Mokykla, kurioje kalbama meilės kalba ir ugdomi dori lyderiai

2024 m. sausio 30 d. 14:26
Kaip išrinkti vaikui geriausią mokyklą? Kaip žinoti, kad ugdymo įstaiga atitiks tėvų lūkesčius ir jūsų atžalos poreikius? Kaip priimti teisingą sprendimą, kuris lemia vaiko ateitį? Tūkstančiai šeimų sprendžia šį rebusą.
Daugiau nuotraukų (12)
Svarbiausi prioritetai renkantis mokyklą
Dauguma tėvų trokšta, kad jų vaikai lankytų mokyklą, kuri teikia kokybišką ugdymą. Jie domisi, kaip organizuojamas ugdymas ir siekiama rezultatų. Tačiau šiandien vis daugiau tėvų ieško ugdymo įstaigos, kuriai rūpi ne tik mokslo rezultatai, bet ir kiekvienas vaikas. Jiems svarbu, ar mokymosi aplinka saugi, ar nėra patyčių.
Aktualus ir klausimas apie vertybes, puoselėjamas mokykloje, ar jos sutampa su šeimos vertybėmis. Ar ugdymo metodai atitinka vaiko asmenybę, suteikia galimybę jam tobulėti ir atsiskleisti? Kaip ugdomas vaiko charakteris, atsakomybės jausmas, rūpestis kitais. Tėvai teiraujasi, ar stiprūs ir motyvuoti pedagogai. Pageidauja kompetentingos, reiklios, bet ir šiltos pradinių klasių mokytojos.
Tokiais pastebėjimais apie tėvų lūkesčius renkantis mokyklą dalinasi Vilniaus pradinės mokyklos „Agora“ vadovė Agata Jurolaitė-Mažeikienė. Ji teigia, kad šiandien individualus dėmesys kiekvienam vaikui bei jo emociniai poreikiai yra ne mažiau svarbūs nei akademiniai pasiekimai.
„Sukurti asmeninį ryšį su vaiku, pažinti vaiko stipriąsias puses, pastebėti ir lavinti jo talentus – daug lengviau, kai klasėje mokosi 15, o ne 30 vaikų. Deja, tokią privilegiją turi tik privačios mokyklos“, – teigia A.Jurolaitė-Mažeikienė.
Todėl sausio mėnesį ypatingai jaučiamas didžiulis susidomėjimas privačiomis mokyklomis – tėvai skuba rezervuotis vietas geriausiose mokyklose.
Nauja tendencija – ieško saugios aplinkos vaikams
Pastebima nauja tendencija, kad tėvai, rinkdami vaikui pradinę mokyklą, vis daugiau domisi mokyklos vertybėmis, nori apsaugoti savo vaikus. Todėl krikščioniškos ir katalikiškos mokyklos tapo itin paklausios. Į kai kurias jų norinčiųjų patekti eilė – keliskart ilgesnė nei galimybių mokinius priimti.
„Vaikas imliausias mokymuisi tuomet, kai jaučiasi saugus, svarbus, priimtas, išgirstas. Mokosi ne tik iš knygų ar pratybų, o ypač per santykį su mokytoju, ugdytoju. Pas mus puoselėjama santykių kultūra. Auginame žmogų rasdami priėjimą prie kiekvieno vaiko, kurdami su juo pasitikėjimu grįstą santykį, suprasdami, kas jį motyvuoja, kaip jį auginti ir kaip padėti jo asmenybei ir talentams išsiskleisti. Vaikų ugdymas – tai mokslas, menas ir pajautimas“, – sako krikščioniškas vertybes puoselėjančios mokyklos „Agora“ vadovė A.Jurolaitė-Mažeikienė.
„Agora“ mokykla gimė natūraliai iš tėvų poreikio – septintus metus veikiantis „Šeimų darželis“ užaugino vaikus, kuriems reikia tokiomis pat vertybėmis veikiančios mokymosi įstaigos.
Gėris – kiekvienoje mokyklos ląstelėje
„Mes kalbame meilės kalba. Tai universali kalba, kurią girdi ir supranta visi, net ir labiausiai nutolę nuo tikėjimo. Mūsų mokykla – atvira visiems, kuriems rūpi pamatinės moralinės vertybės, ne tik uoliems katalikams.
Mūsų tikslas – puoselėti gėrį, kuris yra kiekvienoje mūsų įstaigos ląstelėje. Diegti vaikams atsakomybę, ugdyti charakterį bei dorą lyderystę, lavinti bendradarbiavimo įgūdžius, mokyti užsienio kalbų, suteikti technologinių žinių ir kitų kompetencijų. Būti mokykla, kuri humanizuoja visuomenę, – sako mokyklos „Agora“ vadovė A.Jurolaitė-Mažeikienė. – Esame tvirtai įsipareigoję kurti geresnę, žmogiškesnę visuomenę. Daryti tai, ką gali ir kaip gali geriausiai. Toks ir mūsų mokyklos šūkis: „Būk geriausias, koks gali būti!“.
