Aiškėja „AirAsia“ lėktuvo katastrofos priežastys

2015 m. sausio 4 d. 08:46
BNS, AFP, ELTA ir lrytas.lt inf
Sekmadienį gelbėtojai atnaujino Malaizijos pigių skrydžių bendrovės „AirAsia“ lėktuvo liekanų paiešką, praneša „Detik.com“.
Daugiau nuotraukų (1)
„Airbus A320-200“ su 162 žmonėmis prieš savaitę nukrito į Javos jūrą, pakeliui iš antrojo pagal dydį Indonezijos miesto Surabajos į Singapūrą, ir gelbėtojai ieško lėktuvo „juodųjų dėžių“, kad galėtų nustatyti katastrofos priežastis. Paieškos darbams trukdo prasti orai, bet per trumpą oro pagerėjimą narai rado dar vieną lavoną. 
Pradiniame pranešime Indonezijos meteorologijos agentūros interneto svetainėje buvo sakoma, kad nelaimę galėjo sukelti oro sąlygos, nes atrodo, kad lėktuvas buvo įskridęs į audros debesis. 
„Remiantis prieinamais duomenimis ... dėl lėktuvo vietos paskutinio kontakto (metu manoma, kad) oras buvo priežastinis šios nelaimės faktorius“, – sakoma pranešime. 
„Labiausiai tikėtinas orų fenomenas buvo apledėjimas, kuris dėl aušinimo proceso gali pakenkti varikliui. Tai tik viena galimybių, kurios atsirado remiantis esamų meteorologinių duomenų analize“, – nurodoma jame. 
Prie Borneo salos krantų jau rastos penkios didelės „Airbus A320-200“ dalys, bet prasti orai visą savaitę trukdė didžiulei paieškos operacijai, kuriai padeda kelios šalys, tarp jų – Jungtinės Valstijos ir Rusija. 
Orui pasitaisius narų komanda sekmadienį ryte nusileido prie didžiausios lėktuvo dalies ir iškėlė vieną lavoną, tačiau prastos sąlygos privertė juos vėl pakilti. Iš viso jau buvo surasti 31 aukos palaikai. 
„Jiems pavyko panerti, bet matomumas jūros dugne buvo nulinis, buvo tamsu, jūros dugnas buvo drumzlinas, su srovėmis, (kurių greitis buvo) nuo trijų iki penkių mazgų“, – reporteriams sakė paieškos ir gelbėjimo agentūros vadovas Bambangas Soelistyo (Bambangas Sulistjas), kuris pridūrė, kad smarkus lietus ir didelės bangos toliau trukdo darbui. 
„Dėl tos priežasties nardymo pastangos turi būti laikinai sustabdytos. Pabandysime pasiųsti nuotoliniu būdu valdomą povandeninį aparatą – sakė jis. 
Pasak B.Soelistyo, anksti sekmadienį aptikta penkta didelė lėktuvo dalis yra maždaug 10 m ilgio ir metro pločio. 
Paieška, kuri yra sutelkta jūros rajone į pietvakarius nuo Borneo miesto Pankalan Buno, buvo išplėsta ir į rytus, nes kai kurias lėktuvo dalis galėjo nunešti srovės. 
Operacijos prioritetas buvo rasti lėktuve buvusių žmonių – 155 indoneziečių, trijų Pietų Korėjos piliečių, sigapūriečio, Malaizijos piliečio, brito ir prancūzo, kuris buvo antrasis pilotas, – palaikus. 
Indonezijos pilotas Setiawanas (Setjavanas), kuris dalyvauja paieškoje iš oro, vietos televizijai „MetroTV“ sakė, kad anksti sekmadienį matė jūroje plūduriuojančius dar tris lavonus. 
Indonezija pažadėjo ištirti „AirAsia“ padarytus pažeidimus ir sakė, kad nukritęs lėktuvas skrido pagal nesankcionuotą grafiką. Jau sustabdytas šios oro bendrovės leidimo skraidyti maršrutu „Surabaja-Singapūras“ galiojimas. 
Tačiau Singapūro Civilinės aviacijos administracija sakė, kad davė leidimą tam oro bendrovės sekmadienio skrydžiui. 
Neaišku, kaip bendrovė, kuri yra Malaizijoje įsikūrusios „AirAsia“ padalinys, galėjo skristi be būtino leidimo iš pradinio kelionės taško. 
Kompanija atsisakė komentuoti iki bus baigtas tyrimas, bet sakė, kad „visiškai bendradarbiaus“ su vyriausybe. 
Prieš pakilimą lėktuvo pilotas prašė leidimo skristi didesniame aukštyje, kad būtų galima išvengti audros, bet prašymas nebuvo patenkintas, nes tame aukštyje šiuo populiariu maršrutu skrido kiti lėktuvai, pranešė Indonezijos oro eismo kontrolės institucija „AirNav“. 
Atnaujino paiešką
Sekmadienį gelbėtojai atnaujino Malaizijos pigių skrydžių bendrovės „AirAsia“ lėktuvo liekanų paiešką, praneša „Detik.com“.
Kaip praneša Indonezijos nacionalinė paieškos-gelbėjimo tarnyba, operacijos rajone oras vis dar apsiniaukęs, bangų aukštis siekia du tris metrus. Pasak tarnybos vadovo Fransiskus Bambang Soelistyo, smarki srovė trukdo naudoti nuotoliniu būdu valdomą povandeninį aparatą, kurį šeštadienį pavyko nuleisti į Javos jūros dugną.
Rado lėktuvo dalis
Paieškos operacijoje dalyvauja 27 laivai. Šiuo metu operacijai rengiasi trys Indonezijos karinių narų grupės, kurias sudaro 15 žmonių. Jos turi jūros dugne sumontuoti švyturį, kurio dėka bus koordinuojami narų veiksmai. Pagrindinis narų uždavinys – rasti ir iškelti į paviršių lėktuvo katastrofos aukų palaikus.
Kaip jau skelbta, šeštadienį gelbėtojai, ieškantys „AirAsia“ keleivinio lėktuvo nuolaužų, Javos jūroje jau rado keturias dideles lėktuvo dalis. Vėliau Indonezijos paieškos-gelbėjimo komanda aptiko penktą sudužusio Malaizijos pigių skrydžių bendrovės „AirAsia“ objektą ir dar vienos aukos kūną
Pigių skrydžių bendrovės „AirAsia“ orlaivis Airbus A320“, skridęs iš Indonezijos į Singapūrą, dingo gruodžio 28 dieną prie Javos jūros. Lėktuvu skrido 155 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai. Tyrėjų vertinimu, prieš pat katastrofą orlaivis mėgino staigiai pakilti, kad išvengtų audros.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.