Laivas „Aurora Australis“ pirmiausiai nugabens atsargų į
Antarktidoje veikiančią Australijos Casey stotį, o
maždaug sausio viduryje grįš į Australijos pietinę Tasmanijos
valstiją, parplukdydamas namo išgelbėtus mokslininkus, žurnalistus
ir turistus.
Laivas lėtai skynėsi kelią per storą ledą į atvirus vandenis
po to, kai Kinijos ledlaužio sraigtasparnis ketvirtadienį
išskraidino keleivius iš įstrigusio Rusijos laivo ir išlaipino
juos ant ledo lyties netoli „Aurora Borealis“. Tačiau
penktadienį Kinijos ledlaužio „Xue Long“ įgula sakė
nerimaujanti, kad jie patys negalės pralaužti storo ledo.
The Australijos laivybos saugos valdybos (AMSA) Gelbėjimo
koordinavimo centras, vadovavęs gelbėjimo operacijai, nurodė
„Aurora Borealis“ likti tame rajone – tam atvejui, jeigu kinams
prireiktų pagalbos. Pagal tarptautines jūrų konvencijas, kurių
laikosi dauguma šalių, laivų įgulos privalo dalyvauti tokiose
gelbėjimo operacijose, o laivo savininkai turi apmokėti išlaidas.
Šeštadienį AMSA pranešė, kad „Aurora Borealis“ leista
tęsti kelionę ir kad Kinijos ledlaužis, dar žinomas kaip „Sea
Dragon“, yra saugus ir nebeprašo pagalbos.
Kinijos laivas lieka įstrigęs už kelių kilometrų nuo Rusijos
kruizinio ledlaužio „Akademik Šokalskij“, iš kurio buvo
evakuoti keleiviai. Pastarasis laivas negalėjo pajudėti nuo
gruodžio 24-osios.
Kinijos valstybinės naujienų agentūros „Xinhua“
žurnalistas Zhang Jiansongas, esantis ledlaužyje „Xue Long“, pranešė, kad naktį jūra atplukdė
ledkalnį, kuris užblokavo grįžimo kelią. Pasak reporterio,
ledlaužis mėgins ieškoti kito kelio į atvirus vandenis – galbūt
jau pirmadienį.
Viena keliones į Antarktidą organizuojanti bendrovė tikisi, kad
Rusijos laivui pavyks išsivaduoti iš ledo gniaužtų, kad jis
suspėtų paimti 48 turistus, plauksiančius į kruizą Roso jūroje.
Bendrovė „Heritage Expeditions“ išsinuomojo ledlaužį
„Akademik Šokalskij“ vienai kruizinei kelionei, kuri turėtų
prasidėti išplaukimu iš Naujosios Zelandijos sausio 17 dieną.