Šios pradinės mokyklos išskirtinumas – itin didelį dėmesį ji skiria doros lyderystės ugdymui: per asmeninę mentorystę, pokalbius su mokytojais, per įvairias veiklas vaikai gali puoselėti bendražmogiškas savybes.
„Siekiame ugdyti žmones, kurie savo talentais ir žiniomis prisidėtų prie bendruomenės ir aplinkos saugojimo ir puoselėjimo, jaustų atsakomybę ne tik prieš save, bet ir prieš kitus žmones.
Doros lyderystės ir charakterio ugdymas, socialiai naudingi projektai, kuriuos įgyvendina vaikai, padeda jiems dalintis talentais bei gebėjimais su savo aplinkos žmonėmis, jaustis savo mokyklos, miesto bendruomenės, šalies, pasaulio dalimi,“ – vadovei antrina „Agora“ mokyklos pradinio ugdymo vadovas Mindaugas Klovas.
Pažinti pasaulį bendradarbiaujant su mokslininkais
„Vaikai eina į mokyklą įgauti žinių, lavinti gebėjimų, ugdyti charakterį. Vis dėlto šiuolaikiniams vaikams neužtenka tiesiog mokytis, dažnai jie meta iššūkį autoritetams: kam man tų žinių reikia, kur galiu jas pritaikyti? Tai nėra tik vaikiškas maištas, jiems tikrai rūpi suprasti, kiek ir kur pritaikomos jų įgytos žinios. Šio poreikio atliepimas suteikia motyvacijos mokytis“, – sako „Agora“ vadovė.
Todėl mokykla svarbia savo misijos dalimi laiko suteikti vaikams galimybę pažinti pasaulį per patirtį, per galėjimą „prisiliesti, pačiupinėti“ pasaulį: pavyzdžiui, bendradarbiavimą su kitomis įstaigomis – einant į bibliotekas, muziejus, bendradarbiaujant su mokslininkais.
„Mokykla jokiu būdu nėra tik pastatas. Mokymasis gali išsiplėsti už mokyklos ribų. Pradinė mokykla ryžtasi būti ta įstaiga, kuri važiuoja į gamyklas, institucijas, ligonines tam, kad vaikai pamatytų, ką veikia žmonės, kur taiko žinias, kur jie dirba“, – pasakoja A.Jurolaitė-Mažeikienė.
Kūrybiškumas įgalina atrasti ir pritaikyti talentus
Savo idėjoms įgyvendinti „Agora“ pasitelkia tokius metodus, kaip Fenomenais grįsto ugdymo (PhBL), STEAM metodų ir projektinės veiklos integravimas mokymo ir mokymosi procese.
Būtent šių metodų dėka vaikai gali tyrinėti realaus gyvenimo reiškinius, taikyti ir integruoti savo turimas žinias iš įvairių sričių ir disciplinų, įgyvendinti savo idėjas ir projektus. Taip ugdomas kūrybingumas, novatoriškumas, kultūrinė kompetencija, viešo kalbėjimo gebėjimai, o kartu bendruomeniškumas, lankstumas, mokėjimas spręsti ir veikti neapibrėžtose situacijose.
„Labai svarbu paminėti kūrybiškumo reikšmę. Visame pasaulyje netyla įvairių mąstytojų ir kūrėjų mintys apie tai, jog bene svarbiausi įgūdžiai, praversiantys mums ateityje, – tai kūrybinis mąstymas ir gebėjimas dirbti komandoje.
Sparčiai tobulėjant technologijoms, tikėtina, jog visus techninius darbus už mus atliks robotai. Būtent kūrybiškumas yra tai, kas įgalina žmogų atrasti savo prigimtinius talentus ir suprasti, kaip naudingai juos pritaikyti.
Taip pat kūrybiškumas leidžia rasti įrankius iškylantiems iššūkiams įveikti, drąsiai prisiimti atsakomybę, nesėkmes ir suklupimus priimti kaip vertingas pamokas, leidžiančias tobulėti ir augti kaip asmenybei. Ugdant klestinčią ir gebančią prisitaikyti prie nuolat besikeičiančio pasaulio asmenybę, svarbu išmokyti ją mokytis savarankiškai ir mokytis visą gyvenimą. To iš mūsų reikalauja dabartinė ir ateities visuomenė“, – pastebi mokyklos vadovė A.Jurolaitė – Mažeikienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.