Teko padirbėti ir kirpėja, ir sekretorės padėjėja, ir kelionių agentūroje. Ne vienerius metus moteris dirbo užsienyje, bet, kaip pati sako, trauka Lietuvai tokia didelė, kad kiekvieną kartą nuspręsdavo grįžti. Agnės vyriausiam sūnui dabar jau septyniolika, o mažajai dukrelei – penkeri. Vieną dieną Agnė sulaukė savo mamos skambučio, kad jų mokykla ieško pedagogo padėjėjo. Mokykloje buvo pora mokinių, kuriems reikėjo daugiau pagalbos. Aukštojo išsilavinimo šioms pareigoms nereikėjo, tad Agnė sutiko pabandyti. Šis žingsnis pakeitė moters gyvenimą.
„Tiems mokinukams reikėjo visokeriopos pagalbos: nulipti laiptais, pavalgyti, tiesiog visada būti šalia, kiekvieną minutę jį prižiūrėti“, – pirmąsias darbo dienas prisimena Agnė Ulskienė. Dabar Agnė mokykloje padeda keturiems vaikams. „Iššūkis nemenkas. Kol susidraugauji su vaiku, kol perpranti vaiko ligą, supranti kaip su juo bendrauti, kaip su juo mokytis. Baigiau ir kursus, kad galėčiau dirbti su vaikais, turinčiais specialiųjų poreikių“, – patirtimi dalinasi Agnė.
Televizijos laidos „Kuriantys Lietuvą. Pameistrystė“ herojė Agnė Ulskienė jau porą metų darbuojasi pedagogo padėjėja. Sužinojusi, kad Šiaulių technologijų mokymo centre galima įgyti ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo kvalifikaciją patvirtinantį diplomą ir mokytis pameistrystės būdu, Agnė ryžosi kasdienėms kelionėms iš Kelmės į Šiaulius.
Pati Agnė sako, kad jai labai svarbu buvo įgyti išsilavinimą ir gauti diplomą, kuris patvirtintų jos, kaip pedagogo padėjėjo kompetencijas, ir leistų dirbti jau pamėgtą darbą. „Buvo akimirkų, kai ir mokytis, ir dirbti būdavo labai sunku ir galvodavau, kad jau nebegaliu, nebeatlaikysiu. Paskui pripratau, tapo lengviau suderinti visas veiklas“, – prisimena pameistrystės mokymo formą pasirinkusi Agnė Ulskienė.
Keturiasdešimt metų Šiaulių technologijų mokymo centre dirbantis Rimantas Urmanas sako, pameistrystės mokymosi forma šioje mokymo įstaigoje pradėta taikyti prieš maždaug penkerius metus, o mokinių skaičiai nuolat augo ir didėjo. „Šiuo metu pas mus pameistrystės mokymo forma mokosi 66 mokiniai, o per šiuos mokslo metus turėjome virš 80“, – sako Šiaulių technologijų mokymo centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui Rimantas Urmanas.
Mokymo centras kurį laiką girdėdavo iš verslo įmonių priekaištus, kad neparengia jiems tinkamų specialistų. Pasak Rimanto, šią problemą puikiai išsprendė pameistrystės mokymosi forma, nes mokinys į darbo rinką įsilieja palaipsniui ir pasiekia puikių rezultatų.
Pedagogų padėjėjai, kaip atskira kvalifikacija, atsirado kaip dalis įtraukiojo ugdymo. Įvairių specialiųjų poreikių turintys vaikai nebus nukreipiami į specializuotas mokymo įstaigas, jie mokysis bendrojo lavinimo mokyklose. Šiaulių technologijų mokymo centro vadovybė sako, kad didelio populiarumo sulaukė būtent ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo profesija.
Agnė prisimena visus savo auklėtinius, nors darbo pradžia su specialiųjų poreikių vaikais buvo sunki, moteris dabar džiaugiasi, kad pasirinko būtent tokią pedagoginę kryptį. Ji sako, specialiųjų poreikių vaikų vis daugiau ugdymo įstaigose. Jai, dirbančiai su tokiais vaikais, neatrodo, kad tai labai didelis iššūkis. Nors ir pripažįsta, kad daliai ugdymo įstaigų gali būti sunku, nes reikės daugiau pedagogų padėjėjų.
Visą Agnės istoriją žiūrėkite laidoje „Kuriantys Lietuvą. Pameistrystė“ šeštadienį 17 val. per „Lietuvos ryto“ televiziją.