Ieškotojai, kurių operacijos strigo dėl audringos jūros, iki
šiol rado tik mažiau negu 40 žmonių, žuvusių per katastrofą
gruodžio 28 dieną, kai sudužo laineris, kuriuo 162 keleiviai ir
įgulos nariai skrido iš Indonezijos miesto Surabajos į Singapūrą.
„Narai pradėjo leistis į jūros dugną“, – paieškų ir
gelbėjimo agentūros vadovas Bambangas Soelistyo sakė žurnalistams didelės apieškų operacijos, kurioje
dalyvauja kelios šalys, 10-ąją dieną.
Paieškų komandos dar nerado lainerio juodųjų dėžių, kurių
informacija būtų itin svarbi aiškinantis šios katastrofos
priežastis. Tačiau jūros dugne jie aptiko penkias dideles lėktuvo
dalis, tarp kurių tikriausiai yra uodega, kurioje paprastai būna
skrydžio duomenų įrašymo prietaisai.
Per šią operacija prioritetu laikoma žuvusiųjų, kurie visi,
išskyrus septynis žmones, buvo indoneziečiai, palaikų paieška.
Kai kurie kūnai buvo rasti prisegti diržais savo krėsluose.
Iki antradienio buvo rasti 37 žuvusieji, paieškų pareigūnas
S.B.Supriyadi sakė naujienų agentūrai AFP iš
Pankalan Buno – miesto Borneo saloje, kuris yra arčiausiai
katastrofos vietos esantis aerodromą turinti gyvenvietė.
Pareigūnai pastaruoju metu išplėtė paieškų zoną,
atsižvelgdami į stiprias jūros sroves tame regione.
Indonezija taip pat nurodė nušalinti pareigūnus, susijusius su
8501-ojo reiso organizavimu. Pasak tarnybų, „AirAsia“ tą
lėktuvą pasiuntė pagal tvarkaraštį, nesuderintą su atsakingomis
institucijomis.
Bendrovei „AirAsia Indonesia“, priklausančiai Malaizijoje
įsikūrusiai pigių skrydžių bendrovei „AirAsia“, jau anksčiau
buvo uždrausta naudoti maršrutą Surabaja-Singapūras, nors
Singapūro pareigūnai sakė, kad jie buvo suteikę leidimą tiems
skrydžiams.
Indonezijos susisiekimo ministerija taip pat pažadėjo imtis
sankcijų prieš visas vietos oro bendroves, pažeidžiančias joms
išduotus skrydžių leidimus.
Indonezijos meteorologijos agentūra BMKG pareiškė, kad
nepalankūs orai buvo katastrofą „paskatinęs veiksnys“ –
lėktuvo varikliai galėjo būti apgadinti apledėjimo.
Preliminarios BMKG ataskaitoje dėl tikėtinų katastrofos
priežasčių pateikiama nuoroda į infraraudonųjų spindulių
palydovines nuotraukas, kurios rodo, kad lėktuvas kirto debesis,
kurių temperatūra buvo minus 80–85 laipsniai Celsijaus.
Tačiau tebėra neaišku, kodėl kiti lėktuvai, skridę
panašiais maršrutais, nebuvo paveikti tokių sąlygų, o kiti
analitikai sakė, kad kol kas nepakanka informacijos paaiškinti šiai
katastrofai, kol neištrauktos lėktuvo juodosios dėžės.