Stažuotėse užsienyje dalyvavę pedagogai: „Visus raginame išnaudoti tokias galimybes“

2024 m. kovo 29 d. 12:00
Išmaniųjų technologijų ir inovacijų integracija švietimo įstaigose tampa vis dažnesne praktika, o jos sėkme rūpinasi Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras, įgyvendinantis skaitmeninę transformaciją švietimo įstaigose. Vienas centro tikslų yra skatinti inovacijų kultūrą ir suteikti galimybes dalyvauti tarptautinėse stažuotėse – jomis jau spėjo pasinaudoti ne vienas pedagogas. Apie savo patirtis užsienyje pasakojo Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos kanclerio pavaduotoja studijoms Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė ir Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos direktorė Dalia Lapėnienė.
Daugiau nuotraukų (7)
Pasak savaitės trukmės stažuotėje Valensijos regione, Ispanijoje, dalyvavusios I. Tandzegolskienės-Bielaglovės, stažuotės galimybėmis turėtų stengtis pasinaudoti kiekvienas. Tam pritaria ir iš stažuotės Pietų Korėjoje grįžusi Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos direktorė D.Lapėnienė.
„Tas patyrimas, kurį išgyvenome Pietų Korėjoje bendraudami, diskutuodami su šios šalies specialistais ir paskui įspūdžius aptardami ir Lietuvoje, padeda įsivertinti ir sustiprina pasiryžimą tęsti tai, ką darai, taip pat ištirti būdus, kaip pagerinti mokymo ir mokymosi gerąją patirtį naudojant technologijas. Tai labai sustiprina mintį, kad tikriausiai mes teisingai elgiamės ir kad turime toliau daryti, ką pradėjome“, – mintimis dalijosi mokyklos direktorė.
I.Tandzegolskienė-Bielaglovė sako, kad, norint išnaudoti visas suteikiamas galimybes stažuotės metu, visada reikia tam tinkamai pasiruošti. Pirmiausia – apgalvoti, ko tiksliai siekiama šia stažuote, pasirengti dideliam informacijos kiekiui ir intensyviai darbotvarkei. Pašnekovė skatina vykti į užsienio šalis ir praplėsti akiratį: „Stažuotes tikrai rekomenduoju kiekvienam švietimo srityje besidarbuojančiam asmeniui, nes būtent jose galima įgyti daug patirties ir pasimokyti, įsigilinti į tikslingą planavimą ir bendradarbiavimą tarpusavyje.“
Išsikelti aiškūs tikslai
Švietimo sistema ir taikomi ugdymo moduliai skirtingose valstybėse dažnai skiriasi, yra formuluojami remiantis bendru šalies požiūriu į ugdymą, kultūrą, istoriją ir gerąsias praktikas. Tad nenuostabu, kad užsienyje galima įžvelgti aiškų susitelkimą ties tai šaliai svarbiomis problemomis ir strateginį pasirengimą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, kurie nebūtinai yra tokie patys kaip Lietuvoje.
I.Tandzegolskienės-Bielaglovės teigimu, Valensijos regione iškelti švietimo tikslai yra gana dinamiški, ir nors kiekviena mokykla turi savo specifiškumų, galų gale viskas susijungia į technologijų panaudojimą ir jų pritaikymą, komandiškumą ir kūrybiškumo plėtojimą. Vienas labiausiai įsimintinų veiksnių, anot jos, yra kokybiškų tikslų, orientuotų į lygių galimybių švietimo sistemoje užtikrinimą, įtraukiojo ugdymo ir daugiakalbystės stiprinimą, išsikėlimas. Pasak pedagogės, išsikeltus tikslus įgyvendinti Valensijoje pavyksta būtent dėl stiprios tarpusavio komunikacijos.
„Konsultantai, su kuriais bendravome, turi po dešimt mokyklų iš Valensijos regiono, kurias aptarnauja, su kuriomis dirba kiekvieną dieną. Vadinasi, vyksta stiprus dialogas tiek tarp regiono administracijos, tiek tarp mokyklų ir konsultantų, kurie kaip tarpininkai orientuojasi į tikslingas veiklas ir kalbasi su mokyklomis. Tai reiškia, kad jie planuoja, analizuoja, kurios kompetencijos mokykloje jau yra stiprios, o kurias reikėtų stiprinti, į kokias veiklas labiau orientuotis ir, remdamiesi surinkta informacija, formuoja ir išsikelia tikslus dvejiems metams“, – sakė VDU Švietimo akademijos kanclerio pavaduotoja studijoms.
