„Nacionaliniai pasiekimų vertinimai, kurie vyksta ketvirtoje ir aštuntoje klasėse, taptų privalomais, kad būtų vertinami rezultatai. Šiandieną jie yra neprivalomi ir labai didelės išvados galbūt nėra daromos. Tai norisi, kad mokiniams būtų teikiama pagalba ir parama išlaikius tuos egzaminus, tuos tarpinius po 4 ir 8 klasės“, – trečiadienį teigė J. Šiugždinienė.
Ministrės teigimu, taip pat diskutuojama apie kaupiamojo balo atsiradimą. Vis tik, pasak jos, tarpinių pasiekimų pagrindinė užduotis turėtų būti pagalba mokiniui.
„Taip pat diskutuojame apie tai, kad galėtų atsirasti kaupiamasis balas ir taip pat jau gimnazijoje, paskutinėse klasėse, tarpiniai atsiskaitymai, kurie taip pat būtų labai svarbūs. Bet, noriu pabrėžti, kad šie atsiskaitymai ir tarpiniai įvertinimai būtų ne tam, kad kontroliuotume kažką ar testuotume, bet tam, kad padėtume pasirengti brandos egzaminams“, – akcentavo ji.
J. Šiugždinienė pabrėžia, kad tarpinių privalomų patikrinimų dėka mokiniui perėjus į kitą mokyklą naujieji vaiko mokytojai žinotų vaiko pasiekimų lygį ir galėtų jam padėti.
„Kitoje mokykloje būtų taip pat žinoma, kaip mokiniui sekėsi, kad mokykla jam galėtų padėti, kad po vertinimo galėtų atsirasti tam tikra pagalba, papildomos konsultacijos mokiniams“, – patikino ministrė.
Jos teigimu, tarpiniai atsiskaitymai būtų vykdomi prie kompiuterių, užduotys būtų vienodos visiems mokiniams.
„Svarstome, kad būtų teikiamos papildomos konsultacijos, įvedus privalomos tarpinius atsiskaitymus, kurie būtų vykdomi kompiuterizuotai, tai būtų visiems vienodi tarpiniai atsiskaitymai, jie vyktų automatizuotai ir kad ne tik būtų tarpinis įvertinimas, bet kad po to būtų suteikta ir pagalba mokiniui, konsultacijos“, – sakė J. Šiugždinienė.
Matematikos ir lietuvių kalbos dalykams skirstymas į A ir B lygius išliktų
Ministrė plačiau pakomentavo ir planus atsisakyti dalykų diferencijavimo A ir B lygiais. Ministrės teigimu, planuojama, kad lietuvių kalbai ir literatūrai bei matematikai lygių sistema išliks.
„Ruošiasi vaikai tų dalykų egzaminams, kuriuos yra pasirinkę A lygiu. Mes nenorime atsisakyti matematikos ir lietuvių kalbos ir literatūros A ir B lygio, mes šiuos du (dalykus – ELTA) paliktume A ir B lygiu, tačiau kitų dalykų atsisakytume B lygio. Dėl to, kad manoma, jog mokydamiesi turime susitelkti į dalyką, ir tai neturėtų būti koks nors žemesnis ar aukštesnis lygis“, – pažymėjo J. Šiugždinienė.