Kraupia metro avarija Maskvoje pasinaudojo taksistai

2014 m. liepos 16 d. 07:19
lrytas.lt
Per rytines eismo spūstis Maskvos metropoliteno traukiniui vakar nulėkus nuo bėgių, 22 žmonės žuvo, o dar per pusantro šimto buvo sužeista. Iš kilusio chaoso jau tradiciškai pasipelnė godūs maskviečiai taksistai, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis „Newsru.com“, AFP, BNS ir ELTA informacija.
Daugiau nuotraukų (1)
Manoma, kad ši avarija pagal aukų skaičių yra didžiausia per aštuonis Maskvos metro istorijos dešimtmečius.
Katastrofa įvyko 8 val. 39 min. Maskvos laiku (7 val. 39 min. Lietuvos laiku), kai 70 kilometrų per valandą greičiu tarp Slavų bulvaro (Slavianskij bulvar) ir Pergalės parko (Park pobedy) stočių judėjęs traukinys ėmė staigiai stabdyti.
Nepaprastųjų situacijų ministerijos specialistai teigė, kad traukinys buvo staigiai stabdomas dėl metropoliteno elektros sistemos sutrikimo, todėl keli vagonai nulėkė nuo bėgių. Specialiosios tarnybos iškart suskubo į pagalbą sužeistiems keleiviams.
Sužeistieji neštuvais buvo nešami iš metropoliteno stoties, o sunkiausios būklės pacientai į ligoninę buvo skraidinami sraigtasparniais. Dalis keleivių, kuriems gelbėtojai padėjo išeiti į lauką, atrodė ištikti šoko.
„Stabdė labai staigiai. Šviesos išsijungė, buvo daug dūmų“, – televizijai „Rosija 24“ sakė kruvinas avarijos dalyvis. Keleiviai pasakojo, kad traukiniui stabdant jie jautėsi kaip griūvančios domino lentelės.
„Maniau, kad jau atėjo galas. Buvome įstrigę ir išsivadavome tik per stebuklą.
Daug žmonių buvo sužeista – daugiausia pirmajame vagone, nes vagonai įsirėžė vieni į kitus“, – pasakojo įvykio liudininkas.
„Jie guldo sužeistuosius. Nuolat lekia į apačią su neštuvais. Neša juos į lauką. Kai kurie – be sąmonės. Kiti vaitoja iš skausmo“, – socialiniame tinkle „Twitter“ rašė radijo „Echo Moskvy“ laidų vedėjas Aleksejus Naryškinas.
Kitas liudininkas televizijai „Life News“ pasakojo: „Įlipau į vagoną, ir maždaug po 20 sekundžių užgeso šviesa, o traukinys tiesiog subyrėjo. Mane nusviedė į vagono vidurį. Kilo panika.“
„Išlipome iš vagonų ir pamatėme, kad kelias užtvertas. Vyrai paėmė plaktukus ir reples, išardė kliūtį – tuomet nuėjome toliau. Traukinys buvo sudaužytas, važiuoklė atitrūkusi“, – pridūrė jis.
Maskviečiai socialiniuose tinkluose skundėsi chaosu katastrofos vietoje.
Daugiau nei tūkstantis iš metro tunelio ištrūkusių žmonių blaškėsi ir nesulaukė reikalingos informacijos.
Tarnybos rūpinosi tik sužeistaisiais ir ieškojo žuvusiųjų.
Kai kurie liudininkai teigė, kad avarija pasinaudojo Maskvos taksi vairuotojai – staiga penkiskart pakėlė kainas. 4 kilometrų kelionė nuo Slavų bulvaro iki Kijevo bulvaro po avarijos kainavo 1000 rublių (74 litus).
Maskvos meras Sergejus Sobianinas, atvykęs į nelaimės vietą, pažadėjo padaryti viską, kad padėtų nukentėjusiesiems. Į avarijos vietą buvo pasiųsta 60 greitosios pagalbos automobilių, o sunkiausiai sužeisti žmonės išgabenti sraigtasparniu.
Rusijos Federacijos ministras pirmininkas Dmitrijus Medvedevas pareiškė užuojautą žuvusiųjų šeimoms ir pareikalavo iš atsakingų tarnybų kuo greičiau išsiaiškinti katastrofos priežastis, priimti visus reikiamus sprendimus ir pašalinti gedimus. Šiandien Maskvoje skelbiamas gedulas.
„Tai didžiausia žmonių sukelta katastrofa Maskvos metropolitene per visą jo istoriją, – AFP sakė infrastruktūros analitikas Aleksejus Chazbijevas. – Tai didžiausia avarija, neskaitant teroro atakų.“
1935 metais, vadovaujant Sovietų Sąjungos diktatoriui Josifui Stalinui, atidarytas Maskvos metropolitenas, kurio stotys itin puošnios, laikomas judriausiu pasaulyje, kasdien juo naudojasi apie 9 milijonus žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.