Italijoje atnaujintas „Costa Concordia“ kapitono bylos nagrinėjimas

2013 m. liepos 17 d. 15:36
AFP, BNS ir lrytas.lt inf.
Jam gresia iki 20 metų laisvės atėmimo.
Daugiau nuotraukų (1)
F. Schettino, pramintas „labiausiai nekenčiamu žmogumi Italijoje“, yra kaltinamas netyčiniu daugelio žmonių nužudymu, pasitraukimu iš laivo ir žalos padarymo aplinkai per lainerio „Costa Concordia“ katastrofą prie Džilijo salos.
Jam gresia iki 20 metų laisvės atėmimo.
„Šiandien esame šia, kad pasiektume teisingumą“, - dviem italų šeimoms atstovaujantis advokatas Francesco Di Ciollo sakė prieš prasidedant teismo posėdžiui Groseto mieste, esančiame netoli katastrofos vietos.
„Likę gyvi žmonės visą likusį gyvenimą jaus nerimą. Ten viešpatavo tamsa, panika; jie buvo įstrigę viduje, negalėdami ištrūkti“, - pridūrė jis.
Pramintas "kapitono bailiu"
Bylos nagrinėjimas prasidėjo praeitą savaitę, bet jis buvo nedelsiant atidėtas dėl teisininkų streiko. Bet kokiu atveju šis procesas gali trukti daug mėnesių.
„Numatome, kad tai tęsis ilgiau nei metus“, - pastebėjo kai kuriems išsigelbėjusiems žmonėms atstovaujantis advokatas Massimiliano Gabrielli.
„Costa Concordia“ užplaukė ant povandeninių uolų pernai sausio 13-osios vakarą. Tuo metu laive buvo 4 229 žmonės ir 70 šalių, o per avariją žuvo iš viso 32 žmonės.
F. Schettino buvo pramintas „kapitonu bailiu“, nes paliko išsigandusius žmones, įstrigusius smarkiai pasvirusio lainerio viduje, o vėliau buvo pastebėtas verkiantis laivo kapeliono glėbyje.
52 metų kapitonas buvo vaizduojamas kaip pižonas, puikavęsis prieš vieną šviesiaplaukę viešnią, kai nurodė atlikti rizikingą manevrą - praplaukti netoli kranto, „saliutuojant“ salai.
Tačiau kiti teisininkai sakė, kad kapitonas neturėtų būti vienintelis kaltinamasis ir kad dalis kaltės turi tekti bendrovei „Costa Crociere“ - didžiausiai Europoje jūrinių kruizų agentūrai.
M. Gabrielli, priklausantis organizacijai „Teisingumas „Concordia“, kaltino bendrovę „pasirinkus gelbėti laivą, o ne žmones“, turėdamas omenyje, kad nurodymas palikti laivą buvo paskelbtas tik praėjus daugiau nei valandai po avarijos.
Daugybė liudininkų
M. Gabrielli šiaip pat sakė, kad bendrovė pasiekė „savo tikslą“, prisiimdama dalinę atsakomybę kaip F. Schettino darbdavė prieš prasidedant bylos nagrinėjimui ir sutiko sumokėti baudą, pažymėdamas, jog tai gali atverti kelia tolesniems teisiniams veiksmams prieš „Costa Crociere“.
F. Schettino advokatai Domenico Pepe ir Francesco Pepe iškvietė 100 liudininkų ir pažadėjo parodyti, kad „nei vienas žmogus nebuvo atsakingas“ dėl tos nelaimės.
Jie planuoja tirti „Costa Crociere“ vadovavimą, laivo konstrukcijoje naudotas medžiagas, taip pat numanomus evakuacijos išėjimų ir atsarginių generatorių gedimus.
„Jis nepaliko laivo, - sakė kitas kapitono advokatas Donato Laino. - Jeigu jis būtų pasilikęs dar 10 minučių, būtų iškritęs į vandenį ir nebebūtų galėjęs vadovauti evakuacijai.“
Pasak D. Laino, gynyba prašys susitarti dėl kompromiso - trejų metų ir penkerių mėnesių laisvės atėmimo bausmės.
Dėl šios katastrofos kaltinimai pateikti dar penkiems asmenims, įskaitant laivo šturmaną, kuris yra Indonezijos pilietis, bei „Costa Crociere“ krizių valdymo skyriaus vadovą.
Prokurorai nurodė norintys apklausti 347 liudininku, įskaitant Domnicą Cemortan - jauną moldavę, kuri buvo su F. Schettino, kai laivas užplaukė ant uolų.
Moldavė vėl sulaukė dėmesio
Šviesiaplaukė, kuri taip pat pasiprašė būti pripažinta ieškove šioje byloje, buvo teismo salėje ir dėvėjo baltą palaidinę bei mėlyną sijoną.
F. Schettino vilkėjo tamsiai pilką kostiumą.
Ši byla nagrinėjama improvizuotoje teismo salėje viename Groseto teatre. Teisėjai buvo susodinti teatro scenoje.
290 metrų ilgio „Costa Concordia“ teberiogso nuvirtęs ant šono Džilijo pakrantėje, o jo rūdijantį korpusą apsupę didžiuliai mėlyni kranai bei plaukiojantis viešbutis narams ir gelbėtojams.
Laivą planuojama pakelti nuo jūros dugno, tačiau gelbėjimo darbus nuolat trikdė techniniai nesklandumai. Taip pat perspėjama, kad panirusi pusė gali būti apgadinta labiau nei manyta.
Džilijo meras Sergio Ortelli sakė AFP, kad salos žmonių nervai įtempti.
„Gyventojų kantrybė pasiekė ribą“, - perspėjo jis.
Atsirėmęs į saulės įšildytą prieplaukos sieną žvejys Umberto Castelli sakė, kad salą užplūdo keliautojai, trokštantys pamatyti įstrigusį laivą.
„Man jau mirtinai viskas įkyrėjo: nusibodo tas laivas, žurnalistais, tragedijos turistai“, - piktinosi jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.