Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga savo feisbuko paskyroje šią savaitę patalpino raštą, skirtą mokiniams, laikiusiems pirmąjį lietuvių kalbos tarpinį patikrinimą, nesant šio tarpinio patikrinimo atlikties garso įrašo.
Rašte, kurį mokiniai turi pasirašyti, atsirado štai toks teiginys: „tačiau dėl aplaidaus ir (ar) nekompetentingo lietuvių kalbos ir literatūros pirmojo tarpinio patikrinimo pokalbį palaikančio vertintojo veikimo mano atlikties garso įrašas jokia forma nėra padarytas ir (ar) neišsaugotas“.
Toks veiksmas neliko nepastebėtas – lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai feisbuke sukėlė diskusijų audrą.
„Praėjusią savaitę LKLMS rašė protesto raštą, klausdama, ar Nacionalinė švietimo agentūra prisiims atsakomybę už PUPP nesklandumus, dingusius mokinių rašinius ir vaikams bei mokytojams sukeltus nepatogumus. Atsakymo nesulaukėme nei iš Švietimo ministerijos, nei iš NŠA.
Bet šiandien mokyklas pasiekė štai toks dokumentas. Tai NŠA sukurtas tekstas, skirtas mokiniams, kurių įrašai dėl įrašymo sistemos spragų nebuvo padaryti per I tarpinį atsiskaitymą.
Atkreipkime dėmesį, kad vaikams neleidžiama laisva forma rašyti savo kreipimosi, jis yra sukurtas aiškiai projektuojant, kad visos sistemos klaidos yra mokytojų nekompetencijos pasekmė“, – feisbuke rašė Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga.
„Priminsime, kad Nacionalinės švietimo agentūros direktorius po I tarpinio pasidalino keista padėka, kad lituanistai perlipo per save. LKLMS kviečia NŠA perlipti per save ir atsisakyti sovietinės mokinio nuasmeninimu ir galios prieš mokytoją demonstravimu grįstos bendravimo nekultūros“, – pridūrė sąjunga.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė pastebėjo, kad toks elgesys tiesiog žemina pedagogus.
„Ir vėl tarpinių kalbėjimo dalies atgarsiai... Visų pirma mokytojai negali iškart iš sistemos atsispausdinti tekstų, remdamiesi kuriais vaikai kalba. Tada vertintojai negali pereiti iš vieno puslapio į kitą pažiūrėti tų tekstų, nes įrašoma kalba automatiškai išsisiunčia.
Apie tai, kad kai kurie tekstai buvo iš mokymų, jau nekalbu. O dabar mokiniai gauna užpildyti šablonus, kuriuose žeminami juos vertinę pedagogai. Ir dar tuose šablonuose yra klaidų... Kur dugnas, kai krentama į bedugnę?“, – rašė mokytoja.
Į kilusį ažiotažą sureagavo ir NŠA laikinasis vadovas Aidas Aldakauskas. Jis pedagogų jau atsiprašė.
„Nacionalinės švietimo agentūros ir savo vardu reiškiu nuoširdų atsiprašymą mokytojų lituanistų bendruomenei dėl nekorektiškos formuluotės agentūros išsiųstoje formoje mokiniams.
Prisiimu asmeninę atsakomybę dėl nesuderintų agentūros darbuotojų veiksmų prieš išsiunčiant šią apsisprendimo dėl Lietuvių kalbos ir literatūros pirmojo tarpinio patikrinimo rezultatų, nesant užduoties atlikties garso įrašo, formą mokykloms.
Formuluotės tekste bus pakoreguotos. Mokiniai galės pasirinkti, ar užpildyti agentūros pateiktą formą su lentele, ar tekstą parašyti laisva forma.
Noriu patikinti, kad tikrai labai vertiname lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų pastangas ir ruošiant mokinius pasiekimų patikrinimams, ir juose dalyvaujant kaip vykdytojams ir vertintojams“, – rašė A.Aldakauskas.