„Tikrai taip, mes palaikome streiką“, – trečiadienį LRT radijui patvirtino LMS prezidentas.
J. Trumpos teigimu, pedagogams nesulaukiant iš ministerijos efektyvių priemonių, kuriomis būtų keliamas jų profesijos prestižas, daugelis mokytojų yra pavargę ir nusivylę švietimo sistema. O jų emocinė būklė, anot jo, atsiliepia ir moksleivių ugdymo kokybei.
„Moksleiviai, kaip pagrindiniai švietimo aktoriai, kartu su mokytoju jaučia, kad mokytojo profesijos prestižas, kaip bendras visuomenės išsikeltas tikslas, neartėja taip greitai, kaip norėtųsi. (...) Susitarimai netenkina mokytojų, mokytojai yra nepatenkinti, mokytojai nėra laimingi. Bet kokiu atveju moksleiviui toks mokytojas nereiškia geros ugdymo kokybės. Jeigu jis jaustųsi priešingai – ugdymo kokybė gerėtų“, – pabrėžė jis.
Kaip vieną iš problemų, J. Trumpa išskyrė ir mokytojų trūkumą miestuose ir regionuose. Nors, jo teigimu, besirenkančių pedagogikos studijas nežymiai daugėja, būtina imtis priemonių, kad ši profesija taptų juo patrauklesnė. O tai padaryti, anot jo, galima švietimo darbuotojui skiriant deramą dėmesį ir jo orumą užtikrinantį atlyginimą.
Paklaustas, ar moksleiviai streikuos kartu su mokytojais, LMS prezidentas teigė, kad palaikymo forma bus koordinuojama su mokytojų profsąjunga.
ELTA primena, kad LŠDPS antradienį pranešė, jog oficialiai traukiasi iš kolektyvinių derybų ir apie tai trečiadienį planuoja informuoti Vyriausybę bei Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM).
LŠDPS antradienį po susitikimo su ministru Gintautu Jakštu ir viceministru Ramūnu Skaudžiumi nusprendė, kad rugsėjo 15 d. skelbia įspėjamąjį, o rugsėjo 29 d. – tikrąjį streiką.
Profesinės sąjungos teigimu, didžioji dalis problemų yra ne sprendžiamos, o paslepiamos po skaičių ir faktų interpretacijomis, todėl nuspręsta paskelbti streiką.
„Toks sprendimas – nepavykusių LŠDPS ir ŠMSM derybų pasekmė“, – teigė profsąjunga.