Anglų kalbos egzaminą sudaro 4 dalys – klausymo, skaitymo, rašymo ir kalbėjimo. Kalbėjimo dalį abiturientai jau laikė balandžio 12–14 dienomis. Kiekviena egzamino dalis sudaro ketvirtadalį bendro vertinimo.
Egzamino užduotis rasite ČIA.
Pateikia atsakymus
Šį egzaminą penktadienį išsprendė anglų kalbos mokytojai Lukas Rakauskas ir Jana Van Gucht.
Listening pt. 1
1 B
2 C
3 C
4 B
5 B
6 B
7 A
8 C
9 A
10 C
pt. 2
11. C
12. A
13. C
14. A
12. A
13. C
14. A
pt.3
15. C
16. B
17. G
18. F
19. D
16. B
17. G
18. F
19. D
pt. 4
20. toxic
21. soil
22. process
21. soil
22. process
23. preferable
24. postpone
25. upgrade
24. postpone
25. upgrade
Reading pt. 1.
26. F
27. B
28. E
29. D
27. B
28. E
29. D
Reading pt. 2.
30. permanent
31. projects
32. place
33. control
34. conflict
35. temporary
31. projects
32. place
33. control
34. conflict
35. temporary
Reading pt. 3.
36. G
37. D
38. C
39. B
40. F
41. E
42. I
36. G
37. D
38. C
39. B
40. F
41. E
42. I
Reading pt. 4.
43. aware
44. manageable
45. linked
46. advancement
47. prevention
48. low
49. emphasis
50. determines
44. manageable
45. linked
46. advancement
47. prevention
48. low
49. emphasis
50. determines
Mokytojų komentaras
Komentaru dalijasi papildomo ugdymo akademijos „Alfa klasė“ anglų kalbos mokytojai Lukas Rakauskas ir Jana Van Gucht:
„Bendrai egzaminas savo lygiu nesiskyrė nuo buvusių metų. Struktūra išlaikyta ta pati. Temos visame egzamine vėlgi pasikartojančios ir aktualios moderniame pasaulyje gyvenančiam jaunam žmogui: sportas, savanorystė, globalizacija, aplinkosauga, filmai, menas, atsinaujinanti energija, psichologija. Skaitymo ir klausymo pratimuose žodynas atitinka B2 lygio gebėjimus, tiesa, pasitaiko sąvokų ir kolokacijų, būdingesnių C1-C2 lygmeniui (pvz. veiksmažodis exacerbate).
Neįprastai daug dėmesio reikalavo pirmosios skaitymo ir klausymo užduotys, kuriose tenka atidžiai analizuoti, ieškoti detalių, parodančių kelią galimo atsakymo link. Nors užduotys pagal idėją turėjo būti lengviausios, daugeliu atvejų pirmose užduotyse stengtasi žemesnio lygio mokinius suklaidinti.
Rašymo užduotys taip pat buvo aiškios, panašios į buvusių metų užduotis. Esė dalyje mokinių prašoma aprašyti globalėjančio pasaulio įtaką gimtajai kultūrai. Čia galima pasirinkti bet kurį iš trijų minčių reiškimo būdų: cause-effect (išryškinant TIK effect dalį), for-and-against, advantages-disadvantages.
Tokio pobūdžio tekstus įžangoje dera pradėti kontroline mintimi (thesis statement), kurioje aiškiai pateikiama, kas bus nagrinėjama (už/prieš, efektai, privalumai-trūkumai).
Kiekvieną dėstymo pastraipą dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (on the one hand, on the other hand, however, moreover, first of all ir t.t), dera nepamiršti tinkamai argumentuoti (prašoma bent dviejų argumentų), pateikti pavyzdžių. Išvadinę pastraipą vėlgi dera pradėti kokiu nors siejamuoju žodžiu (in conslusion, all in all, putting everything into consideration), apibendrinti iškeltus teiginius ir palikti vietos skaitytojo apmąstymui (food for thought).
Pusiau formalaus laiško rašymo dalyje reikėjo nepamiršti struktūrizuoti tekstą (kiekvieną prašomą punktą pradėti analizuoti naujoje eilutėje), nepamiršti kreipinio (Mr. Edwards), nepamiršti atsisveikinti, kaip yra prašoma užduotyje (Alex Brown vardu).
Įdomesnis gal tik rašymo tikslas – rašoma ne su tikslu padėkoti ir kažkur pakviesti ar užsirezervuoti vietą, bet paprašyti rekomendacinio laiško iš buvusio vadybininko.
Šių metų rezultatai, tikėtina, bus geresni nei praėjusių metų, kadangi egzaminas ypatingų iššūkių sukelti neturėjo“.
Egzaminų sesija baigsis birželio 27 d. muzikologijos mokykliniu egzaminu. Pagrindinės egzaminų sesijos rezultatus planuojama paskelbti iki liepos 13 d.
Pakartotinė brandos egzaminų sesija vyks birželio 28 d. – liepos 13 d. Jos rezultatai bus paskelbti ne vėliau kaip iki liepos 17 d.