Švietimo akiračio išplėtimas: pagrindiniai mokymo ir mokymosi aspektai

2024 m. kovo 6 d. 08:00
Labai svarbu sutelkti dėmesį į vieną tikslą tam, kad švietimo technologijos būtų taikomos sėkmingai: skatinti pedagogų ir besimokančiųjų bendravimą, susijusį su mokomąja medžiaga.
Daugiau nuotraukų (1)
Be jokios abejonės, technologijos pakeitė įvairius ekonomikos sektorius į gerąją pusę. Vis dėlto, galbūt nustebsite, kad jų poveikis švietimo sektoriui buvo ribotas. Iš tiesų, tyrimas parodė, kad kiekvieno vaiko aprūpinimas nešiojamuoju kompiuteriu tam tikrais atvejais neturėjo jokio pastebimo poveikio akademiniams pasiekimams ar pažinimo įgūdžiams.
Tokie patvirtinantys duomenys, kartu su spaudimu vengti klaidų ir protingai panaudoti vertingus išteklius, paskatino nesibaigiančias diskusijas apie efektyviausią švietimo technologijų įgyvendinimą.
Siekiant sėkmingo švietimo technologijų įgyvendinimo, yra labai svarbu sutelkti dėmesį į vieną tikslą: skatinti pedagogų ir besimokančiųjų bendravimą, susijusį su mokomąją medžiaga. Šis metodas, kurį dar 1999 m. sukūrė David Cohen ir Deborah Ball kaip „mokymo esmę“, pasiteisino kaip veiksminga priemonė, siekiant gerinti studentų rezultatus.
Tinkamai naudojamos technologijos gali atlikti pagrindinį vaidmenį ir suteikti galimybę įdiegti paprastas, bet veiksmingas priemones, galinčias žymiai pagerinti ugdymo patirtį.
Vis dėlto prieš pradėdami švietimo technologijų diegimo kelionę, pedagogai turėtų atsižvelgti į keletą pagrindinių dalykų:
Kokybiškų mokymų gerinimas
Vaizdinės pagalbinės mokymo priemonės, tokios kaip didelis ekranas, yra unikalus būdas pagerinti mokymosi kokybę. Jos skatina pažinimo funkciją, gerina mokymosi aplinką ir padeda vaizdinę medžiagą geriau įsisavinantiems besimokantiesiems. Naudodami didesnį vaizdą sukuriančius projektorius, pedagogai gali sukurti dinamišką mokymo aplinką, gerinančią visų studentų įtraukimą ir lygias galimybes. Tai ypač aktualu, nes, remiantis statistika, beveik 58 proc. studentų negali perskaityti viso turinio, rodomo 70 colių plokščiame ekrane.
Personalizuoto mokymo palengvinimas
Technologijos turėtų būti pritaikytos specifiniams personalo ir studentų poreikiams. Nesvarbu, ar tai būtų skaitmeninės bendradarbiavimo platformos, ar spausdintos medžiagos teikimas studentams, norintiems skaityti ir komentuoti spausdintas akademinių tekstų kopijas, personalizavimas atlieka esminį vaidmenį, gerinant mokymosi patirtį. Atsižvelgdami į individualius poreikius, pedagogai gali efektyviai panaudoti technologijas unikalios ir patrauklios mokymosi aplinkos sukūrimui.
Praplečiamos praktikos galimybės
Interaktyvūs ekranai suteikia galimybę aktyviai mokytis ir praktikuotis. Studentai gali reaguoti į medžiagą, rašydami ekranuose arba dalindamiesi savo darbais, taip skatinant bendradarbiavimą ir gerinant mokymosi patirtį. Be to, projektoriaus technologija ir interaktyvūs ekranai sudaro galimybę studentams su negalia aktyviai dalyvauti, suteikiant jiems lygias galimybes naudotis tomis pačiomis mokymosi galimybėmis kaip ir jų bendraamžiams.
Mokinių įsitraukimo didinimas
Norint padidinti mokinių įsitraukimą, turėtų būti naudojamas įvairus vizualių elementų kupinas turinys ir daugialypės terpės elementai. Čia gali padėti didelės raiškos vaizdo priemonės ir dokumentų kameros. Iš sudėtingų kontaktinio tinklo projektorių (OHP) sukurtos vaizdo priemonės sudaro galimybę mokytojams geriau pristatyti mokymosi medžiagą, taip skatinant bendradarbiavimą ir didinant įsitraukimą. Naudodami gerai parinktas vaizdines priemones, pedagogai gali pagerinti temos supratimą ir įžvalgą
Administratoriaus darbo palengvinimas
Technologijos taip pat gali atlikti svarbų vaidmenį, supaprastinant administracines užduotis ir mažinant išlaidas. Procesų, tokių kaip studentų priėmimo ir dokumentų valdymo automatizavimas, skaitmeninimas gali pagerinti efektyvumą.
Svarbu atsiminti, kad technologijos neturėtų būti taikomos vardan naujumo, o siekiant padidinti mokymo efektyvumą. Vis dėlto norint, kad švietimo technologijos būtų taikomos sėkmingai, jos turi atitikti mokymo programą, jos turi būti naudojamos taip, kad būtų patrauklios studentams, o mokytojai bei administratoriai turi palaikyti jų taikymą. Taigi, kaip išvengti spąstų, susijusių su švietimo technologijomis, ypač kai išteklių trūksta?
Pradėkite nuo aiškaus tikslo: nustatykite norimus technologijų diegimo klasėje rezultatus ir tikslus.
Supraskite studentų poreikius: atsižvelkite į studentų mokymosi stilių ir pageidavimus tam, kad atitinkamai pritaikytumėte švietimo technologijų sprendimus.
Pasirinkite tinkamą technologiją: pasirinkite priemones, atitinkančius mokymo programą, mokymo stilių ir įstaigos biudžeto apribojimus.
Įtraukite į mokymosi procesą: užtikrinkite tinkamą mokytojų ir studentų mokymą ir jiems teikiamą paramą tam, kad jie galėtų efektyviai naudotis technologijomis.
Įvertinkite pažangą: nuolat stebėkite studentų daromą pažangą, rinkite atsiliepimus ir atlikite pakeitimus tam, kad optimizuotumėte švietimo technologijų naudojimą.
Sutelkdami dėmesį į mokymo esmę ir naudodami tinkamas technologijas, pedagogai gali pagerinti pedagogų ir besimokančiųjų bendravimą, pagerinti studentų rezultatus ir sukurti patrauklią ir įtraukią mokymosi aplinką. Laikydamiesi šių principų ir žingsnių, pedagogai gali nutiesti kelią sėkmingai šiandieninei skaitmeninei erai tinkančių švietimo technologijų integracijai.
TechnologijosmokymasŠvietimo kodas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.