Trečiadienį surengtuose apdovanojimuose dalyvavo ir sveikinimo žodį pedagogams tarė ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė bei švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė.
Išskyrė mokytojo profesijos svarbą
„Turbūt kiekvienas iš mūsų turi gyvenime tą mokytoją, kuris, galime pasakyti, kad pakeitė mūsų gyvenime viską, nors galbūt padarė kažkokį nepastebimą stumtelėjimą, davė, atrodytų, paprastą patarimą ar kažkaip kitaip leido susivokti dalykuose, kuriuose iki tol susivokti buvo sunku“, – kalbėjo I.Šimonytė.
Pasak premjerės, šiandien gyvename sudėtingais laikais, kai ir būti mokytoju tapo sudėtinga.
„Yra milžiniškas informacijos ir naujienų srautas, kartais prieštaringų, kartais klaidinančių, kartais, atrodo, nebežinai, kur tos korektiškos informacijos ieškoti, kaip ją korektiškai pateikti, ir visame šiame sudėtingame lauke rasti akcentus, pastebėti tai, kas svarbu, į ką atkreipti dėmesį – tai yra didelės išminties dalykas“, – teigė ji.
Pasak premjerės, šiandien mokytojui teko dar vienas sunkus iššūkis – tokiame išskirtiniame laikmetyje paaiškinti vaikams, kas vyksta aplink mus, rasti tam tinkamus žodžius.
„Tam, kad tie mūsų ankstesni tvirtinimai, kad „niekada daugiau“, dabar, kai matome, kad ir vėl, kad jie vis dėlto vėl taptų „niekada daugiau“. Ir manau, kad čia mokytojo darbas yra kertinis, nes susivokti tokiame kontekste, kuris yra nehumaniškas ir tiesiog antižmogiškas, žvelgiant į tai, kas vyksta Ukrainoje, mintis, kad kažkas gali tiesiog užpulti kitą šalį, jos taikiai gyvenančius žmones, yra labai sudėtingas išbandymas kiekvienam mokytojui, ir reikia rasti žodžius, kuriuos pasakyti reikia čia ir dabar.
Tam, kad mūsų vaikai augtų su ta nuostata, jog taip negali būti“, – tvirtino I.Šimonytė.
Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė išreiškė norą, kad šypsenos pedagogų veiduose išliktų kasdien, o ne tik per jų profesinę šventę.
„Ne tik spalio 5-ąją, bet kiekvieną dieną. Kad šypsena, pagarba, dėmesys aplankytų kiekvieną mokytoją“, – kalbėjo ministrė.
„Mokytojo darbas tęsiasi visą parą – 24 valandas ir 7 dienas per savaitę, nes jis nuolat galvoja apie savo mokinį. <...> Aš turiu galimybę stebėti ir didžiuotis kiekvienu iš jūsų, nes mokytojas turi labai daug gerųjų galių, ir tų gerųjų galių dėka tiesiog gali keisti ir padaryti tai, ko negali niekas kitas, pastebėti tai, ko niekas kitas nepastebės“, – sakė J.Šiugždinienė.
Metų mokytojo premijos šiemet įteiktos penkioms pedagogėms: Kėdainių šviesiosios gimnazijos chemijos mokytojai metodininkei Irmai Krivickienei, Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojai ugdymui, logopedei ekspertei Valerijai Liaudanskienei, Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos lietuvių kalbos mokytojai ekspertei Auksei Pukinskienei, Kauno lopšelio-darželio „Vaivorykštė“ dailės mokytojai Joanai Tėvelytei ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Fortepijono skyriaus mokytojai ekspertei Aleksandrai Žvirblytei.
Meilės Lukšienės premija įteikta Kauno rajono Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų pradinės mokyklos pradinių klasių mokytojui Ąžuolui Jašinskui.
Įvertino geriausius mokytojus
Kiekvieno apdovanoto pedagogo istorijas aprašė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Štai Kėdainių Šviesiosios gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė Irma Krivickienė per pamokas naudoja aktyviuosius ir inovatyvius mokymo metodus, o ypatingų gabumų turinčius mokinius skatina kurdama specialius ugdymo būdus.
Ugdydama gabius mokinius, ji bendradarbiauja su Vilnius Tech, KTU, VDU, kitais socialiniais partneriais. Jos mokiniai pelno apdovanojimus tarptautinėse ir respublikinėse olimpiadose, o iš šių metų Baltijos šalių chemijos olimpiados jos auklėtinis grįžo su aukso medaliu.
Savo patirtimi I.Krivickienė dalinasi vesdama praktinius seminarus Lietuvos mokytojams, yra įvairių darbo, studijų ir kūrybinių grupių narė.
