Renginyje, kuris vyks Kauno technologijos universiteto „Santakos“ slėnyje, pranešėjai ir diskusijų dalyviai kalbės apie tai, ko reikia norint užauginti smalsų, kūrybišką ir drąsų žmogų, kaip švietimą transformuoja dirbtinis intelektas, kitos inovacijos ir technologijos. Diskusijų dalyviai aiškinsis, kaip mokiniams, studentams, mokytojams ir dėstytojams, tyrėjams, EdTech verslo startuoliams, tėvams sekasi susigyventi su skaitmeniniu pasauliu, besikeičiančiais vaidmenimis.
Renginyje dalyvaus pranešėjai iš Lietuvos ir pripažinti savo srities žinovai iš užsienio šalių. Konferencijos dalyvių lauks EdTech sprendimų ekspozicijų zona, praktinės dirbtuvės.
Švietimo kaita
Märtas Aro, vienas šios konferencijos pranešėjų, programinės įrangos „DreamApply“, skirtos mokymosi institucijoms, įkūrėjų ir „EdTech Estonia“ asociacijos valdybos narys, sako, kad šiais laikais karjerą kuriame kitaip nei anksčiau ir žengiame į nuolatinio augimo bei tobulinimosi amžių. Šiuos pokyčius itin sėkmingai įgyvendina įvairūs EdTech centrai, kurie mokymosi įstaigose taiko šiuolaikines technologijas, kuria naujas galimybes mokymuisi ir taip ruošia būsimus specialistus dar mokyklos suole. Anot M.Aro, Lietuva yra neabejotina lyderė plečiant šiuos horizontus.
Pastaraisiais metais tarp mėgstamiausių išmaniųjų technologijų išskirtinę vietą atrado dirbtinis intelektas, itin padedantis ieškoti įvairiausių sprendimų skirtingiems mokiniams. „Netrukus švietime pamatysime dar didesnį dirbtinio intelekto, kuris turėtų padėti atliepti specialiųjų poreikių turinčių vaikų poreikius, įsitraukimą į pamokų rengimo procesus. Skaitmeninės technologijos taip pat gali padėti suprasti vaikų psichinę ir emocinę sveikatą, o ją ne visada lengva tinkamai įvertinti dirbant su daug vaikų, ir taip galėti užtikrinti bendrą mokinių gerovę“, – sako „EdTech Estonia“ asociacijos valdybos narys.
Apie švietimo kaitą bei dirbtinio intelekto viziją ugdyme Märtas plačiau pasakos ir per „EdTech week Lithuania 2024“. Specialistas apžvelgs, kaip dirbtinis intelektas gali padėti mokytojams ir mokiniams siekti efektyviai mokytis. Ypatingą dėmesį inovatyvaus mokymosi specialistas skirs ir inovacijų veiksmingumui švietime bei technologijų vaidmeniui apžvelgti, taip pat papasakos, kaip pokyčiai paveiks regionus ar net atokiausias kaimo mokyklas.
Savarankiško mokymosi svarba
Pandeminis laikotarpis atvėrė naujas mokymosi galimybes ir pastaruosius kelerius metus mokiniai visame pasaulyje daugiau laiko praleido mokydamiesi savarankiškai, pasitelkdami išmaniąsias technologijas. Tai tik pirmieji žingsniai didesnio technologijų įvedimo į švietimą link, tačiau, pasak M.Aro, tikrai ne paskutiniai.
„Gali būti, kad esame visiems vienodos švietimo sistemos pabaigos aušroje. Kaip ir kiekvienoje gyvenimo srityje, švietimo sistema pradeda pripažinti, kad visi esame šiek tiek skirtingi. Psichologijos ir neurobiologijos tyrimai vis tiksliau parodo, koks svarbus yra savarankiškas mokymasis, iniciatyvumas ir įkvėpimas. Šiuo metu mokymasis tampa vis labiau individualizuotas, o didžioji dalis šiandien sukurtų EdTech sprendimų padeda mokiniui savarankiškai siekti savo tikslų. Tad esu įsitikinęs, kad tos šalys, kurių švietimo sistemos sugebės greičiau priimti ir įgyvendinti šias žinias, bus pranašesnės už kitas“, – pasakoja jis.
M.Aro teigimu, vienas aktualiausių dalykų yra ir tai, kad mokymosi internetu kokybė ir prieinamumas dar labiau didės, tai suteiks galimybę mokytis iš geriausių bet kurios srities specialistų visame pasaulyje.
Skaitmeninę transformaciją šalies švietimo įstaigose įgyvendina Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras, kuris sudaro galimybes pedagogams dalyvauti IT studijose, tobulinti praktinius įgūdžius, kuria naujas skaitmenines mokymo priemones, organizuoja vietinius ir tarptautinius renginius, stažuotes ir vykdo kitas su švietimo sektoriumi susijusias veiklas, perka įrangą švietimo įstaigoms. Kaip pabrėžia centro vadovė Indrė Šuolienė, tai turės įtakos visų lygių ugdymui šalyje – nuo darželių iki universitetų. „Darbų daug, viskas užtrunka, nes iš savęs ir partnerių siekiame aukščiausios kokybės ir realaus pokyčio mūsų švietimo sistemoje“, – pabrėžia I.Šuolienė.
Kauno technologijos universitetas (KTU)diskusijosNacionalinė švietimo agentūra (NŠA)
Rodyti daugiau žymių