Po tragedija pasibaigusio susidūrimo Kazlų Rūdoje – ieškoma atsakymo į labai svarbų klausimą „Lietuvos geležinkeliai“: signalizacijos įrenginiai įvykio metu veikė tvarkingai

2022 m. rugpjūčio 23 d. 14:45
Papildyta
Tragiško automobilio bei traukinio susidūrimo Kazlų Rūdoje tyrėjai ieško atsakymo į labai svarbų klausimą: ar „Audi Q5“ įvažiuojant į geležinkelio pervažą tikrai degė raudonas šviesoforo signalas? „Lietuvos geležinkelių“ specialistai neturi jokio pagrindo įtarti, kad galėjo būti techninių nesklandumų. 
Daugiau nuotraukų (10)
Pranešimas apie nelaimę gautas rugpjūčio 20-ąją, 14 val. 58 min. Miškininkų gatvėje esančioje geležinkelio pervažoje automobilis „Audi Q5“ susidūrė su keleiviniu traukiniu, važiavusiu iš Maskvos į Kaliningradą (Rusija). 
Traukinys automobilį stūmė beveik pusę kilometro. Įvykio metu žuvo du vyrai – 41 metų vietos gyventojai, todėl jie gerai žinojo pervažą, kurioje įvyko nelaimė.  
Ikiteisminį tyrimą kontroliuojanti Marijampolės apylinkės prokurorė Lina Bingelienė pranešė, kad apklausos metu traukinio mašinistas patvirtino matęs ties pervaža sustojusį automobilį, kuris staiga pajudėjo ir atsidūrė ant bėgių prieš pat traukinį. 
Mašinistas bandė jį stabdyti, įjungė garsinį signalą, tačiau išvengti susidūrimo nebuvo jokių galimybių. 
Kitoje pervažos pusėje automobilyje tuo metu sėdėję žmonės taip pat patvirtino, kad „Audi Q5“ buvo sustojęs. 
„Liudininkas akimirkai nukreipė žvilgsnį į kitą vietą ir tuo metu išgirdo sprogimą primenantį garsą“, – pasakojo prokurorė L.Bingelienė. Tai buvo traukinio smūgis į automobilį. 
Liudininkai patvirtino, kad kitoje pusėje ties geležinkelio pervaža automobiliams degė raudonas šviesoforo signalas. 
„Kol kas neturime atsakymo į labai svarbų klausimą – ar toks pat signalas degė ir toje pusė, kurioje stovėjo „Audi Q5“, – aiškino prokurorė. Ši aplinkybė gali paaiškėti gavus vaizdo įrašą, mat daugiau transporto priemonių toje pusėje nebuvo. 
Vairuotojo kraujo tyrimai dar negauti, tačiau prokurorė L.Bingelienė tikino beveik neabejojanti, kad vairuotojas įvykio metu buvo blaivus. 
„Abu vyrai buvo gerbiami žmonės vietos bendruomenėje, nerturėję reikalų su teisėsauga“, – kalbėjo prokurorė. Vyrai buvo vedę, augino po du vaikus. 
„Turimais duomenimis, eismo įvykio metu Kazlų Rūdos pervažoje įrengti signalizacijos įrenginiai veikė tvarkingai. Automobilis kurį laiką pastovėjęs prie kelio ženklo „Stop“, netikėtai išvažiavo prieš pat atvažiuojantį traukinį, todėl susidūrimo išvengti nebuvo įmanoma“, – pareiškė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos partneris Gediminas Petrauskas.  
Pasak jo, avarijos metu apgadintas ir lokomotyvas, kuris kelionės toliau tęsti nebegalėjo. Taip pat apgadinta geležinkelio infrastruktūra, sutrikdytas geležinkelių transporto eismas geležinkelio linijoje. 
Šiuo metu atsakingos institucijos atlieka tyrimus.
„Aktyviai bendradarbiaujame su atsakingomis institucijomis, teikdami visą reikalingą informaciją. Remiantis tiek savo vidinio tyrimo, tiek institucijų atliktų tyrimų rezultatais, esant poreikiui, įvertinsime papildomus sprendimus dėl saugaus eismo užtikrinimo tiek Kazlų Rūdos, tiek ir kompleksiškai kitose geležinkelio pervažose“, – padėjo G.Petrauskas.  
Jis priminė, kad šalies geležinkelio pervažose per metus fiksuojama daugiau kaip 600 kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų ir apie 10 eismo įvykių, iš kurių 2–3 baigiasi mirtimi ar sunkiais sužalojimais. 
 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.