Susirado mokslininkus
Su mokslininkais „Garlita“ ėmė bendradarbiauti tuomet, kai jau buvo pradėjusi gaminti drabužius kariuomenei. „Tai buvo konkretus užsakovų poreikis, jiems reikėjo aprangos su apsauga, – prisimena „Garlitos“ direktorius Juozas Martikaitis. Jis sako, kad pirmasis išmanusis megztinis pasižymėjo antimoskitinėmis savybėmis.
„Tokių nebuvome gaminę, o ir rinkoje panašių nebuvo. Buvo tinkleliai, o tokios aprangos prototipo nebuvo“, – prisimena J.Martikaitis. Šie megztiniai ypač reikalingi vykstantiems į maliarijos, geltonojo drugio rizikos zonas.
Direktorius susidarė įspūdį, kad su mokslininkais dirbti nesunku. „Kai yra konkretus daiktas, konkretus pareikalavimas, ko norime patys, viskas susiklosto labai gražiai“, – kalba pašnekovas.
Jis taip pat tvirtai sako, kad nemato rizikos, kai reikia įvesti inovatyvią technologiją į gamybą. „Juk yra bandymai, eksperimentiniai gaminiai, jokios rizikos čia nėra“, – nė nemirkteli J.Martikaitis. Tiesa, darbo įdėti, kuriant naujus gaminius, tenka nemažai. Juk tenka išsiaiškinti, kurie Lietuvos, Europos ar pasaulio mokslininkai kuria reikalingas technologijas, reikia užmegzti ryšius ir tuomet jau imti bendradarbiauti.
Vadovas nurodo, kad mokslinio padalinio jų įmonėje nėra. „Mes esame gamybinė įmonė, – paaiškina jis. – Tačiau turime kontraktus su mokslininkais, sudarome sutartis, kad reikia išdirbti konkrečią technologiją, tada glaudžiai bendradarbiaujame“.
Konkurencija nebaugina
Kariams, vykstantiems į karšto klimato šalis, „Garlita“ mezga ultravioletinius spindulius atspindinčius drabužius, o atsparių pjūviams rūbų įsigyja šturmo grupės.
Vis tik, kariniai užsakymai domina daugybę pasaulio įmonių. Kaip išlikti tarp konkurentų? „Žinot, reikia dirbti, reikia turėti geriausią įrangą, technologijas, reikia turėti specialistus, jaunus, gabius, kurie nori kurti, daryti, tada nesunku, – tarsi apie labai paprastą uždavinį kalba J.Martikaitis. – Ir, žinoma, reikia turėti gerus ryšius su mokslininkais. Konkurencija yra visame pasaulyje, be jos neapsieiname. Būnant Lietuvoje yra galimybė konkuruoti, tačiau reikia atitinkamai investuoti finansus“.
Anot vadovo, šiandieniniai įmonės rezultatai – tai 10 – 15 metų kryptingo darbo rezultatas: „Įrengimų per vieną dieną nenusipirksi, be to, dar darbuotojus reikia išmokyti“.
Lietuvos tekstilė – inovatyvi
Anot J. Martikaičio, Lietuvos tekstilės gamintojai – dirba inovatyviai. „Po paskutinės krizės, po bankrotų, išsilaikiusios įmonės yra stiprokos. Kai apsilankai, matai, kad patalpos sutvarkytos, darbininkai gauna gerus atlyginimus, lengvosios pramonės pardavimai ir eksportas auga. Atrodytų, šioje srityje dirbančių žmonių gali mažėti, bet tai dėl naujesnių technologijų: darbo našumas didėja su mažesniu žmonių kiekiu, – sako vadovas. O dėl naujos kartos gaminių, štai lietuviai jau gamina audinius su sidabro jonais, kuriami kiti nauji produktai. Jeigu turėsi gerą gaminį, rinka pati jo prašys dar ir dar“.
J.Martikaitis vardina, kad šiandien „Garlitos“ populiariausi gaminiai yra skirti sportui, medžioklei, ir kariams. O paklaustas, kokių dar inovacijų tikėtis artmiausiu metu, neišduodamas smulkmenų tarsteli: „na, šiuo metu su mokslininkus darome metodologinius pagrindus naujam produktui. Jis greičiausiai pasirodys kitais metais“. Pasirodo, naujo „gudraus“ rūbo kūrimas gali užtrukti apie du metus.