Iki šiol vartotojams skirtų mažmeninėje rinkoje parduodamų fasuotų trąšų kokybę tikrino Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, kuriai priskirta labai plataus pobūdžio ne maisto produktų patikra – nuo žaislų ir avalynės iki elektros prekių.
Valstybinė augalininkystės tarnyba įgyvendina valstybinę trąšų politiką ir turi visą reikiamą bazę – nuo pasienio kontrolės postų, regioninių skyrių iki produktų kokybės tyrimų laboratorijos. Todėl trąšų priežiūros srities konsolidavimas vienoje institucijoje ne tik padės taupyti biudžeto lėšas, bet ir užtikrins efektyvią visos tręšiamųjų produktų grandinės nuo pateikimo rinkai ir importo iki panaudojimo kontrolės.
Augalininkystės tarnyba turės užtikrinti importuojamų produktų kontrolę pagal š. m. sausio 11 d. priimto Tręšiamųjų produktų įstatymo nuostatas, kuriuo siekiama sudaryti prielaidas skaidriam ir sąžiningam tręšiamųjų produktų tiekimui ir importui.
Įstatymas reglamentuoja, kad į Lietuvos rinką gali patekti tik nustatytus kokybės reikalavimus atitinkantys tręšiamieji produktai.
Kadangi didelė dalis tręšiamųjų produktų įvežama iš trečiųjų šalių, saugiklio funkciją atliks identifikacinis sąrašas, kuriame bus nustatomi visi galimi tręšiamieji produktai, sudaromos prielaidos kokybiškų trąšų importui, stiprinama rinkos priežiūra, nustatomos ekonominių veiklos vykdytojų ir naudotojų prievolės.
Be to, numatytos atgrasančios baudos už šio įstatymo pažeidimus: jei rinkai bus tiekiamos nustatytų reikalavimų neatitinkančios trąšos arba po įgaliotų institucijų sprendimo jos nebus pašalintos iš rinkos, bauda sieks visų tuo metu rinkai neteisėtai pateiktų ar nepašalintų reikalavimų neatitinkančių tręšiamųjų produktų vertę.
Iki tol Lietuvoje nebuvo nacionalinio teisės akto, reglamentuojančio ne tik iš ES, bet ir iš kitų šalių įvežamus tręšiamuosius produktus, jų kokybės užtikrinimą ir naudojimą.