Maždaug dvigubai už „Titaniką“ didesnis laivas į Italijos
šiaurėje esančią Genują buvo atvilktas po keturias dienas
trukusios 280 km kelionės iš tragedijos vietos.
„Pagaliau galime lengviau atsikvėpti“, – žurnalistams
sakė Italijos aplinkos ministras Gianis Luca Galletti.
Nuogąstavimai, kad apgadintas korpusas gali įtrūkti ir kad į
didžiausią Europoje jūrų draustinį gali išsilieti toksinės
medžiagos, nepasitvirtino. Prie Genujos laivą drauge su
aplinkosaugos ekspertais lydėjo delfinai.
Buvęs prabangus laineris atvyko sekmadienio naktį; maždaug dvi
jūrmylės nuo kranto inžinieriai prikabino jį prie buksyrų, kurie
10 val. Grinvičo (13 val. Lietuvos) laiku atitempė jį į Genujos
Voltrio uostą.
Civilinės saugos agentūros vadovas Franco Gabrielli žurnalistams sakė, kad stiprus vėjas trukdo delikačiai
operacijai ir kad laivas tikriausiai nebus apsaugotas iki 14 val.
Grinvičo (17 val. Lietuvos) laiku.
Kai tik jis bus pritvirtintas vietoje, iš jo bus išnešti visi
daiktai ir išmontuota įranga. Tada palengvėjęs laivas bus
nutemptas į metalo laužo vietą, kur bus supjaustytas į tris dalis
ir išmontuotas.
Išaušus minios vietos gyventojų susirinko prie uosto Genujos
pakraštyje pamatyti buvusio prašmatnaus lainerio, kuris savo
paskutinę kelionę nuo Džilijo į Genują pradėjo trečiadienį.
Aprūdijęs laineris buvo iškeltas prie jo bortų pritvirtintais
didžiuliais oro rezervuarais. Tai buvo didžiausia iškėlimo
operacija per jūrų laivybos istoriją.
„Costa Concordia“, kuriuo plaukė 4 229 žmonės iš 70
šalių, į uolas prie Džilijo salos krantų atsitrenkė 2012 metų
sausio 13-osios vakarą, kai daugelis keleivių ruošėsi sėsti
vakarienės pirmąjį savo kruizo vakarą.