pilotą įgyvendinti šią siaubingą mintį“, – nurodė C.Spohras.
Prancūzijos prokuratūros duomenimis, antrasis pilotas atliko du sąmoningus veiksmus, kurie galiausiai lėmė lėktuvo sudužimą. A.Lubitzas neįsileido į kabiną lėktuvo kapitono, kuris buvo trumpam ją palikęs, ir pradėjo tupdyti lėktuvą.
Jis „šimtu procentų“ gebėjo vienas valdyti lėktuvą, sakė Marselio prokuroras Brice'as Robinas. Jis turėjo visus reikalingus pažymėjimus, įgaliojimus ir reikalingą patirtį.
Kodėl jaunas vyras nusprendė sukelti katastrofą, kol kas visiškai neaišku. Šiuo metu nėra požymių, kad tai galėjo būti suplanuotas teroro aktas. Jis nebuvo įtrauktas į teroristų sąrašus.
Vokietijos vidaus reikalų ministras Thomas de Maiziere teigia, kad neturi duomenų, jog A.Lubitzas būtų susijęs su teroristų organizacija. Jokių užuominų apie grėsmingą planą pareigūnai kol kas nerado. Prancūzijos prokuroras Brice'as Robinas duomenų apie piloto sąsajas su ekstremistais taip pat neturi.
Vokietijos pareigūnai žada paviešinti daugiau informacijos apie A.Lubitzo asmeninį gyvenimą vėliau ketvirtadienį arba penktadienį.
Gali būti, kad jaunas vyras buvo „vienišas vilkas“ – apie šiuos grėsmę visuomenei keliančius asmenis lrytas.lt yra pasakojęs Vadovybės apsaugos departamento Kriminalinės žvalgybos skyriaus viršininkas Aleksandras Berezovskis. Šiai kategorijai pareigūnas priskyrė ir norvegą Andersą Behringą Breiviką, kuris savo radikalias idėjas aplaistė 77 žmonių krauju. Budelis nepriklausė teroristinei organizacijai ar ekstremistinei grupei.