„Transvisuotinė Palaimingo Skambinimo Zombių Bažnyčia“ per
mažiau nei metus tapo penktąja pagal dydį šalies religija ir jau
vienija daugiau kaip 10 tūkst. sekėjų 2 mln. gyventojų turinčioje
šalyje, sako šios „Bažnyčios“ įkūrėjas Rokas Grosas.
„Mes esame grupė intelektualų, kurie vietoje to, kad
rūpintųsi tik savimi, nusprendė rūpintis kitais“, – sakė
pontifikė ir Liublianos universiteto anglų kalbos dėstytoja Mojca
Belak.
Slovėnijai, kuri kažkada buvo vadinama pavyzdine Europos
Sąjungos (ES) ir euro zonos valstybe, smogė įspūdingi Katalikų
Bažnyčios ir valstybės korupcijos skandalai. Nepaisant to, vienas
nuteistas ekspremjeras neseniai per rinkimus sulaukė didelės
paramos, o kiti aukšto rango pareigūnai liko postuose, nors buvo
įtarimų prieš juos.
Popiežių Pranciškų taip pribloškė 800 mln. eurų Bažnyčios
finansinis skandalas, kad jis atleido du pagrindinius šalies
katalikų dvasininkus.
Tačiau vardą naujajai „Bažnyčiai“ suteikė ne kas kitas, o
kalėti nuteistas ekspremjeras Janezas Janša, zombiais pavadinęs
tuos, kas reikalavo jo atsistatydinimo. Protestuotojai šį
įžeidimą priėmė kaip komplimentą.
Dabar „Zombių Bažnyčia“ viliasi išgyvendinti
kyšininkavimą karvių varpeliais, puodais ir keptuvėmis, kuriais
sekėjai kiekvieną trečiadienį per „zombių mišias“ skambina
ir barškina priešais parlamentą – „korupcijos šventovę“.
„Mums vadovauja elitinių lunatikų šutvė „Koruptlande“...
Turim skambinti savo varpeliais, kol jie bus išvaryti“, – sakoma
„zombių“ „šventraštyje“.
Rekomenduoja valgyti brangią japonišką jautieną
Ši „Bažnyčia“ buvo lyginama su kitomis religijų
parodijomis, tokiomis kaip „Skrajojančio Spagečių Monstro
Bažnyčia“ (Church of the Flying Spaghetti Monster, FSM) ar
„Džedajų Bažnyčia“, o jos „šventraštyje“ dėstomos
mintys yra mažų mažiausiai keistos.
Be kitų dalykų, „šventraštyje“ sakoma, kad
„Bažnyčios“ zombiai kasdien prisikelia, kad šventi gėrimai yra
alus ir pinjakolada, ir kad nors „Bažnyčia“ garbina karves, ji
rekomenduoja valgyti superkokybišką japonišką Kobės jautieną.
Tuo tarpu R.Grosas laikomas pontifiku, įkūrėju, Puodo ir
Keptuvės sergėtoju. Savo pamokslus jis užbaigia žodžiu „Din
don“ – katalikiško „amen“ atitikmeniu.
Tačiau Liublianos universiteto kultūros studijų profesoriui
Alešui Črničiui ši „Bažnyčia“ reiškia daugiau nei vien
juokingas idėjas.
„Tai modernios valstybės, kuri nevykdo savo socialinių
įsipareigojimų, kritika“, – sakė jis.
R.Grosas, 37 metų verslininkas ir dviejų vaikų tėvas, sakė,
kad šio naujo tikėjimo idėja jam gimė dalyvaujant masiniuose
protestuose prieš korupciją 2012-2013 metais, kurie nulėmė buvusio
premjero J.Janšos ir antrojo pagal dydį Slovėnijos miesto Mariboro
mero atsistatydinimą.
„Visi tie, kas vadovavo šaliai pastaruosius 10 metų, negautų
geresnio nei nepatenkinamas pažymio“, – sakė jis AFP ir teigė,
kad jo religija nėra parodija.
Jis patvirtino, kad pavadinimas „zombiai“ yra nuo to žodžio,
kuriuo J.Janša, nuteistas dvejus metus kalėti už korupciją, bet
vėliau buvo paleistas iki bus išnagrinėta apeliacija, pavadino
protestuotojus.
Veidrodis kitoms religijoms
„Zombių Bažnyčia“ buvo įkurta tokiu metu, kai nedarbas
pasiekė rekordines aukštumas, o Slovėnija atrodė atsidūrusi prie
ribos, už kurios bus būtina prašyti finansinės pagalbos. Net
šalies Katalikų Bažnyčia po savo didelio skandalo buvo prie
bankroto slenksčio.
Daugeliui slovėnų naujoji religija tapo laukta alternatyva.
Be keistųjų nurodymų, „Zombių Bažnyčia“ pataria neimti
paskolų, kurių negalima grąžinti, propaguoja nemokamą
kontracepciją moterims ir renka maistą, drabužius bei pinigus
skurstantiesiems.
„Ji sukuria veidrodį, kuris parodo (kitų) religijų
absurdiškumą“, – sakė sekėjas Martinas Trampuzas.
Bojana Drpič iš Slovėnijos šiaurės rytų turi žemiškesnę
priežastį priklausyti „Zombių Bažnyčiai“.
„Šventieji puodas ir keptuvė kasdien padeda man paruošti savo
kasdienį valgį“, – juokavo ji.
„Zombių Bažnyčia“ daugumą savo veiklos organizuoja per
puslapį „Facebook“ ir neturi realios garbinimo vietos.
Tačiau „Transvisuotinė Palaimingo Skambinimo Zombių
Bažnyčia“ galbūt gali turėti ateitį net už Slovėnijos ribų,
sako A.Črničius.
„Sunkiai galėtume įsivaizduoti, kad tokios religijos kada nors
taptų pagrindine srove ... (Tačiau) įmanoma, kad ši Bažnyčia
išplis į kitas šalis, nes ji atkreipia dėmesį į universalias
dilemas, su kuriomis susiduria Vakarų pasaulis“, – sakė jis.
R.Grosas reiškė panašų optimizmą: „Mes skleisime savo
tikėjimą ir Bažnyčią visame pasaulyje“.