Šioje Pietų Amerikos valstybėje, kuri yra didžiausia pasaulyje sojų miltų ir aliejaus eksportuotoja bei viena pagrindinių kviečių, sojų pupelių ir kukurūzų tiekėjų, tūkstančiai sunkvežimių, gabenančių grūdus ir jų produktus, sustojo pakelėse.
„Visas žemės ūkio produkcijos eksporto kompleksas paralyžiuotas. Argentinos ekonomika negali sau leisti tokios prabangos“, – teigė Aliejaus ir grūdų eksportuotojų rūmų „Ciara-CEG“ prezidentas Gustavas Idigoras.
Vežėjų įmonės nepatenkintos įplaukomis, kurias jos gauna už grūdų pervežimą, nes pastaraisiais mėnesiais dėl Rusijos invazijos į Ukrainą smarkiai išaugo sąnaudos degalams.
„Žemės ūkio įmonės neigia tikrąją dyzelino kainą, kurią moka krovinių vežėjai“, – skelbia Argentinos krovinių gabenimo federacija (FETRA).
„Esant tokiai kainai turime sustoti, nes nebegalime dirbti“, – sakė FETRA atstovas Arielis Juarezas (Arielis Chuaresas).
Oficiali dyzelino litro kaina degalinėse siekia 110 pesų (0,86 euro), tačiau FETRA teigia, kad sunkvežimių vairuotojams dėl degalų stygiaus tenka mokėti 1,7 karto daugiau.
Streikas vyksta per patį derliaus nuėmimo Argentinoje įkarštį.
G. Idigoras pridūrė, jog įprastai per dieną į Argentinos uostus atvyksta 3-4 tūkst. sunkvežimių, o šiuo metu – tik apie dešimt.
„Ciara-CEG“ vadovas taip pat sakė, kad trūksta dyzelino ir žemės ūkio technikai derliui laukuose nuimti.