Noras sugriauti pedagogo darbą gaubiančius stereotipus išaugo į įkvepiančią iniciatyvą

2024 m. lapkričio 26 d. 10:20
„Laimingas tas, kuris džiaugsmingai dirba ir džiaugiasi darbais, kuriuos padarė“, – J.V.Gėtė.
Daugiau nuotraukų (65)
2024 m. lapkričio 22 d. Klaipėdos valstybinės kolegijos Pedagogikos katedra Technologijų fakulteto patalpose organizavimo forumą-konkursą „Pedagogo stereotipų tranformacija: geroji patirtis ir realybė“, skirtą vykdyto projekto „Visuomenės stereotipų įveika dididant pedagogikos krypties studentų profesinį tapatumą“ pabaigai paminėti. Šiuo projektu buvo siekiama suprasti pedagogo profesijos stereotipus, jų keitimo būdus formuojant profesinį tapatumą, ugdyti studentų kompetencijas: kolegialaus mokymosi kompetenciją, žinių kūrimo kompetenciją, naujos patirties integravimo į ankstesnę patirtį kompetenciją, o taip pat daug dėmesio telkti į studentų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių ugdymą(si).
Skirtingos aukštosios mokyklos turėjo suburti komandas iš trijų ar keturių studentų, sukurti trumpą (iki dešimties minučių) vaizdo įrašą tema „Stereotipų tranformacijos kuriant šiuolaikinio pedagogo įvaizdį“ ir pateikti konkursui.
Renginys, kurio vedėjas buvo charizmatiškasis A.Leonavičius, subūrė daugiau kaip 50 dalyvių – dėstytojų ir pedagogiką studijuojančių studentų iš Klaipėdos valstybinės kolegijos, Kauno kolegijos, Panevėžio kolegijos, Klaipėdos universiteto bei socialinių partnerių. Pradžioje pasirodė Klaipėdos valstybinėje kolegijoje Pradinio ugdymo pedagogiką studijuojančios pirmo kurso studentės – V.Skunsman, A.Mockutė, M.Matukevičiūtė ir K.Kučinskaitė, pademonstruodamos įkvepiantį šokį. Įžanginį vedėjo žodį lydėjo Klaipėdos valstybinės kolegijos direktoriaus dr. R.Kinderio, Verslo fakulteto dekanės J.Kasparienės bei Pedagogikos katedros vedėjos A.Čistienės motyvuojančios sveikinimo kalbos.
Renginio metu buvo atliekama septynių konkurse dalyvaujančių studentų komandų autorinių darbų – sukurtų vaizdo įrašų peržiūra, siekiant išrinkti tris prizines vietas-laureatų komandas. Garbinga komisija, kurios sudėtį sudarė: pirmininkas – T.Montrimas (lektorius – teatro, renginių ir reklamų režisierius, aktorius, teatro pedagogas), nariai – R.Lengvenytė (VšĮ „Meno psichologijos centras“ dailės pedagogė), V.Šeputienė (režisierė, Klaipėdos karalienės Luizės jaunimo centro Kultūrinės ir akademinės raiškos skyriaus vedėja, Klaipėdos pilies teatro aktorė ir pedagogė), V.Kovalenko (Klaipėdos valstybinės kolegijos studentas, studijuojantis ne pedagogikos programoje). Vertintojai atsižvelgė į bendrą vaizdo kokybę, raišką, aktualumą, kūrybiškumą bei emocinį įspūdį. Prizininkais tapo šios komandos: I vieta – „PANKO BREAK‘erės“ (Panevėžio kolegijos studentės S.Ališauskienė, A.Žibaitytė, T.Kalvaitė, S.Urbonienė, D.Miškinienė, Š.Kaušakytė, D.Užusienytė), II vieta – „Šiuolaikinės pedagogės“ (Klaipėdos universiteto studentės E.Arkadijevaitė, J.Pivorienė, S.Urbaitienė, A.Būdvytienė), III vieta – „Stereotipų laboratorija“ (Klaipėdos valstybinės kolegijos studentės K.G.Pivrikaitė, G.Petrauskienė, R.Gedvilienė, R.Žąsytienė). Konkurso dalyviai buvo apdovanoti Klaipėdos valstybinės kolegijos diplomais ir įsteigtais prizais.