Mokytoja yra aktyvi STEAM mokymo metodų iniciatorė, skatinanti ir vadovaujanti mokinių ilgalaikiams projektiniams tiriamiesiems darbams. Mokiniai chemijos praktinius darbus atlieka ne tik gimnazijoje, bet ir išvykę į universitetus, mokslo įstaigas. Mokytojos Irmos kūrybiškumas, inovatyvumas, profesionalumas, sudominant ir įtraukiant mokinius į STEAM ugdymo veiklas, buvo svarus indėlis, siekiant šios gimnazijos veiklos pripažinimo tarptautinėje erdvėje. 2022 m. gimnazija tapo STEM „School Label expert“ mokykla.
Mokytoja yra chemijos konkursų ir olimpiadų vertinimo komisijų narė, aktyviai dalyvauja Lietuvos chemijos mokytojų asociacijos (LChMA) veikloje, teikė siūlymus chemijos atnaujintųjų bendrųjų programų projekto tobulinimui. Asociacija išrinko Irmą Krivickienę 2020 metų chemijos mokytoja, ji taip pat yra Kėdainių rajono 2021 m. metų mokytoja.
Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui, logopedė ekspertė Valerija Liaudanskienė yra daug nusipelniusi, rengdama metodines priemones ir rekomendacijas, kaip ugdyti didelius ir labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius turinčius vaikus, ji taip pat yra sukūrusi kvalifikacijos tobulinimo programą. Pedagogė yra pilietinės iniciatyvos „Gyvybės medis“ koordinatorė, Baltijos šalių logopedų kongreso, respublikinių projektų dalyvė.
Veda mokymus ne tik mokyklose dirbantiems pedagogams, švietimo pagalbos specialistams, bet ir aukštųjų mokyklų bendruomenėms. Ji taip pat vadovauja aukštųjų mokyklų studentų praktikai, yra praktikos mentorė, Erasmus+ projekto studentų mainų praktikos koordinatorė.
Mokytoja savo veikloje pabrėžia kontakto su vaikais svarbą – taip pat ir su tais, kurie nekomunikuoja verbaliniu būdu, kad užmezgant ryšį būtų stiprinamos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčio vaiko galios, jis įtraukiamas į ugdymo procesą bei visuomeninį gyvenimą.
Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Auksė Pukinskienė veda atviras integruotas pamokas netradicinėse aplinkose – muziejuose, išvykose, teatruose. Jos mokiniai – respublikinių konkursų, Kauno miesto Jaunųjų filologų konkurso laureatai, komandinių respublikinių protmūšių, edukacinių projektų dalyviai.
Mokytoja yra parengusi skaitmenines lietuvių kalbos ir literatūros užduotis mokiniams, skaitmeninius kalbos kultūros, lietuvių kalbos ir literatūros testus, ji taip pat yra ir vadovėlių, kitų mokomųjų leidinių autorė.
Auksė Pukinskienė veda autorinius seminarus Lietuvos mokytojams, yra parengusi skaitmenines lietuvių kalbos užduotis pagal atnaujinto ugdymo turinio programą.
Mokytoja yra kasmet progimnazijoje organizuojamos respublikinės mokinių, mokytojų ir bibliotekininkų konferencijos bei kūrybinių dirbtuvių „Knyga mūsų pasaulyje“, lietuvių kalbos olimpiados ir kitų renginių koordinatorė. Vadovauja aktyviai veikiančiam, biblioterapijos principais pagrįstam „Knygių klubui“.
Joana Tėvelytė, Kauno lopšelio-darželio „Vaivorykštė“ dailės mokytoja, internete yra pateikusi su vaikais kurtų animacinių filmų, autorinių pasakų, įvairių lipdymo ir žaidimo metodikų pavyzdinių pamokų. Vaikų kūrybą ji pristato įvairiuose projektuose, tarptautinėje „eTwinning“ platformoje.
Mokytoja sėkmingai taiko įtraukiojo ugdymo principus, taip pat parengė ir taiko meno terapijos programas. Ji dirba pagal savo sukurtą programą, kuri skirta ugdyti vaikus, turinčius kalbos ir komunikacijos sutrikimų. Pagal programą dirba visa komanda: meninio ugdymo mokytojai, logopedai, grupės mokytojai. Metodika sėkmingai taikoma ugdant mažuosius, atvykusius iš Ukrainos.
Savo patirtimi Joana Tėvelytė dalinasi su šalies ir užsienio mokytojais, švietimo pagalbos vaikui specialistais.
Mokytoja išleido savo autorinę skaitmeninę knygą – iliustruotą vaizdo pasakų ir žaidimų rinkinį šeimai „Molinių pasakų knyga“. Ji yra respublikinio meno terapijos projekto „Žaidžiame meną“, skirto socialiniam–emociniam intelektui ugdyti, iniciatorė ir koordinatorė.
Su vaikais sukūrė originalų darželio interjerą ir eksterjerą. Joana Tėvelytė yra Kauno ikimokyklinio ugdymo įstaigų Dailės ugdytojų draugijos narė, skautė savanorė.
