Anot tyrimo, Lietuvos 4 klasių moksleivių matematikos rezultatai yra 51 balu aukštesni už tarptautinį vidurkį ir yra aukštesni palyginti su ankstesniu TIMSS tyrimu. Lietuvos ketvirtokai yra 7–8 pozicijoje iš 58 šalių dalyvių, mūsų mokinių matematikos rezultatai aukštesni už 51 šalies rezultatus. Lietuvos ketvirtokus lenkia tik 6 šalių bendraamžiai.
Geriausių matematikos rezultatų pasiekė Singapūras ir Taivanas, prasčiausių – Pietų Afrikos Respublika ir Kuveitas.
Tuo metu ketvirtokų gamtos mokslų rezultatai yra panašūs į ankstesnio tyrimo 2019 rezultatus ir yra aukštesni už tarptautinį vidurkį. Lietuvos 4 kl. mokinių gamtos mokslų rezultatai aukštesni už 40 šalių, žemesni – už 8 šalių, nesiskiria – nuo 9 šalių.
Geriausių rezultatų pasiekė Singapūro ir Pietų Korėjos ketvirtokai, prasčiausių – Pietų Afrikos Respublikos ir Kuveito 4 kl. moksleiviai.
Lietuvos aštuntokus lenkia tik 6–8 šalys
Tarptautinį vidurkį tiek matematikos, tiek gamtos moksluose lenkia ir Lietuvos aštuntokai.
Anot tyrimo, 8 klasių mokinių matematikos rezultatai yra 36 balais aukštesni už tarptautinį vidurkį. Lietuva yra 7–14 pozicijoje tarp 44 šalių. Lietuvos 8 kl. moksleivių matematikos rezultatai lenkia 30 šalių moksleivius, yra žemesni už 6 šalių bei nesiskiria nuo 7 šalių.
Geriausių rezultatų pasiekė Singapūro, Taivano, Pietų Korėjos ir Japonijos aštuntokai, prasčiausių – Dramblio Kaulo Krantas, Brazilija, Marokas ir Palestinos autonomija.
Tuo metu šalies aštuntokų gamtos mokslų rezultatai už tarptautinį vidurkį yra aukštesni 41 balu. Mūsų mokinių gamtos mokslų rezultatai statistiškai reikšmingai aukštesni už 29 šalių, žemesni – už 8 šalių, rezultatais nesiskiria – nuo 6 šalių. Lietuva yra 9–15 pozicijoje tarp 44 šalių.
Geriausių rezultatų pasiekė Singapūras ir Taivanas, prasčiausių – Dramblio Kaulo Krantas ir Marokas.
Anot tyrimo, aukščiausių rezultatų pasiekiama Vilniaus ir kitų didžiųjų miestų mokyklose, žemiausių – mokyklose, įsikūrusiose mažiau nei 3 tūkst. gyventojų turinčiose vietovėse.
Taip pat nustatyta, kad moksleivių mokymosi rezultatams įtakos turi ir socialinis, ekonominis, kultūrinis statusas (SEK), ištekliai namuose.
TIMSS yra tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas, kuris kas ketverius metus atliekamas daugelyje pasaulio šalių. Tyrimas padeda šalims dalyvėms stebėti nacionalinio švietimo būklę, ją lyginti su kitų pasaulio šalių švietimu ir remiantis patikima, kiekviename cikle atnaujinama informacija, tobulinti švietimo politiką ir praktiką.
Tyrimą atlieka Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija IEA. Asociacijai IEA priklauso apie devyniasdešimt šalių ir teritorijų iš viso pasaulio. Lietuva IEA veikloje dalyvauja nuo Nepriklausomybės pradžios.