Ši operacija strigo dėl blogų orų, kurie neleido narams
prisidėti ieškant lėktuvo „Airbus A320-200“, sekmadienį
skraidinusio 162 žmones ir nukritusio pakeliui iš Indonezijos
antrojo didžiausio miesto Surabajos į Singapūrą.
Indonezijos vadovaujamos reiso QZ8501 lėktuvo nuolaužų
paieškos sutelktos Javos jūros šiaurinėje dalyje netoli Karimatos
sąsiaurio, kur jau rasta 16 lavonų ir iškeltos kai kurios
sudužusio lainerio liekanos. Jokių gyvų likusių žmonių nebuvo
rasta.
„Kaupiantis įrodymams ir duomenims, labai tikėtina, kas mes
artėjame prie „AirAsia“ lėktuvo korpuso, sprendžiant iš to,
ką aptiko laivai“, – žurnalistams sakė Indonezijos paieškų ir
gelbėjimo agentūros operacijų direktorius Supriadi (Supriadis).
Ankstesni pranešimai, kad tiriant sonaru jūros dugną pavyko
aptikti lėktuvo korpusą, nebuvo patvirtinti, sakė pareigūnai.
Du laivai, kuriuose įrengti hidrofonai – akustinių signalų
detektoriai – penktadienį išplaukė iš Borneo pietinio
uostamiesčio Pankalan Buno, nurodė Indonezijos pareigūnai.
Vienu iš tų laivų plaukia Prancūzijos katastrofų tyrimo
agentūros BEA ekspertai, kurie dalyvauja tiriant visų „Airbus“
lėktuvų katastrofas. Kita vertus, pareigūnai nebuvo tikri, ar
audringi orai leis panaudoti jautrius hidrofonus.
Supriadi, kuris, kaip ir daugelis indoneziečių, turi tik vardą,
sakė kad penktadienio rytą numanomoje katastrofos vietoje lijo,
bangų aukštis siekė 3–4 metrus, o vėjo greitis buvo apie 30–40
mazgų (55–74 kilometrai per valandą).
Kol kas nežinoma, kodėl įvyko ši katastrofa, kuri buvo pirmoji
nuo pigių skrydžių bendrovės veiklos pradžios 2002 metais.
Tyrėjai kelia prielaidą, kad lėktuvas galėjo pradėti nevaldomai
kristi, kai mėgino staigiai pakilti, kad išvengtų audros. Nelaimė
įvyko praėjus apie 40 minučių po to, kai lėktuvas pakilo iš
Surabajos.
Pareigūnai anksčiau sakė, kad juodųjų dėžių paieškos gali
užtrukti apie savaitę. Tyrėjai tikisi, kad tų prietaisų
informacija padės atskleisti, kas vyko pasmerkto lainerio pilotų
kabinoje paskutinėmis minutėmis prieš lėktuvui sudūžtant.
Nors paieškas trikdo nepalankūs orai, ši operacija techniniu
požiūriu daug paprastesnė negu dvejus metus trukusios paieškos po
oro bendrovės „Air France“ lėktuvo sudužimo giliuose Atlanto
vandenyno vandenyse 2009 metais arba iki šiol rezultatų nedavusios
pastangos surasti oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370
lėktuvą, dingusį pernai kovą.
„AirAsia“ lėktuvas sudužo gana sekliuose vandenyse, todėl
ekspertai sako, kad surasti jo juodąsias dėžes nebus sunku, jeigu
veikia jų akustiniai švyturiai, kurių signalus galima užfiksuoti
už 2–3 kilometrų. Akumuliatorių, maitinančių tuos prietaisus,
energijos turėtų pakakti apie 30 dienų.
Jūroje netoli numanomos katastrofos vietos iki šiol buvo rasti
16 žuvusiųjų palaikai. Septynios aukos buvo rastos penktadienį, o
šešias iš jų aptiko vienas JAV karinių jūrų pajėgų laivas,
sakė nacionalinės paieškų ir gelbėjimo tarnybos vadovas Bambangas
Soelistyo (Bambangas Sulistjas). Tarp iškeltų liekanų buvo
lagaminas, avarinio išlaipinimo čiuožynė ir gelbėjimosi liemenė.
Aukų palaikai gabenami skaičiais pažymėtuose karstuose į
Surabają, kur susirinkę žuvusiųjų – daugiausiai indoneziečių
– artimieji. Pareigūnai renka artimųjų DNR mėginius, kurie
padės atpažinti rastus palaikus.
Žuvusiųjų giminaičiai, kurių daugelį apėmė didžiulis
sielvartas, kai antradienį televizija parodė pirmuosius nuolaužų
vaizdus, nuolat budi ir meldžiasi Surabajos oro uoste.