Aleksandra Žvirblytė yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Fortepijono skyriaus mokytoja ekspertė. Per ilgus metus sukaupta metodinė ir praktinė patirtis bei speciali metodika leidžia mokytojai maksimaliai atskleisti kiekvieno vaiko individualumą bei geriausias savybes.
Ji daugiau nei 20 metų bendradarbiauja su Lietuvos specialiosios kūrybos draugija „Guboja“, globoja ir ugdo talentingus vaikus su negalia. Mokytoja yra įvaldžiusi pažangią metodiką, leidžiančią sėkmingai ugdyti vaikus su negalia, visoje Lietuvoje veda jiems edukacinius seminarus, prisideda prie jaunų neįgaliųjų muzikos atlikėjų konkurso-festivalio „Perliukai“, tarptautinio neįgaliųjų festivalio „Spalvų muzika“.
Mokytoja yra parengusi edukacinių projektų, vienas iš jų – „Kelias į Parnasą“, kurio metu profesionalūs specialistai iš Lietuvos ir užsienio dalijosi vertinga pedagogine patirtimi, vedė interaktyvius seminarus Lietuvos jaunimui, taip pat ir socialinę atskirtį patiriantiems neįgaliesiems, globos namų auklėtiniams.
Aleksandros Žvirblytės mokiniai kiekvienais metais laimi premijas tarptautiniuose konkursuose, aktyviai koncertuoja Lietuvoje bei užsienyje. Ji nuolat dalinasi pedagogine patirtimi Lietuvoje bei už jos ribų. Veda meistriškumo seminarus, kasmet yra kviečiama vesti atviras meistriškumo pamokas Danijoje, Ispanijoje, Lenkijoje ir kt.
Mokytoja yra daugelio prestižinių tarptautinių konkursų, projektų komitetų narė, žiuri komisijų Lenkijoje, Prancūzijoje, Italijoje narė ar pirmininkė. Bendradarbiaudama su užsienio partneriais ji organizuoja tarptautinius projektus, pvz., tarptautinį pianistų forumą. Ji yra ir tarptautinio M. K. Čiurlionio muzikos festivalio sumanytoja ir direktorė. Šis muzikos festivalis rengiamas kasmet nuo 2012 metų. Kiekvienais metais festivalyje pasirodo kelios dešimtys jaunų menininkų, taip pat ir žmonės su negalia.
Per Mokytojų dienos renginį taip pat įteikta Lituanistinio švietimo mokytojo (dėstytojo) premija. Ji paskirta Gailutei Urbonaitei-Narkevičienei, Bostono lituanistinės mokyklos direktorei ir mokytojai.
G.Urbonaitė-Narkevičienė – aktyvi ir gerai žinoma ne tik JAV, bet ir pasaulio lietuvių bendruomenės narė, daug nusipelniusi lietuvių kalbos mokymui ir populiarinimui.
Bostono lituanistinei mokyklai, antrai pagal senumą pasaulio lituanistinei mokyklai, įkurtai 1949 m., vadovauti pradėjo 2000 m. Mokinių skaičius per tą laiką padvigubėjo, atsirado suaugusiųjų grupės, mokykloje susibūrė „Knygų klubas“, „Mamų klubas“, etnokultūros amatų būrelis.
G.Urbonaitė-Narkevičienė dalyvavo kuriant lietuvių kalbos testavimo sistemą pagal A1-C1 lygius. Kartu su bendradarbiais mokytoja sudarė naują lietuvių kalbos vadovėlį „Kalbos žingsniai“ 1–6 klasėms, parengė Anglų-lietuvių ir Lietuvių-anglų kalbų žodyną, lietuvių kalbos programą ir mokymo priemones, kitų leidinių, nemažas jos indėlis į Vermonto valstijoje veikiančią „Neringos“ stovyklą. Ji yra dirbusi JAV Švietimo taryboje, buvo atsakinga už švietimo gairių peržiūrą. 2016–2021 m. kaip lietuvių kalbos specialistė dirbo Paveldėtųjų kalbų asociacijoje Jungtinėse Valstijose.
Įteikta ir Meilės Lukšienės premija
Šių metų ŠMSM įsteigtos Meilės Lukšienės premijos laureatas – Ąžuolas Jašinskas, Kauno rajono Raudondvario Anelės ir Augustino Kriauzų pradinės mokyklos pradinių klasių mokytojas. Mokytojas puikiai bendrauja su vaikais, su tėvais, nuolat domisi švietimo naujovėmis.
Pamokas paįvairina šiuolaikinėmis technologijomis, kurias puikiai išmano, taiko motyvacinę programą ClassDojo, kitus motyvacinius metodus, nuosekliai ugdančius mokinių gebėjimą mokytis, vertinti asmeninius pasiekimus, atsakingai planuoti. Jo mokiniai pelno lietuvių kalbos, matematikos, IT konkursų apdovanojimus, dalyvauja olimpiadose, edukacinėse pamokose.