Tai buvo, regis, paprastas eismo įvykis. Šiurpus, pražudęs net šešis žmones, tačiau tiktai avarija. Bet dabar audringos diskusijos kilo net Seime, rašo „Lietuvos rytas".
Visos opozicinės partijos apkaltino vyriausybę, kad ji per mažai kovoja su girtais vairuotojais, ir ėmė siūlyti bausti pakeleivius, kurie netrukdo prie vairo sėsti girtiems asmenims.
Ir viskas dėl tragiškai pasibaigusių dviejų žmonių santykių aiškinimosi.
Pražudė šešis žmones
Iš mašinos partrenktų aštuonių asmenų liko gyvi tik du vaikai – dešimtmetė Julia ir aštuonmetis Hubertas.
Tėvų netekusios mergaitės sveikatai grėsmės nėra, o berniukas dar neatsigavo iš komos būsenos. Avarijoje žuvo ne tik Huberto J. metais vyresnis brolis, bet ir tėvas policininkas bei motina.
Likimas buvo ypač negailestingas Huberto J. tėvui, kuris mokyklose vaikus mokė, kaip saugiai elgtis keliuose. Tą naujųjų metų rytą Huberto J. tėvai nutarė padėti gėlių ant artimųjų kapų, o ten sutiko bičiulių šeimą, kurią pakvietė pas save pietų.
Eidamos šios dvi šeimos prie geležinkelio pervažos sutiko bendrą draugą, su kuriuo sveikinantis ir užlėkė visus traiškanti mašina. Jos vairuotojas 26 metų Mateuszas S. ir bendrakeleivė liko gyvi.
Avariją sukėlė tyčia?
Penktadienį Pamario Kamenio prokuratūra priėmė sprendimą nebeišleisti iš areštinės tragedijos kaltininko. Vaikinas prisipažįsta, kad važiavo išgėręs ir apsvaigęs nuo narkotikų, tačiau teigia, kad avarija įvyko vien dėl to, kad nesuvaldė mašinos.
Tokia įvykių versija nelabai tiki vietos gyventojai, o policijos atstovas spaudai Mariuszas Sokolowskis prasitarė, jog tiria įtarimus, kad avariją vairuotojas galėjo sukelti tyčia.
Tokius spėjimus pateikė liudininkai, matę, jog vairuotojas prieš sėsdamas į mašiną garsiai barėsi su savo mergina dvidešimtmete Adriana.
Pastaroji neigia tyčines avarijos priežastis, bet apklausiama prisipažino, kad vaikinas buvo įtūžęs po jos pareiškimo, kad ketina skirtis ir kraustytis gyventi pas tėvus.
Įtarimus sustiprina ir tai, kad avarija įvyko lygioje vietoje netoli geležinkelio pervažos, kur greitis yra ribojamas iki 30 kilometrų per valandą. Be to, šalia yra pėsčiųjų perėja su greitį lėtinančiais kalniukais.
Policininkai po avarijos vairuotojo kraujyje nustatė beveik dvi promiles alkoholio ir spėja, kad jis prieš tai rūkė marihuaną ir vartojo amfetaminą.
Tikras kelių sakalas
Vokietijoje statybininku dirbantis, bet savaitgaliais namo grįžtantis vaikinas nuo seno garsėjo pomėgiu greitai važiuoti raudonos spalvos BMW mašina. Dėl šio pomėgio draugai Mateuszą S. buvo praminę Sakalu.
Vaikiną buvo įsidėmėję ir policininkai, nes prieš 7 metus vos išlaikęs vairavimo egzaminą buvo sulaikytas prie vairo išgėręs.
Už šį prasižengimą jam buvo skirta pusantro tūkstančio zlotų bauda bei metams atimtas vairuotojo pažymėjimas.
Pernai Mateuszas S. buvo nuteistas 14 mėnesių lygtinai už tai, kad pavogė tris su puse tūkstančio zlotų iš savo tetos.
Girtuokliai išsisuka lengvai
Sukrėstas tragedijos premjeras Donaldas Tuskas surengė specialų vyriausybės posėdį, kuriame tarėsi, kaip kovoti su girtais vairuotojais.
Mat vyriausybę negailestingai užsipuolė opozicija, ėmusi siūlyti didinti bausmes girtiems vairuotojams, konfiskuoti automobilius, bausti bendrakeleivius.
Apžvalgininkai tokius pasiūlymus pavadino populistiniais, siekiant įtikti visuomenei prieš artėjančius Europarlamento bei savivaldybių rinkimus.
Vidaus reikalų ministras Bartlomiejus Sienkiewiczius pareiškė, kad Lenkijos įstatymai ir taip yra vieni griežčiausių Europos Sąjungoje, tačiau esą bėda ta, jog prokuratūra taiko pačias lengviausias nuobaudas.
Todėl esą girti vairuotojai išsisuka piniginėmis baudomis arba lygtinėmis bausmėmis.
Be to, anot ministro, kalta ir visuomenė, kuri nereaguoja į asmenis, kurie sėda prie vairo išgėrę.