Neįprasta instaliacija barokinėje Šv. Antonino bažnyčios,
esančios netoli Šv. Morkaus aikštės, aplinkoje skatina lankytojus
pažvelgti į tų dėžių vidų.
Jose, kaip kokiuose iškreiptuose lėlių namuose, matyti scenos
iš jo kalėjimo, kaip jis atlieka kasdienius darbus šalia nuolat
būnant dviem sargybiniams.
Vienoje dėžių Ai Weiwei pavaizduotas miegantis, stebint
sargybiniams, paskui jis matomas nuogas duše, vaikštinėjantis po
kamerą, valgantis, kalbantis ir nuėjęs į tualetą.
Susidaro visa apimančio menininko privatumo pažeidimo įspūdis,
o darbų realistiškumas atspindi tradicinę tos komunistinės šalies
estetiką, kuri dar neįprasčiau atrodo bažnytinėje aplinkoje.
Maldos namų pasirinkimas gali būti dar viena menininko
provokacija, nes Kinijos valstybės santykiai su Katalikų Bažnyčia
yra komplikuoti.
Parodą „S.A.C.R.E.D“, kuri veiks iki rugsėjo 15-osios, surengė
Londone ir Milane įsikūrusi „Lisson Gallery“.
„Tai asmeninis ir politinis pareiškimas, - sakė galerijos
kuratorius Gregas Hilty. - Jo patirtis buvo labai
traumuojanti. Jam reikėjo atsikratyti traumos. Kalbama apie žmogaus
tapatybės paieškas“.
Ai Weiwei iškilo kaip įnirtingas Pekino vyriausybės kritikas.
2011 metais, kai vyko Arabų pavasario sukilimai, jis su kitais
aktyvistais buvo sulaikytas ir už grotų praleido 81 dieną.
Paleistas jis buvo apkaltintas vengimu mokėti mokesčius, jam buvo
uždrausta metus išvykti iš šalies.
Šis menininkas, kuris negalėjo atvykti į Veneciją, nes dar
nėra atgavęs paso, savo sulaikymą pavaizdavo ir vaizdo žinutėje,
kurią praėjusią savaitę paskelbė savo tinklalapyje.
„Kinijoje yra tiek daug politinių kalinių, kurie laikomi dar
blogesnėmis sąlygomis, nei buvau laikomas aš, - sakė jis AFP. -
Kai buvau sulaikytas, sargybiniai prašydavo manęs dainuoti jiems
dainas ... Net ir tokioje vietoje žmonės tebeturi vaizduotę“.