Pertraukos-pietų metu dalyviai galėjo jaukiai bendrauti prie gardaus kavos ar arbatos puodelio, mėgaudamiesi šviežiais kepiniais. Malonūs pokalbiai skatino dalyvius bendrauti, aptarti renginio įspūdžius ir diskutuoti apie aukštųjų mokyklų bendradarbiavimo galimybes. Ši šilta ir nuoširdi atmosferos dalis buvo įmanoma dėka greito restorano „Džonis ir citrinos“, kuris forumo-konkurso organizatoriams dovanojo nemokamus ir nepaprastai gardžius pietus. Nuoširdžiai dėkojame už tokį dosnumą bei skirtą dėmesį.
Forumui-konkursui įvairovės, reikšmingų įžvalgų ir pastebėjimų suteikė valandos trukmės diskusija, kurios metu buvo siekiama „laužyti“ pedagogų stereotipus ir pasidalyti gerosiomis patirtimis iš šių dienų mokytojo kasdienybės. Diskusijoje dalyvo penki inovatyvūs pedagogai: A.Macijauskienė (Klaipėdos Vydūno gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja-metodininkė), R.Žilienė (Klaipėdos Vitės progimnazijos pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja), K.Kontvainytė (Klaipėdos Vitės progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja), V.Daukšienė (neformaliojo švietimo mokytoja) ir V.P.Dubey (VšĮ Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos fizinio ugdymo mokytojas). Taip pat diskusijos dalyvių gretas papildė dvi mamos – I. Nesterenko, auginanti du vaikus, bei E.Mačiulskė, trijų vaikų mama bei „Spotiself“ karjeros specialistė, ir Klaipėdos valstybinės kolegijos paskutinio kurso studentės – V.Stadnik (Pradinio ugdymo pedagogika) ir N.Skursten (Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika). Anot diskusijos moderatoriaus R.Latožos, Klaipėdos valstybinės kolegijos Pedagogikos katedros dėstytojo praktiko, jos turinys tapo įkvėpimo šaltiniu visiems, kas tiki, jog mokytojo profesija – dinamiška, įdomi ir kupina netikėtų galimybių. „Diskusijos dalyviai turėjo galimybę ne tik analizuoti stereotipus, kurie tapatinami su pedagogais, bet ir aptarti, kaip juos keisti, kas šiandien formuoja mokytojo įvaizdį bei kokių įgūdžių reikia sėkmingam pedagogui. Renginio dalyviai buvo skatinami permąstyti, ką reiškia būti mokytoju XXI amžiuje – inovatyviu, kūrybišku ir atviru pasauliui.“, akcentavo R.Latoža.
Organizatoriai dėkoja, jog renginį ypatingomis emocijomis pripildė Klaipėdos Jeronimo Kačinsko muzikos mokyklos 1–3 klasių jaunučių choras „Gintarėlis“, kurių balsų skambesys tapo tikru muzikiniu forumo-konkurso akcentu (vadovės A.Kontautienė ir R.Vindžigalskienė, koncertmeisterė E.Bandzevičienė).
„Tikime, kad šis renginys ir įgyvendintas projektas – tai tik mažas, tačiau reikšmingas žingsnis, padedantis formuoti ne tik šiuolaikinio pedagogo įvaizdį, bet ir kuriantis naują požiūrį į mokytojo profesiją. Kiekvienas dalyvis čia prisidėjo prie bendros vizijos – mokytojo, kuris įkvepia, ugdo ir yra pasiruošęs keistis drauge su besikeičiančiu pasauliu.“, teigė projekto vadovė D.Klumbienė, Klaipėdos valstybinės kolegijos pedagogikos katedros lektorė. Dalijimasis gerąja patirtimi, kūrybiniai sprendimai ir bendradarbiavimo dvasia padėjo ne tik „laužyti“ stereotipus, bet ir įtvirtinti mokytojo kaip dinamiško, kūrybiško ir nuolat tobulėjančio profesionalo įvaizdį. Šiame kelyje svarbiausia išlieka gebėjimas mokytis vieniems iš kitų, atrasti naujas galimybes ir drąsiai priimti ateities iššūkius.
#KEIČIAM

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.