Intensyvinamos sudužusio „AirAsia“ juodųjų dėžių paieškos

2015 m. sausio 2 d. 08:55
BNS, AFP ir lrytas.lt inf.

Tarptautiniai ekspertai, naudojantys modernius

Daugiau nuotraukų (1)
Ši operacija strigo dėl blogų orų, kurie neleido narams prisidėti ieškant lėktuvo „Airbus A320-200“, sekmadienį skraidinusio 162 žmones ir nukritusio pakeliui iš Indonezijos antrojo didžiausio miesto Surabajos į Singapūrą.
Indonezijos vadovaujamos reiso QZ8501 lėktuvo nuolaužų paieškos sutelktos Javos jūros šiaurinėje dalyje netoli Karimatos sąsiaurio, kur jau rasta 16 lavonų ir iškeltos kai kurios sudužusio lainerio liekanos. Jokių gyvų likusių žmonių nebuvo rasta.
„Kaupiantis įrodymams ir duomenims, labai tikėtina, kas mes artėjame prie „AirAsia“ lėktuvo korpuso, sprendžiant iš to, ką aptiko laivai“, – žurnalistams sakė Indonezijos paieškų ir gelbėjimo agentūros operacijų direktorius Supriadi (Supriadis).
Ankstesni pranešimai, kad tiriant sonaru jūros dugną pavyko aptikti lėktuvo korpusą, nebuvo patvirtinti, sakė pareigūnai.
Du laivai, kuriuose įrengti hidrofonai – akustinių signalų detektoriai – penktadienį išplaukė iš Borneo pietinio uostamiesčio Pankalan Buno, nurodė Indonezijos pareigūnai.
Vienu iš tų laivų plaukia Prancūzijos katastrofų tyrimo agentūros BEA ekspertai, kurie dalyvauja tiriant visų „Airbus“ lėktuvų katastrofas. Kita vertus, pareigūnai nebuvo tikri, ar audringi orai leis panaudoti jautrius hidrofonus.
Supriadi, kuris, kaip ir daugelis indoneziečių, turi tik vardą, sakė kad penktadienio rytą numanomoje katastrofos vietoje lijo, bangų aukštis siekė 3–4 metrus, o vėjo greitis buvo apie 30–40 mazgų (55–74 kilometrai per valandą).
Kol kas nežinoma, kodėl įvyko ši katastrofa, kuri buvo pirmoji nuo pigių skrydžių bendrovės veiklos pradžios 2002 metais. Tyrėjai kelia prielaidą, kad lėktuvas galėjo pradėti nevaldomai kristi, kai mėgino staigiai pakilti, kad išvengtų audros. Nelaimė įvyko praėjus apie 40 minučių po to, kai lėktuvas pakilo iš Surabajos.
Pareigūnai anksčiau sakė, kad juodųjų dėžių paieškos gali užtrukti apie savaitę. Tyrėjai tikisi, kad tų prietaisų informacija padės atskleisti, kas vyko pasmerkto lainerio pilotų kabinoje paskutinėmis minutėmis prieš lėktuvui sudūžtant.
Nors paieškas trikdo nepalankūs orai, ši operacija techniniu požiūriu daug paprastesnė negu dvejus metus trukusios paieškos po oro bendrovės „Air France“ lėktuvo sudužimo giliuose Atlanto vandenyno vandenyse 2009 metais arba iki šiol rezultatų nedavusios pastangos surasti oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvą, dingusį pernai kovą.
„AirAsia“ lėktuvas sudužo gana sekliuose vandenyse, todėl ekspertai sako, kad surasti jo juodąsias dėžes nebus sunku, jeigu veikia jų akustiniai švyturiai, kurių signalus galima užfiksuoti už 2–3 kilometrų. Akumuliatorių, maitinančių tuos prietaisus, energijos turėtų pakakti apie 30 dienų.
Jūroje netoli numanomos katastrofos vietos iki šiol buvo rasti 16 žuvusiųjų palaikai. Septynios aukos buvo rastos penktadienį, o šešias iš jų aptiko vienas JAV karinių jūrų pajėgų laivas, sakė nacionalinės paieškų ir gelbėjimo tarnybos vadovas Bambangas Soelistyo (Bambangas Sulistjas). Tarp iškeltų liekanų buvo lagaminas, avarinio išlaipinimo čiuožynė ir gelbėjimosi liemenė.
Aukų palaikai gabenami skaičiais pažymėtuose karstuose į Surabają, kur susirinkę žuvusiųjų – daugiausiai indoneziečių – artimieji. Pareigūnai renka artimųjų DNR mėginius, kurie padės atpažinti rastus palaikus.
Žuvusiųjų giminaičiai, kurių daugelį apėmė didžiulis sielvartas, kai antradienį televizija parodė pirmuosius nuolaužų vaizdus, nuolat budi ir meldžiasi Surabajos oro uoste.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.