„Mokytojams iš tikrųjų norėtųsi palinkėti, kad jie vis dėlto atrastų savyje dar kartą jėgų patikėti valstybe ir jos gerais ketinimais“, – laidoje „LRT Forumas“ pirmadienį kalbėjo prezidentas G. Nausėda.
Šalies vadovas mokytojų prašo patikėti gerais ketinimais nepaisant to, kad lūkesčiai darbo sąlygų gerinimui yra dideli.
„Aš suprantu, kad pasiekti 130 procentų atlyginimo nuo vidutinio (darbo užmokesčio – ELTA) yra ne toks paprastas uždavinys, ypač tuo metu, kai vidutinis darbo užmokestis sparčiai didėja“, – teigė G. Nausėda.
G. Nausėda tikisi, kad Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) derybos su mokytojų profesinėmis sąjungomis dėl iškeltų reikalavimų pasibaigs geruoju.
„Tikiuosi, kad vis dar įmanoma geranoriškai pabaigti šitą dialogą“, – pridūrė prezidentas.
ELTA primena, kad nesutarus dėl spartesnio mokytojų atlyginimų kėlimo, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) nusprendė rugsėjo 15 d. skelbti įspėjamąjį, o nuo rugsėjo 29 d. – tikrąjį streiką.
A. Navicko vadovaujamoji švietimo darbuotojų profsąjunga pareikalavo dar šiais metais pakelti mokytojų atlyginimus 20 procentų. Taip pat prašo, kad nuo 2024 m. sausio 1 d. atlyginimai didėtų dar 30 proc. Tokiu atveju, bendras atlyginimų augimas siektų 56 procentus.
LŠDPS taip pat yra išsakiusi poreikį mažinti mokinių skaičių naujai sudarytose klasėse nuo 2024 rugsėjo 1 d. Profsąjunga siūlo numatyti ir kokybiškesnę darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais ir apmokėjimo tvarką, mokytojo etatu laikyti darbo normą, kai nustatoma iki 18 savaitinių kontaktinių valandų.
Politinių partijų susitarime dėl švietimo politikos numatyta, kad 2024 metų pabaigoje mokytojų atlyginimai turėtų siekti 130 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio.
Praėjusią savaitę apie prisijungimą prie streiko pranešė ir Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS). Jos pirmininkas Egidijus Milešinas pranešė, kad jo vadovaujama mokytojų profsąjunga svarstys skelbti streiką, jeigu nepavyks susitarti dėl jos iškeltų reikalavimų.
Jų reikalavimai susiję su atlyginimų kėlimu, klasių mažinimu, mokytojų etato struktūra, švietimo pagalbos finansavimu ir tyrėjų krepšeliu.