„Kaip parašomos ir pateikiamos naujienos, kurias skaitote ir žiūrite, iš tiesų nesužinote. O kartais būna tikrai įtemptų akimirkų. Neišdildomą įspūdį per visą žurnalistinę karjerą man pačiam paliko 2009 metų sausį prie Seimo kilusios riaušės, nes kaip žurnalistas atsidūriau įvykių centre. Savo akimis mačiau, kaip guminės kulkos sužeidžia žmones, kaip įniršusi minia daužo Seimo rūmų langus ir kaip ašarinės dujos dar ilgai griaužė akis ir gerklę“, – prisiminė T.Mikalajūnas.
Pasakojimu apie tikrąjį žurnalisto darbą jis šiandien dalijosi su pedagogais.
Naujienų portalas lrytas.lt prisideda prie Nacionalinės švietimo agentūros organizuojamų nuotolinių mokymų „Medijos ir nacionalinis saugumas: iššūkiai ir galimybės“. Mokymai organizuojami įgyvendinant Europos infrastruktūros tinklų priemonės ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšomis finansuojamo telekomunikacijų sektoriaus Saugesnio interneto projektą „Saugesnis internetas: draugiskasinternetas.lt IV“.
Portalo lrytas.lt redaktorius T.Mikalajūnas su mokytojais diskutavo ir dalinosi ilgamete savo patirtimi apie žurnalistinio darbo užkulisius, rizikas bei „fake news“.
„Per 15 metų žiniasklaidoje teko matyti ir susidurti su įvairiausiomis situacijomis ir iššūkiais, todėl tikiuosi, kad papasakotos istorijos padės mokytojams į žurnalistiką ir žurnalistų darbą pažvelgti kitomis akimis. Noriu, kad jie sužinotų, kaip dirba žurnalistai ir kokie iššūkiai, sunkumai, džiaugsmai ir pergalės juos lydi kasdien“, – sakė lrytas.lt redaktorius T.Mikalajūnas.
Kaip dirba, kuria ir rašo žurnalistai? Kaip atkapstyti gerą temą, ir į eilutes ją suguldyti taip, kad portalo skaitytojams virstų įdomia bei intriguojančia istorija? Kas lemia teksto kokybę? Su kokiais iššūkiais kasdien susiduria žurnalistai?
„Pasakojau, ko reikia gerai istorijai, kaip kovoti su „melagienomis“, kaip išlaikyti objektyvumą, o kada nevengti ir savo nuomonės bei vertinimų, kaip atskirti, kas yra tiesa ar bent arti jos, o kas – tikrų tikriausias pramanas.
Įdomiausia mokytojams buvo apie darbą ir bendravimą su šaltiniais, kaip išsaugoti ir užtikrinti jų konfidencialumą. Taip pat sudomino, kiek laiko skaitytojai praleidžia skaitydami straipsnį ir kaip parašyti pranešimą spaudai mokykloms ar bibliotekoms, kad sudomintų visus“, – įspūdžiais po pirmųjų mokymų dalijosi lrytas.lt redaktorius.
Mokytojų laukia dar dvi T.Mikalajūno paskaitos birželio mėnesį.
T.Mikalajūnas „Lietuvos ryto“ žiniasklaidos grupėje dirba nuo 2006 metų. Iš pradžių ėjo sporto žurnalisto pareigas. 2008 metais buvo paskirtas naujienų redaktoriumi, 2011 metais – redaktoriaus pavaduotoju.
2016 metais pradėjo eiti naujienų portalo lrytas.lt redaktoriaus pareigas. Pakeitė iki tol redaktoriumi dirbusį žurnalistą Liudą Dapkų.
2017 metų balandį paskirtas ir UAB „Lrytas“ direktoriumi.