„Costa Concordia“ kapitoną skandina ir slaptas romanas

2013 m. spalio 29 d. 18:09
lrytas.lt
Kelto „Costa Concordia“ kapitonas Francesco Schettino gali ilgam sėsti už grotų. Antradienį vykusiame teismo posėdyje parodymus davė pagrindiniai bylos liudytojai, tarp kurių ir moldavė šokėja Dominica Cemortan, kuri leido laiką įgulos kabinoje kartu su kapitonu prieš pat įvykstant tragedijai, praneša CNN.
Daugiau nuotraukų (1)
Moteris pripažino, kad ją su laivo kapitonu siejo meilės romanas. D.Cemortan laineriu „Costa Concordia“ plaukė kaip keleivė, nors prieš tris savaites dirbo kaip šokėja kitame kompanijos „Costa Cruises“ laive, kurio kapitonas buvo F.Schettino.
Florencijos teisme liudiję žmonės papasakojo, kas vyko laive prieš pat katastrofą.
„Iš pradžių viskas atrodė normaliai“, - teisme teigė moldavė. Tačiau vėliau ji esą girdėjo, kaip kapitonas davė nurodymus įgulos nariams, plūdosi ir šaukė ant vieno iš pavaldinių, liepdamas šiam vykdyti įsakymą.
Įkrito į gelbėjimosi valtį? Išgirdusi aliarmo signalą, D.Cemortan papliko kapitono tiltelį ir nubėgo į denį. Čia jau tvyrojo chaosas, keleivius apėmė panika. Moteris pasakojo išgirdusi šūksnius iš mašinų skyriaus, kad į laivą plūsta vanduo. Nuo kapitono tiltelio šokėja pasitraukė kartu su F.Schettino ir dar vienu įgulos nariu - Ciro Onorato. Moteris teigė sekusi vyrams iš paskos, nes nebuvusi tikra, kur šie eina.
Trijulė sustojo gelbėjimosi valčių. Liudytoja pasakojo, kad apie pusvalandį ji kartu su C.Onorato padėjo susodinti keleivius į valtis, o kapitonas tuo metu grįžo į įgulos kabiną. C.Onorato esą įstūmė ją į gelbėjimosi valtį, kurioje jau buvo keli laivo įgulos nariai. Tačiau valtis staiga pasviro ir keli panikos apimti žmonės įkrito į vandenį. D.Cemortan teisme aiškino, jog dėl patirto sukrėtimo ir didžiulio žiniasklaidos dėmesio patyrė psichologinių problemų.  
C.Onorato, kuris tą vakarą pietavo kartu su kapitonu ir šokėja, teigė buvęs nusivylęs tuo, kaip kapitonas elgėsi prieš ir po katastrofos. Teisme vyras turėjo labai detaliai atpasakoti kiekvieną kapitono žingsnį iki tol, kol jie paliko skęstantį lainerį. C.Onorato parodymai sutapo su F.Schettino – abu vienbalsiai tvirtino, kad į gelbėjimosi valtį tiesiog įkrito, skęstančiam laivui staiga pasvirus.
Restorane skraidė lėkštės
Kitas liudytojas – laivo įgulos narys Antonello Tievoli duodamas parodymus teigė, jog nelaimės dieną kapitonas jam pasakė ketinantis priplaukti laineriu prie pat Giglio salos ir pakvietęs stebėti tai ant kapitono tiltelio. Salos gyventojas A.Tievoli ketino kapitonui ir kitiems svečiams parodyti, kur stovi jo namas. Vyras aiškino, kad kapitonas ir anksčiau yra buvęs laineriu priartėjęs prie salos, tačiau taip arti – niekada.
Šokėja D.Cemortan liudijo, kad kapitonas, kaip ir privalo, ankstesnėse kelionėse prieš keisdamas numatytą maršrutą, pranešė apie tai kompanijos „Costa Cruises“ vadovybei.
Kai laivas atsitrenkė į uolas, A.Tievoli nubėgo į restoraną, o ten, anot jo, išvydo siaubo sukrėstus keleivių veidus, paniką, ant grindų mėtėsi lėkštės, maistas ir stiklo taurės. Jis nuvedė vyresnio amžiaus keleivius į saugią vietą, kad jų nesužeistų lekiantys indai. Išgirdęs pavojaus aliarmą, vyras teigė vedęs keleivius prie gelbėjimo valčių. Vieną iš jų, vyrą su ramentais, jis užsikėlęs ant pečių ir nunešęs.
Paneigė kapitono versiją
A.Tievoli tvirtino matęs, kaip vienas salos valdžios pareigūnas užsiropštė į skęstančio laivo denį, kad padėtų į valtis sodinti išsigandusius keleivius. Šis liudytojo teiginys paneigia laivo kapitono teiginį esą jis tiesiog įkrito į gelbėjimosi valtį ir nebeturėjo galimybės sugrįžti atgal į laivą.  
Teismo procesas, kuris prasidėjo pirmadienį, gali tęstis iki metų pabaigos. Jame parodymus duos ir kiti liudytojai, tarp kurių laivo keleiviai, įgulos nariai ir salos gyventojai, kurie teigė matę kapitoną vaikštinėjantį krante ir ieškantį sausų kojinių, kol skęstančio laivo keleiviai buvo evakuojami.
F.Schettino iki šiol savo kaltę neigia, jis save vadina didvyriu, išgelbėjusiu daugiau kaip 4 tūkst. žmonių gyvybes. Jo advokatai siekia įrodyti, kad laineris nuskendo dėl nesandarių laivo liukų, pro kuriuos ėmė plūsti vanduo po susidūrimo su rifais. Kapitonas aiškino, kad tragedijos būtų buvę galima išvengti, jeigu laivo vairininkas būtų paklausęs jo nurodymo ir likus 13 sekundžių iki susidūrimo būtų pasukęs vairą reikiama kryptimi. Vairininkas Jacob Rusli Bin ir dar keturi asmenys kaltinami prisidėję prie to, kad milžiniškas laineris nuskendo.  
4200 keleivių plukdęs keltas „Costa Concordia“ patyrė katastrofą užplaukęs ant rifų. Tragedija įvyko 2012 metų sausio 13-ąją. Nelaimės metu žuvo 32 žmonės.
Kelto kapitonas F.Schettino kaltinamas netyčiniu nužudymu ir tuo, kad paliko laivą anksčiau nei keleiviai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.