Ryškiausi skirtumai
D.Lapėnienė pastebi, kad, jos manymu, įsimintiniausias Lietuvos ir Pietų Korėjos skirtumas švietimo sektoriuje yra pagarba taisyklėms, pedagogams ir pasitikėjimas jų kompetencijomis, bendras dėmesys ir mokslo prestižas. Be viso to, taikant ir kuriant praktiškai vienodas skaitmenizacijos gaires, mokyklos direktorės teigimu, jaučiamas detalesnis ir gilesnis nuoseklumas taikant metodologines priemones.
„Patyrėme, kad įgyvendinama švietimo skaitmenizaciją ir 2023–2026 m. Seulo švietimo plėtros planą Pietų Korėja darbuojasi analogiškai kaip ir Lietuva, tai daro nuosekliai. Nuvykę į visame pasaulyje pripažintą ETRI institutą, susipažinome su mokslininkais, kurie yra išleidę skaitmeninių technologijų įgyvendinimo metodologines gaires. Pavartę jas supratome, kad jos nuoseklios, ir būtent nuo gairių pradėtas tikrasis darbas. Prie procesų dirbama savivaldybių ir mokslininkų lygmeniu, kad būtų nuoseklu ir ekspertiška, o tada priemonės pateikiamos praktiškai naudoti ir įgyvendinti mokyklose“, – teigė ji.
Stažuotė Pietų Korėjoje buvo itin turininga. Surengti susitikimai Švietimo ir mokslo ministerijoje, vidurinėje mokykloje Sejong‘o mieste, Korėjos universitete, Google biure Korėjoje, Seulo švietimo biure, privačiame Dulwich koledže, vienoje pirmaujančių edukacinių technologijų bendrovėje „Luxrobo“. Pagrindinis tikslas buvo dalyvauti tradicinėje parodoje „Education Korea 2024“ ir jos metu vykusioje konferencijoje „Educon 2024“.
Pietų Korėja buvo pasirinkta dėl kelių priežasčių. Šios šalies mokiniai nuolat pasiekia aukštų rezultatų tarptautiniame penkiolikamečių PISA tyrime. Net 15 šalies universitetų patenka Tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ TOP 500 sąrašą. Šalies technologijų įmonės kuria edukacines technologijas, kurios plačiai naudojamos visuose švietimo lygmenyse nuo ankstyvojo ugdymo iki aukštųjų mokyklų.
Ne tik iššūkiai, bet ir galimybės
Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos direktorė atkreipia dėmesį į perspektyvas ir ragina ne tik pasimokyti iš Pietų Korėjos švietimo įstaigų, bet ir imtis veiksmų.
„Drauge su kitais pedagogais grįžę iš stažuotės diskutavome, kad esame maža šalis, ir nors neturime daug išteklių, turime išvystytą intelektinį potencialą, apie kurį kalba Lietuvoje fiksuojamas startuolių skaičius. Tad galbūt jau atėjo laikas galvoti apie tai, kaip mums patiems parodyti savąsias patirtis. Edtech centro surengta „EdTech week“ yra puikus pavyzdys, kaip tinkamai dalintis sukauptomis patirtimis ir padėti mokytojams“, – pasakoja D. Lapėnienė.
Jai pritaria I.Tandzegolskienė-Bielaglovė ir pabrėžia technologijų suteikiamas galimybes mokiniams ir poreikį pedagogams nuolat mokytis: „Pasitelkiant technologijas galima vizualizuoti tam tikrus dalykus mokymosi procese, tarkim, virtualiai keliauti į Prancūzijoje ar Vokietijoje esančius muziejus, analizuoti ten esančius objektus ir tai aptarti su mokiniais. Manau, tai tikrai teikia naudą. Naujosios technologijos skatina tobulėti ir mokytojus, universitetų dėstytojus, apskritai pedagogus, tai postūmis ieškoti naujų mokymo būdų, kurie papildo jau esančius ugdymo modulius.“
EdTech centras iš viso surengs devynias stažuotes, kuriose dalyvaus apie 100 pedagogų, kitų švietimo bendruomenės narių. Jiems suplanuotos arba jau surengtos stažuotės Suomijoje, Pietų Korėjoje, Vokietijoje (parodoje „didacta“), Jungtinėje Karalystėje (parodoje „BETT“), Norvegijoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.