Prienų rajono savivaldybė rugpjūčio viduryje paskelbė, kad ieško pretendentų į Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos, lopšelio–darželio „Pasaka“, Prienų švietimo pagalbos tarnybos bei Skriaudžių pagrindinės mokyklos direktoriaus postus.
Ar kandidatų bus ir kas taps naujais šių įstaigų vadovais, paaiškės gruodžio mėnesį.
Dabartiniai mokyklų vadovai atskleidė, kodėl kolegos neskuba užimti jų kėdžių.
Tapti direktore nenori
Skriaudžių pagrindinei mokyklai jau trečius mokslo metus vadovaus laikinai direktorės pareigas einanti šios švietimo įstaigos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aidutė Jurešienė.
Pedagogė pasakojo, kad tapti nuolatine direktore neplanuoja.
„Pastaruosius dvejus metus ėjau ir direktorės, ir pavaduotojos pareigas.
Mokykloje pavyko įdiegti nemažai naujovių, turėjau ne vieną pasiūlymą pereiti dirbti į kitas mokyklas, bet tapti dabartinės ar kurios kitos mokyklos vadove neketinu“, – kalbėjo A.Jurešienė.
Viena priežasčių, dėl kurios direktorės krėslas nevilioja, tai – administracinis darbas. A.Jurešienei arčiau širdies dirbti tiesiogiai su vaikais.
„Direktoriaus pareigos labiau tiktų tam žmogui, kuris nori siekti karjeros vadovavimo srityje“, – įsitikinusi pedagogė.
Trukdo ribotas laikas
Bet yra ir daugiau aplinkybių, kodėl mokyklų direktorių rasti sunku.
A.Jurešienė sakė, kad direktoriaus kadencija trunka 5 metus. Pretenduoti į šias pareigas galima tik du kartus.
„Kadangi vadovo kadencijos laikas ribotas, atsiranda įvairių nepatogumų.
Neaišku, ką daryti po to, kai kadencija baigsis, ilgesniam laikui net negalima gauti paskolos“, – sakė laikinoji Skriaudžių pagrindinės mokyklos vadovė.
Kalti lieka pedagogai
Kitų trijų Prienų rajono švietimo įstaigų direktorių kadencijos šiais metais baigiasi, ir jų vadovės nusprendė išeiti į užtarnautą poilsį.
Dabartinė Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos direktorė Irena Tarasevičienė sakė, kad jos kadencija baigsis gruodžio mėnesį, ir tęsti darbo ji nebeketina.
„Turiu dvi pavaduotojas, matau, kad jos progimnazijai sugebėtų vadovauti, bet atsakymo, ar tam ryšis, kol kas neišgirdau. Manau, kad tik po pirmos kadencijos direktoriaus pareigose pradedi susigaudyti, koks tai darbas, susipažįsti su bendruomene, kolektyvu, gali imtis drąsiai vadovauti. Tai, kad kadencijų laikas ribotas, žmonių neskatina imtis šio darbo“, – svarstė ilgametė pedagogė.
Taip pat, I.Tarasevičienės nuomone, švietimo reformos ugdymo procesą kreipia ne visai ta linkme, kuria norėtųsi.
„Vaikai ir jų tėvai nori gero rezultato čia ir dabar, vaikai nori gerai mokytis žaisdami. Tačiau tam reikia pastangų, darbo ir laiko. Kai mokiniams sekasi, – gerai, bet kai ne – kalčiausi lieka pedagogai ir direktorius. Tai taip pat neskatina jaunesnių žmonių imtis atsakingų pareigų“, – įsitikinusi progimnazijos vadovė.
Diskutavo, ar verta vilioti pedagogus
Rimvydas Zailskas, Prienų rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas:
„Šiais metais ieškome išskirtinai daug švietimo įstaigų vadovų.
Pedagogai dažnai nenori tapti mokyklų direktoriais, nes nepatogu, kad jų kadencijų laikas ribotas, o atlygis nėra ženkliai didesnis, nei švietimo įstaigose einant kitas pareigas.
Su kitų savivaldybių atstovais esame diskutavę, ar reikėtų kaip nors skatinti pedagogus, juos vilioti į savo savivaldybių švietimo įstaigas. Jei taip būtų daroma, mokytojai iš vienos savivaldybės bėgtų į kitą, tada jų imtų trūkti ten, kur savivaldybės gali pasiūlyti mažiau ir bendras rezultatas vis tiek neduotų naudos.“